الکاظمی

نخست وزیر عراق گفت: ما ۸۰ هزار ویزا برای کشورهای اسلامی به منظور مشارکت در مراسم اربعین اختصاص دادیم و به دبیرخانه هیأت دولت دستور دادیم تا این موضوع را هر سریعاً به سفارتخانه‌ها ابلاغ کند

به گزارش مشرق به نقل از الفرات نیوز، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در نشست فوق‌العاده هیأت دولت این کشور از تکمیل همه الزامات برای برگزای انتخابات دهم اکتبر خبر داد و افزود: انتخابات تنها راهکار برای مشکلات عراق است.

الکاظمی گفت: این نشست فوق‌العاده را به خاطر نزدیک بودن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در ۱۰ اکتبر و نیز مراسم اربعین شهادت امام حسین (ع) برگزار کردیم.

وی افزود: ما ۸۰ هزار ویزا برای کشورهای اسلامی به منظور مشارکت در مراسم اربعین اختصاص دادیم و به دبیرخانه هیأت دولت دستور دادیم تا این موضوع را هر سریعاً به سفارتخانه‌ها ابلاغ کند تا اقدامات لازم اتخاذ و ورود زائران محترم از همه کشورهای خارجی با رعایت همه تدابیر بهداشتی تسهیل شود.

الکاظمی تصریح کرد: انتخابات دقیقاً ۲۹ روز دیگر برگزار خواهد شد. انتخابات تنها راهکار برای مشکلات عراق است و ما همه الزامات لازم به ویژه در بخش امنیتی، سلامت و نظارت بین‌المللی را تکمیل کرده‌ایم.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: اقدامات امنیتی محکمی برای جلوگیری از تقلب و دست‌اندازی بدان اتخاذ کردیم و برای حضور سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی برای مقبولیت‌بخشی به انتخابات هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

الکاظمی خواستار مشارکت فعال در انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق شد و گفت: کودکان ما مستحق زندگانی بهتر هستند. زمان آن فرا رسیده است که آنها از وطن خالی از فساد و ظلم برخوردار شوند.

وی بر اهمیت ایفای نقش از سوی زنان در انتخابات با توجه به جایگاهی که در جامعه عراق دارند، هم تاکید کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    4 0
    خدا ازت نگذره ، داری با سیاست آمریکایی شیعیان را متفرق می کنی اما کور خوندی ، این تویی که محو سی نه نور حسین ع

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس