کد خبر 1270860
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
ساداتی نژاد به وزارت جهاد رفت/ تأمین نهاده‌های دامی در اولویت

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به دلیل خشکسالی‌ها در تولید برنج ایرانی ۱۸ درصد کاهش تولید را شاهد خواهیم بود که طبیعتا قیمت برنج به دلیل وضعیت عرضه و تقاضا افزایش داشته است.

به گزارش مشرق، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نشست صبح امروز (یکشنبه ۲۱ شهریور) خود با جمعی از نمایندگان به ریاست علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در خصوص موضوع تنظیم بازار کالاهای اساسی که در کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد، گفت: در این نشست گزارشی از نحوه تأمین و تنظیم بازار کالاهای اساسی به نمایندگان ارائه و دغدغه نمایندگان در خصوص بازار کالاهای اساسی شنیده شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تمام تلاش وزارت جهاد کشاورزی این است که به کمک انجمن‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی بتواند بازار را مدیریت کند، افزود: جلسه‌ای هم با تشکل‌های بخش کشاورزی در همین راستا برگزار شد که این جلسات را قطعا استمرار خواهیم داد؛ اعتقاد داریم ظرفیت و قدرت تشکل‌ها باید در تنظیم بازار به کار گرفته شود.

وی تأکید کرد: طی یک هفته گذشته نیز، اثر اعتماد به تشکل‌های بخش کشاورزی به ویژه در بحث تعدیل قیمت مرغ را می‌توان ملاحظه کرد.

ساداتی نژاد تصریح کرد: در بحث برنج نیز که یکی دیگر از کالاهای اساسی مهم برای مردم است و یکی از اصلی ترین دغدغه‌های امروز نمایندگان نیز بود، در صورت نیاز همچنان عرضه برنج خارجی از سوی شرکت بازرگانی دولتی را استمرار خواهیم داد تا قیمت برنج در بازار کنترل شود.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: البته به دلیل خشکسالی‌ها در تولید برنج ایرانی ۱۸ درصد کاهش تولید را شاهد خواهیم بود که طبیعتا قیمت برنج به دلیل وضعیت عرضه و تقاضا افزایش داشته است اما قیمت برنج خارجی را در بازار کنترل خواهیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 1
    نه عزیز جان اتفاقا اب کافی وجود داشت. دلیل کم شدن تولید، فروش زمین های کشاورزی با قیمت نجومی به دلالها و انتظار انها برای تغییر قانون و نهایتا ساخت ویلا و شهرک در انهاست کشاورز میگه پول زمین را در بانک بگذارم سودش بیشتر از ان همه زحمت جانکاه برای کشت برنج است
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 0
    وزرای محترم در دولتهای ایران در حد آمار دادن برای گران کردن کالاها توسط دلالان و بنکداران بسیار متبحر هستند . یعنی الان با این آمار دادن ، زمینه برای گرانی برنج با قیمت کیلوئی 50 هزار تومان بستر سازی شد؟ آقای وزیر محترم شما مثلا وزیر دولت جهادی هستید از شما بعید است. یعنی از درک چنین موضوع ساده ای نیز غافل هستید. یعنی به این کارتان می گوید صداقت در گفتار !!! که چه بشود؟؟؟؟؟؟ دلالان احتکار کنند و به قیمت گرانتر بفروشند یا اینکه قصد دارید بازار را کنترل و با خرید تضمینی برنج ، کنترل ارزاق را در دست دولت بگیرید.خانواده های کم بضاعت باید منتظر چه قیمتی برای برنج ایرانی باشند ؟ ظاهرا کشاورزان قیمت و سهم آب و زمین و کارگر و کود و لوازم کشاورزی و برداشت و حمل و نقل را در این قیمت گذاری دخیل می دانند . شما برای قیمت عوامل مذکور که گران نشود و با قیمت مناسب دست کشاورز برسد چه کاری می خواهید بکنید؟!!!!! . برای کنترل باید کار علمی کرد و در شرایط تحریم باید شرکتهای تعاونی احیاء و کنترل و قیمت گذاری کالاهای استراتژیک در دست دولت باشد ، تنها اکتفا به گزارش دادن می شود همان کاری که دولت قبلی هم خیلی راحت انجام می داد . یعنی با کنترل قیمت برنج خارجی ایران را به سمت وارد کننده عمده برنج با کیفیت متوسط و معمولی خارجی و برنج ایرانی را از سبد خانوار ایرانی خارج می کنید.؟!!! الله اعلم
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    1 1
    قیمت برنج اصلا" به کمبودتولیدربطی نداره جناب وزیربرنج دست تاجرین وخون آشامان بزرگه شما عزم واراده برخوردبااین گرانفروشان رانداریداصل مطلب اینه چراحاشیه می گی ؟
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    وقتی برنج داخلی گرانه باید چند تا کشتی برنج وارد کرد و داد به تعاونی های اصناف تا خودشون تقسیم کنند تا قیمت افت کنه و جلو گیری از احتکار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس