کد خبر 1271738
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
اتومبیل اپل

در پی ناموفق بودن مذاکرات اپل با خودروسازان مطرحی مانند هیوندای، این غول فناوری تصمیم گرفته خودروی خود را به تنهایی توسعه دهد.

به گزارش مشرق، اکنون بیش از شش سال از نخستین گزارش‌ها درباره‌ی خودروی اپل می‌گذرد. در سال ۲۰۱۵ بود که خبرهای اولیه از برنامه‌ی ساخت یک خودروی الکتریکی و خودران از غول فناوری حکایت داشت. تا کنون گمانه‌زنی‌های بسیاری در این زمینه منتشر شده است اما گزارش جدیدی از کره‌ی جنوبی ادعا می‌کند که اپل برنامه‌ی خود را مجددا تغییر داده است.

ظاهرا در مراحل اولیه، اپل قصد داشته خودروی خود را به تنهایی و بدون مشارکت شرکت‌های صنعتی خودرو تولید کند اما به دنبال مواجه شدن با مجموعه‌ای از مشکلات و محدودیت‌ها، این شرکت تصمیم به همکاری با یک خودروساز گرفت و به همین دلیل با هیوندای، نیسان، مگنا و به تازگی تویوتا وارد مذاکره شد. هرچند هیچ یک از این تولیدکنندگان با شرایط اپل برای همکاری قانع نشدند.

طبق گزارش جدید اما اپل بار دیگر تصمیم گرفته تا توسعه‌ی خودرو را خودش به تنهایی ادامه دهد. گفته می‌شود منابع محلی درون این شرکت به وب‌سایت کره‌ای mk.co.kr اطلاع داده‌اند که اپل هم‌اکنون در حال بازسازی مرکز توسعه‌ی خودروهای خود و مشغول پردازش اسناد مورد نیاز برای قرارداد با تأمین‌کنندگان صنعت خودرو است.

این گزارش تصریح می‌کند که دلیل اصلی استراتژی جدید اپل این است که مذاکرات با شرکت‌های فعال در زمینه‌ی خودرو خوب پیش نرفته و اساسا هیچ شرکتی به همکاری احتمالی علاقه‌ای نداشته است. پس از مذاکرات ناموفق اپل تصمیم گرفت که پروژه را بیش از این به تعویق نیندازد زیرا بازار خودرو به‌سرعت در حال تغییر است.

با وجود ناموفق بودن مذاکرات با خودروسازان و تصمیم برای ادامه‌ی مسیر به تنهایی، اپل همچنان به توسعه‌ی یک خودروی الکتریکی با تکنولوژی بالا و عملکردهای خودران پایبند است.

در عین حال که اپل برای سرعت بخشیدن به پروژه تصمیم جدید گرفته اما طبق برآوردها، این غول فناوری هنوز دست کم چهار سال با عرضه‌ی محصول خود در بازار خودرو فاصله دارد. هرچند کارشناسان معتقدند که با عرضه‌ی خودروی اپل، این شرکت می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ ۱٫۵ میلیون دستگاه فروش داشته باشد.

منبع: دیجی کالا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس