کد خبر 1271965
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
اربعین نمایه

در حالی که روز گذشته امکان پیش ثبت‌نام همه متقاضیان اربعین در سامانه سماح فراهم بود، از ساعاتی قبل فقط افرادی که واکسن کرونا زدند، می‌توانند در این سمانه پیش ثبت‌نام کنند.

به گزارش مشرق، ثبت‌نام در سامانه سماح از روز گذشته به همت کمیته اعزام ستاد اربعین آغاز شده است و در ساعات اولیه باز شدن این سامانه بیش از ۵۰ هزار نفر آمادگی خود را برای اعزام اعلام کردند.

الزام تزریق واکسن در پیش ثبت‌نام سامانه سماح اعمال شد

روز گذشته که بسیاری از مشتاقان زیارت اربعین که حتی شرایط اعلام شده از سوی کمیته اعزام را به ویژه تزریق دو دوز واکسن کرونا را نداشتند، پیش ثبت‌نام کردند. اما اکنون این امکان دیگر فراهم نیست و فقط افرادی که واکسینه شدند، مجوز پیش ثبت‌نام در سامانه سماح را دارند؛ به طوری که افراد پس از وارد کردن اطلاعات خود، در صورتی که شماره ملی انها در لیست افراد واکسینه نباشد، امکان ادامه روند پیش ثبت‌نام ندارند و با این پیام مواجه می‌شوند: «با توجه به استعلام از وزارت بهداشت و اعلام عدم تکمیل واکسیناسیون جنابعالی، شما مجاز به ثبت نام نمی باشید».

سامانه سماح برای واکسن نزده‌ها مسدود شد

این امر در حالی است که به گفته علیرضا رشیدیان، رئیس کمیته اعزام ستاد اربعین قرار بود پس از پایان ثبت‌نام از متقاضیان اربعین حسینی، افراد واجد شرایط احراز صلاحیت شوند و اسامی افراد واجد شرایط که دو دوز واکسن کرونا زدند، از طریق سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت تایید شود.

پیش ثبت‌نام در سامانه سماح همچنان ادامه دارد و زائران واجد شرایط می‌توانند برای قرارگیری در اولویت اعزام در این سامانه پیش ثبت‌نام کنند. همچنین به گفته مسؤولان ستاد اربعین تاکنون سهمیه ایرانیان در اربعین ۶۰ هزار نفر است و از فردا ویزای زائران صادر خواهد شد. علاوه بر این، زائران اربعین نیازی به انجام آزمایش کرونا قبل از صدور ویزا ندارند و فقط باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل از اعزام، جوابیه منفی آزمایش PCR را در فرودگاه ارائه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • وزنه سیایی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    وقتی واکسن اجباری نیست، غلط می کنند که سامانه را برای واکسن نزده ها مسدود کنند
  • علی علوی IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    من خواستم کودک 1/5 سالم رو بنویسم نتونستم مگه محدودیت سنی داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس