کد خبر 1270327
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
جزییات واردات خودرو اعلام شد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت:‌ طبق اصلاحیه مجلس بر طرح مجلس دهم، هر کسی که بتواند خودرو یا قطعات خودرو صادر کند و برای دولت هزینه ارزی ایجاد نکند می‌تواند واردات خودرو داشته باشد.

به گزارش مشرق، روح‌الله عباسپور در مورد جزییات آزادسازی مشروط واردات خودرو در طرح مجلس که به تصویب کمیسیون صنایع نیز رسیده اظهار کرد: طرح ساماندهی خودرو از مجلس دهم صادر شده و به شورای نگهبان ارجاع داده شده بود ولی در شورای نگهبان رد شد. علت رد طرح این بود که با اقتصاد مقاومتی همسویی نداشت، در بعضی موارد هم گفته می‌شد که مطابق با قانون اساسی نیست. طرح به کمیسیون صنایع ارجاع داده شد تا اصلاحاتی در آن انجام شود.

وی افزود: طبق اصلاحیه مجلس بر این طرح، هر کسی که بتواند خودرو یا قطعات خودرو صادر کند و برای دولت هزینه ارزی ایجاد نکند می‌تواند واردات خودرو داشته باشد البته تنها واردات خودروی هیبریدی و برقی با این شرایط آزاد می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه نباید واردات خودرو برای دولت هزینه ارزی داشته باشد به این معنا است که بخش خصوصی اگر حتی نفت صادر کرد یا قطعه‌ساز، قطعه صادر کرد بتواند در قبال آن خودرو وارد کند. کسانی که خود ارز دارند یا از محل ارزهای خارج از ایران نیز می‌توانند خودروهای هیبریدی و برقی وارد کنند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد این که آیا زیرساخت‌های لازم در کشور برای واردات خودروهای برقی و هیبریدی وجود دارد یا خیر و همچنین وضعیت مالیات واردات این خودروهای چگونه خواهد بود گفت: وقتی قانون‌گذار پیش‌بینی کرده که واردات خودرو تنها برای خودروهای برقی و هیبریدی باشد حتما زمینه‌های آن نیز وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس افزود: در مورد اینکه وضعیت مالیات برای واردات این خودروها چگونه خواهد بود در این طرح حرفی زده نشده و پیش‌بینی نشده است.

به گزارش ایلنا پس از ایراد شورای نگهبان به ماده ۴ طرح ساماندهی خودرو واردات محصولات هیبریدی با تعرفه صفر که در مجلس دهم تهیه شده بود،کمیسیون صنایع ماده مذکور را با اصلاحاتی در چارچوب «آزادسازی مشروط واردات» تصویب کرد. بنا بر این طرح هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند نسبت به واردات خودرو در قالب یکی از دو روش «در ازای صادرات کالا» یا «واردات بدون انتقال ارز» اقدام کند.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    19 0
    وقتی در مملکت خودمان امکان خرید خودرو نیست چرا به مردم ظلم می کنید واردات را آزاد کنید یا دست دلال های وابسته به اجانب را کوتاه کنید خسته شدیم
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      1 6
      دلیلش کمبود ارز هست. در این شرایط سخت اقتصادی ارز برای کالاهای اساسی و واجب هست وگرنه مردم گشنه میمونن
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 2
    عالی
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    7 1
    چه طرح مسخره ای تصویب کردند مجلسی که پیش تر خودش را به دنا پلاس فروخته بود. شما باردار مافیا خودرو در کشور شده اید و مردم بیهوده چشم امید به شما دوخته اند.
  • RO ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 2
    ماشاللا رییسی داره همه چی وارد میکنه خروج ارز و این چرت و پرتا همش دسیسه اسلاه تلباست ادامه بده رییسی آفرین
  • علیزمان ذاکری ازممبی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    2 0
    اگه فکر60میلیون جمعیت هستید خودرو-لوازم خانگی_مصالح ساختمانی واردات ازادبشه تارقابت کیفیت وقیمت متعادل بشه اگه فکر عده ای خاص هستید که اونا سود ملیاردی ببرنند فرق تون با دولت ومجلس قبل چیه اه مردم بگیره کسانی که به بهانه اقتصاد مقاومتی مقاومت مردم گرفتید خو تحریمی فقط ضرر بدبخت بیچاره هاست کارگرها رابهانه میکنند میگند بیکار میشن اما۶٠میلیون نفرچون هیچ نمگند حتما راضیند اقای ریسی گـول مظلوم نمایی ها رانخورید صلاح کل مملکت در رقابته اگه خودروساز ولوازم خانگی سازها وکارخانه مصالح ساختمانی راست میگویند باید از رقابت نترسند میخواهند شعاررهبرو پیش بکشند وخیانت کنند مرگ بر احتکار کننده _ کم فروش_گران فروش وزالوهای از ترامپ بدترماازتحریم نگران نیستیم حدی اگه 5عضو خانوادم کشنه کش بشیم ولی از خیانت داخل وحریص های سواستفاده کننده عقده ایم مرگ بر رشوه خوار تبانی کننده وموقعیت ساز دلالها ودزد های بیدین
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    6 0
    تا زماني كه واردات خودرو ازاد نشود خودروسازان داخلي خون ملت را در شيشه ميكنند!!همين دو سه روز كه بحث واردات خودرو بود كلي در بازار خريد و فروش تاثير داشت
  • رضا IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    خودروی برقی! مردمو چی فرض کردین؟ مافیای پشت پرذه مگه میذاره به نفع مردم طرحی تصویب بشه بیخود ملت رو چند روز امیدوار کردین الکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس