کد خبر 1271736
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
وزیر جهاد کشاورزی: با قیمت گذاری دستوری مخالف هستم

ساداتی نژاد گفت: وقتی ما می گوئیم قیمت گذاری دستوری، یعنی قیمت گذاری غیر واقعی, و ما به طور کلی با قیمت های دستوری مخالف هستیم.

به گزارش مشرق، سید جواد ساداتی نژاد افزود: وقتی ما می گوئیم قیمت گذاری دستوری، یعنی قیمت گذاری غیر واقعی, و ما به طور کلی با قیمت های دستوری مخالف هستیم.

وی حفظ تولید را بزرگترین حمایت از مصرف کننده برشمرد و گفت: زمانی می توانیم از مصرف کننده حمایت کنیم که کالاهای مختلف را در اختیار مصرف کننده قرار دهیم و در این مسیر اصل فراوانی و در دسترس بودن خیلی مهم است که فقط با استمرار تولید امکان پذیر است.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه خط قرمز ما در حوزه کشاورزی و دامپروری حمایت از تولید کننده است، افزود: قیمت ها را باید جوری تعیین کنیم که قیمت واقعی باشد تا تولید برای تولیدکننده صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی ادامه داد: البته دغدغه مصرف کننده دغدغه ما هم است، و حتما باید با تمهیداتی تلاش کنیم محصولات با قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسد و برای تحقق این هدف باید دست سودجویان، سوداگران و دلال ها قطع شود.

ساداتی نژاد با بیان اینکه این روشی است که ما به آن اعتقاد داریم و در دنیا هم از همین روش استفاده می کنند افزود: در این مسیر باید به تشکل ها و اتحادیه ها اعتماد کرد البته در این خصوص جلساتی با اتحادیه ها داشتیم و آنها برای تنظیم بازار اعلام آمادگی کردند.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: اگر قرار باشد بازار را درست تنظیم کنیم باید اطلاعات دقیق و درستی داشته باشیم، اما الان اطلاعات سامانه جامع تجارت در اختیار وزرات صمت است، که طی هماهنگی با وزیر صمت قرار شد این اطلاعات در اختیار وزرات جهاد کشاورزی قرار گیرد که ما با چشمان باز برای تنظیم بازار تصمیم گیری و اقدام کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    جناب ساداتی‌نژاد! شما نمیخواد قیمت‌گذاری کنید، شما فقط شـر واسطه‌ها و دلال‌‌ها رو از سر کشاورزان و دامداران کوتاه کنید یه دنیا کار کردید
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    شما اگر در بازار بجای وزیر صمت مداخله کنید همه چیز را بهم می ریزید- زمینهای کشاورزی را ملی کنید - رابطه مالک و مستاجری میان زارع و دولت برای زمینهای کشاورزی همانند زمینهای منابع طبیعی را حاکم کنید دولت با اخذ اجاره از کشاورز اولا درآمد داشته باشد ثانیا زمین را بصورت اجاره در اختیار کسانی بگذارند که خوش حساب و فهم اقتصاد مردمی و ملی را داشته باشند.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    بله تولید خوب است. البته می توان برای شکوفایی قیمتها و رضایت خاطر تولیدکنندگان دلالی و واسطه گری و غیر دستوری کردن آن مثلأ سیب زمینی و یا جوجه یک روزه و یا صدها هزار تن مرکبات را زیر خاک مدفون کرد و یا در انبارها به گند کشید!
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 0
    از این به بعد هم نام سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان را به سازمان فقط حمایت از تولید کنندگان تغییر دهید / مصرف کننده اگر گران خرید به درک ها!؟ / به بهانه واقعی کردن قیمت ها فرصت میدهند که قیمت ها افزایش پیدا کند / بعد از اون طرف هم دلال ها رو که ۱۰۰ درصد نمیتونند حذف کنند این حضرات دلال از در بیرون شوند از پنجره میان داخل دلال هم یه مقدار بر اون قیمت واقعی می افزایند بعد سود فروشنده هم هست بعد مالیات بر ارزش افزوده هم هست دیگه هیچی ارزون نمیشه و ارزونی رو تو خواب باید ببینیم / اقایان دولتی که میخوان قیمتها رو واقعی کنند حقوق کارگران و کارمندان رو هم واقعی کنند این نمیشه که فقط تولید کننده قیمتش واقعی بشه مصرف کننده هم همون حقوق قبلی رو بگیره / قیمت خودرو رو یه مدت سپردند به بازار و خودروساز دیدیم که چه مصیبتی شد !؟ و افزایش سرسام اور پیدا کرد در مواد غذایی هم همینه قیمت رو بسپرید به بازار ، تولید کننده دم به ساعت افزایش قیمت میخواد داشته باشه و از سود بیشتر بدش نمیاد / بعددهم اقای بالصطلاح وزیر کشاورزی نوسانات قیمتی در برخی زمانها رو هم حق تولید کننده میدونه یعنی اینطوری نیست که اگه فلان جنس قیمتش واقعی شد دیگه بازهم قیمتش ثابت باشه افزایشی نشه / یک کلام عرض میکنییم اتخاذ سیاست سپردن تعیین قیمت به عرضه و تقاضا و بازار و تولید کننده اشتباهی است که بر مصیبت مردم می افزاید و چیزی رو ارزون نمیکنه / همون که عرض کردیم از این به‌بعد در واقعیت ما سازمانی به اسم حمایت از مصرف کننده گان نخواهیم داشت / ارزوی عباس اخوندی که میگفت سازمان حمایت از مصرف کنندگان باید منحل بشه داره در عمل کم کم محقق میشه اون از بلایی که در قیمت مسکن سر مردم اومد اون از بلایی که درقیمت خودرو سر مردم اومد حالا تو بخش کشاورزی و تولیدات مواد غذایی هم باید منتظر باشیم سر ما مردم بیاد / تولید کننده هر وقت عشقش کشید قیمت رو بالا ببره هر وقت هم با مانعی روبرو شد تولید رو کاهش بده که قیمت بره بالا ، هر وقت هم مردم نخریدند مجوز بگیره صادر کنه ،مردمی که تو انتخابات رأی دادند هم بیخیال ، گران خریدند بیخیال نخریدند بیخیال خوردند و نخوردند بیخیال ، ۲ سال دیگه نزدیک انتخابات مجلس دوباره یاد مرد میافتند / فقط دعا میکنیم که کاری نکنید که فردا بگن خدا پدر دولت روحانی رو بیامرزه اون بهتر !! بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس