کد خبر 1270026
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
بن‌سلمان نمایه

رئیس یک سازمان حقوق بشری موسوم به «دموکراسی در جهان عرب» خواستار محاکمه ولی‌عهد سعودی و رئیس سابق دیوان پادشاهی این کشور به دلیل سرکوب مخالفان شد.

به گزارش مشرق، «عبدالله العوده» رئیس سازمان حقوق بشری «اکنون، دموکراسی در جهان عرب» (DAWN) در صفحه توئیتر خود نوشت که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و «سعود القحطانی» رئیس سابق دیوان پادشاهی و از افراد نزدیک به بن سلمان باید به خاطر جنایاتی که کرده‌اند، باید محاکمه شوند.

بیشتر بخوانید:

سفر قریب الوقوع محمد بن سلمان به عراق

او این توئیت را در سالروز بازداشت پدرش «سلمان العوده» نوشت، عالم دینی اخوانی که در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۷ به دلیل انتقاد از محاصره قطر به زندان افتاد و با وجود پایان بحران قطر هنوز آزاد نشده است.

عبدالله العوده افزود: «سعود القحطانی گوش به فرمان کامل محمد بن سلمان بود و به دستور او دست به خشونت در داخل و خارج می‌زد. اگر می‌خواهید محمد بن سلمان را بشناسید. به اثر قتل و شکنجه‌ها و سرکوب‌هایی که سعود القحطانی به جا گذاشته نگاه کنید.»

این فعال حقوق بشر عربستانی سپس نوشت: «القحطانی و رئیسش باید در مقابل عدالت قرار گیرند و به دلیل جنایت‌هایشان علیه فعالان مسلمان عربستانی محاکمه شوند.»

«سعود القحطانی» در میان مخالفان رژیم سعودی نام آشنایی است، به خصوص در موضوع قتل فجیع جمال خاشقچی روزنامه عربستانی، او جزو متهمان ردیف اول قرار دارد. با این وجود دولت سعودی هیچ گاه حاضر به محاکمه وی نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس