افراط گرایی و تفرقه داخلی، آمریکا را تهدید می کند

رئیس جمهور پیشین آمریکا نسبت به رشد افراط گریی در داخل این کشور هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «جورج دبیلو بوش»، رئیس جمهور پیشین آمریکا نسبت به رشد افراط گریی در داخل این کشور به شدت هشدار داد.

هشدار بوش درباره افراط گرایی به مناسبت سالگرد حادثه ۱۱ سپامبر صورت گرفته و او در این ارتباط گفته است که تفاوتی میان افراط گرایی در خارج از آمریکا و افراط گرایان بسیار خشن در داخل وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

بازگشت موانع در اطراف ساختمان کنگره آمریکا

جورج دبلیو بوش که در محل یادبود ۱۱ سپتامبر در شانکسویل، پنسیلوانیا سخنرانی می‌کرد، درباره خطرات رو به رشد افراط گرایی در داخل مرزهای آمریکا هشدار داد و آن را بسیار خطرناک توصیف کرد.

به گفته بوش، امروزه تفرقه و افراط گرایی داخلی در آمریکا بزرگترین تهدیدات موجود علیه این کشور هستند.

اظهارات بوش در حالی مطرح می‌شود که جامعه آمریکا طی سال‌های اخیر و بویژه با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور در سال ۲۰۱۶، دچار دو قطبی شدیدی شده است.

دو قطبی موجود در آمریکا و باور به تئوری‌های توطئه همزمان با برگزاری انتخابات سال ۲۰۲۰ و ادعای تقلب گسترده صورت گرفته در این انتخابات از جانب ترامپ، رنگ و بوی خشونت نیز به خود گرفت، به طوری که بسیاری از شهروندان آمریکایی به کنگره این کشور یورش بردند.

آنگونه که ادعا می‌شود در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، ۱۹ نفر از اعضای سازمان تروریستی القاعده چهار پرواز داخلی در آمریکا را ربودند. دو فروند از این هواپیماها به مجتمع مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک و هواپیمای سوم به ساختمان وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) در حومه شهر واشنگتن دی سی برخورد کردند و پرواز چهارم نیز به سمت واشنگتن انجام شد اما در نزدیکی «شانکسویل» در «پنسیلوانیا» سقوط کرد.

این ماجرا بهانه‌ای شد برای تجاوز نظامی آمریکا به افغانستان که ۲۰ سال طول کشید و سرانجام در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۱، بی آنکه هیچ دستاوردی داشته باشد به پایان رسید. حضور نظامی آمریکا و متحدانش به بهانه مبارزه با تروریسم توجیه می‌شد حال آنکه آنها در مقطع فعلی مدعی هستند که تروریسم در مقایسه با دو دهه پیش، به پدیده‌ای جهانی تبدیل شده است!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس