کد خبر 1272142
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

آرزوی موفقیت در رشته مورد علاقه و به دست آوردن یک رتبه عالی وقتی با کوهی از درس‌ها و کتاب‌های نخوانده مواجه می‌شوند به جای امیدواری به استرس پیش از کنکور و فشار اطرافیان تبدیل می‌شوند. اگر شما هم هنوز برای کنکور برنامه ریزی نکرده‌اید و فقط سوال می‌پرسید که از کی برای کنکور شروع کنیم؟ باید بگوییم که همین حالا و همین امروز بهترین فرصت برای تهیه کتاب‌های درسی، تمرینی و کمک آموزشی کنکور است. در این مقاله ما قدم به قدم به داوطلبین کنکور رشته‌های مختلف آموزش می‌دهیم که چگونه از صفر برای کنکور شروع کنند و جلو ناامیدی‌ها و استرس‌ها مقاوم باشند. اگر هدفتان از کنکور به دست آوردن رتبه‌ای خیره‌کننده و در رشته مورد علاقه‌تان است مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

چگونه مطالعه کنکور را شروع کنیم؟

چگونه از صفر برای کنکور شروع کنیم؟ درس‌ها را به ترتیب انتخاب کنید

داوطلبانی که هنوز برای آمادگی در آزمون کنکور اقدامی انجان نداده‌اند سوال می‌پرسند که چگونه از صفر برای کنکور شروع کنیم؟ باید به این گروه از داوطلبین عزیز بگوییم که پیش از هر کار بدون هدفی یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. هنوز فرصت دارید تا برای موفقیت در کنکور تلاش کنید و نتیجه رضایت‌بخشی بگیرید.

بهتر است قبل از هر کاری با توجه به رشته تحصیلی دوره متوسطه و رشته کنکورتان، دروس و منابع مورد نظر را بر اساس میزان زمان مورد نیاز طبقه‌بندی کنید. برای مثال اگر می‌خواهید در رشته پزشکی قبول شوید باید برای درس‌های تخصصی رشته تجربی زمانی بیشتر 6 یا 7 ساعت در روز صرف کنید.

برای داشتن یک برنامه ریزی دقیق بهتر است درس‌ها را به دو قسمت عمومی و تخصصی تقسیم کنید. در طول روز یک ساعت و نیم برای درس‌های عمومی و بین 3 تا 4 ساعت برای درس‌های اختصاصی در نظر بگیرید. سپس درس‌هایی را که در آن نیاز به مطالعه بیشتری دارید انتخاب و درس خواندن را شروع کنید. بهترین کار برای اینکه وقت را از دست ندهید این است که ابتدا درس‌های اختصاصی را بخوانید.

درس‌های مهم رشته انسانی، عربی و ادبیات مهم‌ترین درس‌های کنکور

در رشته انسانی درس‌هایی مانند ادبیات، عربی، منطق و فلسفه از درس‌های اختصاصی‌اند که باید به‌طور دقیق و عمیق مطالعه کنید. کتاب عربی جامع کنکور خیلی سبز برای افرادی که در درس عربی ضعیف هستند بسیار مناسب است. کتاب‌های خیلی سبز برای درس‌های ادبیات نیز یکی از بهترین منابع کمک آموزشی به شمار می‌روند. از بین درس‌های عمومی هم ریاضی و زبان انگلیسی بسیار مهم هستند که باید مطالعه شوند.

درس‌های مهم رشته ریاضی، از درس‌های تخصصی تا عمومی با ضرایب بالا

در رشته ریاضی نیز درس‌های مهمی مانند ریاضی، فیزیک و شیمی از درس‌های مهمی هستند که ضریب بالایی دارند. موفق شدن در این درس‌ها کمک بسیاری در موفقیت داوطلبین کنکور می‌کنند. درسی مانند زبان انگلیسی هم در رشته‌ ریاضی و فیزیک ضریب بالایی دارد و باید زمان مناسبی را برای مطالعه این درس اختصاص دهید. کتاب کمک آموزشی زبان جامع خیلی سبز را حتما برای آمادگی بیشتر در کنکور رشته ریاضی مطالعه کنید تا با کمک ضریب این درس امتیاز بالایی به دست آورید.

درس‌های مهم رشته تجربی

در کنکور رشته تجربی درس‌های مهمی مانند زیست، شیمی، فیزیک و ریاضی ضریب بالایی دارند و باید مطالعات مفهومی و درک مطلب بالایی داشته باشید. کتاب‌های کمک درسی مانند فیزیک میکرو دوازدهم، شیمی دوازدهم تک جلدی میکرو طبقه بندی گاج و پاسخ تشریحی زیست جامع کنکور میکرو گاج برای تقویت و درک عمیق درس‌های رشته تجربی مفید و مناسب‌اند.

چگونه مطالعه کنکور را شروع کنیم؟

از کی برای کنکور 1401 شروع کنیم؟ دومین قدم تعیین زمان مناسب برای شروع درس خواندن

وقت طلاست! بله قبول داریم که این جمله کلیشه‌ای و تکراری است اما اگر پایه ضعیفی در درس‌های پایه دهم و یازدهم دارید نباید وقت را از دست بدهید. روزهای تابستان بهترین زمان برای مرور دوباره و جمع‌بندی درس‌های پایه دهم و یازدهم است. بعد شروع سال تحصیلی باید تمرکزتان روی درس‌های پایه دوازدهم و امتحان‌های نهایی آخر سال باشد. به همین خاطر روزهای تابستان را باید به خواندن درس‌های عمومی و تخصصی سال دهم و یازدهم، مرور، تمرین و تست زنی بگذرانید.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه میزان تسلطتان را نسبت به درس‌های عمومی و تخصصی بسنجید در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید. این آزمون به شما کمک می‌کند تا شناخت کافی نسبت به نقاط ضعف و قوت خود در درس‌های مختلف داشته باشید تا برای مطالعه برنامه‌ریزی دقیق‌تری از نظر زمانی کنید.

درس‌ها را با توجه به قدرتتان در یادگیری طبقه‌بندی کنید

برای شروع مطالعه درس‌های مورد نیاز کنکور باید سطح یادگیری و توانایی خودتان را به سه دسته قوی، متوسط و ضعیف طبقه‌بندی کنید. داوطلبینی که پایه قوی‌ترین نسبت به سایرین دارند بهتر است با مرور درس‌ها و تقویت مهارت تست زنی خودشان را برای کنکور آماده کنند. در سال پایانی که تا کنکور وقت دارند درس‌های پایه دهم و یازدهم را مرور کنند و در طول سال آخر تحصیلی نیز درس‌های پایه دوازدهم را به‌صورت عمیق یاد بگیرند.

دانش آموزانی با پایه متوسط بهتر است درس‌های مهم را در مدت زمان بیشتری مرور و تکرار کنند. نقاط ضعفشان را بشناسند و با مطالعه و تست زنی آن‌ها را تقویت کنند. یک برنامه‌ریزی اصولی و دقیق می‌تواند به موفقیت شما و از بین بردن نقاط ضعفتان کمک کند.

اگر جزو دانش آموزانی هستید که پایه ضعیفی دارند بهتر است نگرانی را کنار بگذارید. همین حالا به سراغ درس‌های پایه دهم و یازدهم بروید و درس‌هایی را که تسلط کافی ندارید مطالعه کنید. پس از مطالعه کلیه درس‌ها باید باز هم آن‌ها را مرور کرده و پس از آن تمرین و تست زنی را شروع کنید.

چگونه مطالعه کنکور را شروع کنیم؟

منابع کمک آموزشی را فراموش نکنید؛ بانک کتاب مارکا تا موفقیت در کنکور همراه شماست

در این مقاله درباره اینکه بهترین زمان برای شروع درس خواندن در کنکور چه زمانی است صحبت کردیم. اگر قصد دارید در کنکور موفق شوید همین حالا یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده تنظیم کنید و بدون فوت وقت کارتان را پیش ببرید. بهتر است زمان مناسبی را هم صرف استراحت، ورزش و تفریح در نظر بگیرید. هیچ چیز مانند آرامش داشتن به شما در پیشبرد اهدافتان کمک نمی‌کند، پس از استرس و نگرانی دور شوید و فقط به اهدافتان فکر کنید.

اگر در درسی هنوز ضعیف هستید نگران نباشید. ما در مارکا کتاب با داشتن بانک بزرگی از بهترین کتاب‌های درسی، تمرینی، کمک درسی و تست از ناشرین برگزیده در کل مسیر همراهتان هستیم. برای تهیه کتاب‌های مورد نیازتان در کنکور با شماره تلفن 021-66400400 تماس بگیرید و به آینده‌ای درخشان فکر کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس