مسکو

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو شواهد مستندی درباره تلاش‌های آمریکا برای مداخله در امور داخلی روسیه در اختیار داشته و آنها را به طرف آمریکایی داده است.

به گزارش مشرق،   «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز شنبه گفت که مسکو شواهدی درباره مداخله آمریکا در امور داخلی روسیه در اختیار دارد.

وی که با یک رسانه روسی مصاحبه می‌کرد، گفت که مسکو شواهد مستندی در ارتباط با تلاش‌های آمریکا برای مداخله در امور داخلی روسیه و روند انتخابات این کشور در اختیار داشته و این شواهد را به مقام‌های آمریکایی داده است.

بر اساس گفته زاخارووا، طرف آمریکایی هنوز اظهارنظر یا واکنشی به این شواهد ارائه شده، نداشته است.

روز گذشته، وزارت امور خارجه روسیه، «جان سالیوان» سفیر آمریکا در مسکو را احضار کرد. سفارت آمریکا در روسیه مدعی شد که رفتن سفیر به وزارت خارجه با هدف دیدار با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه بوده تا درباره رویکرد «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای برقراری روابط میان مسکو و واشنگتن گفت‌وگو شود.

اما یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود که  سالیوان به دلیل مداخله‌های واشنگتن در انتخابات روسیه احضار شده بود.

روسیه قصد دارد بین روزهای ۱۷ تا ۱۹ سپتامبر انتخابات پارلمانی برگزار کند و ناظرانی را از کشورهای متعدد دعوت کرده است این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا مدعی شده که حضور «ناظران مستقل معتبر» برای این انتخابات غیرممکن است.

تنش‌ها میان مسکو و واشنگتن طی ماه‌های اخیر با روندی فزاینده همراه بوده است. ایالات متحده بعد از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و وقوع درگیری‌ها در منطقه «دُنباس» در شرق اوکراین، به بزرگترین تامین‌کننده تسلیحات و تجهیزات نظامی برای کی‌یف تبدیل شده است.

آمریکا اخیرا نیز در رزمایش‌هایی که به شدت با مخالفت روسیه مواجه شد در کنار نظامیان اوکراین حاضر شد. این رزمایش مورخ هفت تیرماه آغاز شد و به مدت دو هفته طول کشید و در آن ۵ هزار نظامی از کشورهای عضو ناتو و ۳۰ کشتی، ۴۰ جنگنده و ناوشکن «یو. اس. اس. راس» متعلق به نیروی دریایی آمریکا در آن شرکت داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس