لاپید

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با عقب‌نشینی از گزینه نظامی، طرحی اقتصادی - دیپلماتیک را برای شکست دادن نیروی مقاومت حماس در غزه ارائه کرد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سخنرانی خود در اجلاس بین‌المللی به اصطلاح مبارزه با تروریسم در دانشگاه «رایشمن» با عقب‌نشینی از گزینه نظامی، برنامه تفصیلی برای شکست حماس در غزه را از طریق اقتصادی و دیپلماتیک ارائه کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم اسرائیل گفت: «باید یک فرآیند بزرگ اقتصادی چند ساله را برای امور امنیتی آغاز کنیم.»

لاپید این دوگانگی را رد کرد که تل آویو می‌تواند در مورد غزه تجدید نظر کند یا به اقدامات دوره‌ای خشونت علیه حماس و دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه ساحلی که اسرائیل آنرا در سال ۲۰۰۵ تخلیه کرده بود، ادامه دهد.

وی در ادامه  گفت: «این دو گزینه بد هستند. این واقعیتی نیست که بتوانیم بپذیریم.»

رژیم صهیونیستی ۱۶ سال پیش در چنین روزی (۱۲ سپتامبر ۲۰۰۵) پس از اشغال ۳۸ ساله نوار غزه، مجبور به فرار از این منطقه شد و آن را خروج از نوار غزه خواند.

رژیم صهیونیستی تمام شهرک‌های ایجاد شده در نوار غزه را تخلیه کرد و برای اولین بار از سال ۱۹۴۸ (سال اشغال فلسطین) تاکنون بود که تل‌آویو از منطقه‌ای که آن را اشغال کرده، خارج می‌شود. ۲۱ شهرک صهیونیستی تخلیه شده، ۳۵ درصد از مساحت ۳۶۰ کیلومتر مربعی نوار غزه را اشغال کرده بود.

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس  نیز روز یکشنبه گفت که تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه در ادامه تجاوزات مستمر این رژیم علیه ملت فلسطین و تلاشی برای صدور بحران‌های داخلی این رژیم از طریق بمباران، شهرک‌سازی و یهودی‌سازی است.

برهوم افزود که این تجاوزات رژیم صهیونیستی هرگز نمی‌تواند اراده ملت فلسطین و انتفاضه آن در تمامی شهرها و شهرک‌های فلسطینی را بشکند.

 برهوم افزود که مقاومت فلسطین همچنان به مدیریت میدان نبرد با رژیم اشغالگر اسرائیل ادامه خواهد داد و این رژیم هرگز نخواهد توانست اراده مقاومت را بشکند یا معادلات و قواعد درگیری که مقاومت با زور آن را تحمیل می‌کند، تغییر دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس