کد خبر 1270399
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
نسخه تکمیل واکسیناسیون تهرانی ها/۲۵۶۰ واکسیناتور نیاز است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در ارتباط با امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز برای تسریع در تکمیل برنامه واکسیناسیون استان تهران، نکاتی را متذکر شد.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی گفت: در ارتباط با تهران باید تزریق روزانه را به عدد ۳۲۰ هزار دوز برسانیم. سهم دانشگاه علوم پزشکی تهران ۸۰ هزار و دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی هر کدام ۱۲۰ هزار تزریق است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران نیاز است پایگاه‌های تجمیعی از ۳۶ مرکز فعلی به ۵۷ مرکز، دانشگاه علوم پزشکی ایران از ۴۲ مرکز به ۷۰ مرکز و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ۴۱ مرکز به ۸۷ مرکز برساند.

بیشتر بخوانید:

درخواست تعلیق محدودیت تردد شبانه در تهران

رئیسی تاکید کرد: بنابراین در تهران باید از ۱۱۹ پایگاه موجود به ۲۱۴ مرکز برسیم و ایستگاه‌های واکسیناسیون از ۷۱۱ ایستگاه به ۱۲۸۰ ایستگاه برسد.

وی افزود: بر اساس تجربه‌ای که کسب کرده ایم اگر بتوانیم تیم واکسیناسیون را سه نفر بگذاریم که دو نفر اقدامات مرتبط با ثبت را انجام دهند، کار سرعت می‌گیرد. بنابراین نیروهای بسیج می‌توانند در این زمینه کمک کنند و نیروی تزریق کننده هم یک نفر باشد. بر اساس محاسبه ما در این صورت سرعت کار واکسیناسیون ۲ برابر می‌شود.

رئیسی گفت: با این حساب در تهران نیروی ثبت کننده ۵۱۲۰ نفر می‌خواهیم و واکسیناستور ۲۵۶۰ نفر. این نسخه‌ای است که برای تهران است و در این صورت هیچ صفی نخواهیم داشت. از آن طرف روزانه ۳۲۰ هزار دوز واکسن تزریق می‌شود، یعنی ماهانه ۱۰ میلیون تزریق. کل تزریق باقی مانده در تهران الان ۱۵.۵ میلیون است و اگر در طی ۴۰ روز وقت بگذاریم این ۱۵ میلیون دوز اول و دوم تمام خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    3 0
    دقت کردید زمانی که شیخ کلید رئیس جمهور بود مردم همه فحش میدادن و اعتراض میکردن چرا واکسن نمیاره ؛ الان که رئیسی شد رئیس جمهور داره واکسن میاره مردم باز فحش میدن و معترضن که چرا اجازه واردات واکسن به شیخ کلید نمیدادید شماها مسئول مرگ مردمید ؛ انصافا مردم ما از لحاظ مغزی معیوب هستن
    • پدی IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      0 2
      دقت کردی تا ماه قبل همینایی که به واردات واکسن افتخار میکنن و میگفتن:«بیل گیتس و چیپ ست کنترل و سم داخل واکسن و دارو گیاهی خوبه و...»
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    شبانه روزی بکنید تمام شود ۰

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس