کد خبر 1269815
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
روند بستری بیماران کرونایی در استان کرمان نزولی شد

روند نزولی کرونا در موج پنجم آن در استان کرمان ادامه دارد و در آخرین آمار بستری‌های کرونا در کرمان به زیر ۸۵۰ نفر رسیده است.

به گزارش مشرق، روند نزولی کرونا در موج پنجم آن در شرایطی در استان کرمان ادامه دارد که طبق آخرین آمار منتشر شده با ۱۴۷ بیمار جدید تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان کرمان به ۳۷ هزار و ۵۴۶ مورد رسیده است و در حال حاضر ۸۴۹ بیمار قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان بستری است.

فوتی‌های کرونا در بزرگترین استان کشور روند نزولی داشت و پس از چند روز به زیر ۲۰ نفر در شبانه روز رسیده است و البته مسئولان امیدوار هستند که این روند نزولی همچنان ادامه داشته باشد.

به گفته مسئولان چند روزی است که واکسیناسیون کرونا نیز در استان کرمان دوباره روند افزایشی داشته و بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار کرمانی حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کردند و در حال حاضر از هر سه نوع واکسن برکت، سینوفارم و آسترازنکا در استان کرمان موجود است.

کرونا ویروس آن هم از نوع دلتا آن سرایت پذیری بالایی دارد و با وجودی معاون بهداشت وزارت بهداشت به روند کرونا نزولی و گذر کشور از پیک پنجم کرونا اشاره کرده و خبر از سیر نزولی این بیماری در ۲۱ استان، عبور از قله در هشت استان و توقف روند افزایشی در سه استان داده است به نظر می‌رسد که این وضعیت شکننده بوده و با کوچکترین سهل‌انگاری و عادی انگاری دوباره روزهای سخت، تلخ و سیاه کرونایی به سراغ ما می‌آید.

ادامه روند نزولی بستری‌های کرونا در کرمان

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۸۴۹ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۴۹۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۲۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۲۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۶۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۳۹ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۱۴۷ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۳۷ هزار و ۵۴۶ مورد رسیده است.

وی به فوت ۱۸ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۴۵۲ نفر رسیده است.

بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار کرمانی واکسن کرونا را دریافت کردند

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان ۸۱۲ هزار و ۱۲۰ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را ۴۳۸ هزار و ۹۲۸ مورد است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از هر سه نوع واکسن برکت، سینوفارم و آسترازنکا برای نوبت اول در استان کرمان وجود دارد بیان کرد: ظرفیت مازادی که از نوبت دوم واکسن‌ها موجود است برای نوبت اول استفاده می‌شود.

فعالیت ۱۵۰ طلبه بسیجی کرمانی در گام پنجم مقابله با کرونا

حجت‌الاسلام علی جعفری رئیس سازمان بسیج طلاب، اساتید و روحانیون استان کرمان نیز از فعالیت ۱۵۰ طلبه بسیجی کرمانی در گام پنجم مقابله با کرونا خبر داد و اظهار داشت: در گام پنجم مقابله با ویروس کرونا ۱۵ نفر از طلاب بسیجی کرمان به منظور تقویت کادر درمانی، ۴۰ نفر جهت انجام کار تخصصی روحانیون در آرامستان‌ها، ۲۰ نفر به منظور تقویت روحیه بیماران و خانواده‌های عزیز از دست داده و ۷۵ نفر برای برگزاری مراسم تضرع و تسلی مشارکت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در این گام تعداد هفت رأس دام سبک توسط طلاب قربانی و نذورات بین خانواده نیازمندان تقسیم شده است، افزود: تعداد ۸۵۳ پُرس غذای گرم نیز بین خانواده‌ها مد نظر توزیع شده و همچنین تعداد ۳۰ بسته فرهنگی در بیمارستان‌ها به دست بیماران رسیده است.

رئیس سازمان بسیج طلاب، اساتید و روحانیون استان کرمان بیان کرد: سازمان بسیج طلاب، اساتید و روحانیون استان کرمان به همت پایگاه‌های مقاومت، توانست با رایزنی با خیرین نذورات ماه محرم را به سمت مناطق محروم و منازل بیمارانی که در قرنطینه بودند، گسیل دهند.

لغو برگزار نماز جمعه در ۴ شهر استان کرمان

به گزارش تسنیم، در ادامه همکاری و هماهنگی با ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس منحوس کرونا و هماهنگی با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با محوریت نماینده ولی فقیه در استان، نماز جمعه این هفته نوزدهم شهریورماه به علت افزایش بیماران بستری در شهرهای کرمان، بم، جیرفت، بافت، برگزار نمی‌شود.

نماز جمعه در سایر مناطق استان کرمان با رعایت اصول و مقررات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار و اقامه خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    سلام به مشرق دوست عزیزم از کرمان شهر عزیز دل حاج قاسم به تمام ملت عزیز ایران درود به امیدنابودی زودتر کرونا.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    فقط یک نوع واکسن ایرانی در مرکز واکسیناسیون شهید ضیا خ جنت تزریق می‌شود اونم با ازدحام مردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس