کد خبر 1269791
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
امارات برای حمله به نیروهای وابسته به ریاض در یمن، 5 هزار مزدور اجیر کرد

منابع آگاه خبر دادند که امارات قصد دارد با جذب پنج هزار نیرو از استانهای جنوبی یمن، مقدمات آغاز یک عملیات غافلگیر کننده علیه گروههای الاصلاح در جنوب تعز را فراهم کند.

به گزارش مشرق، منابع آگاه از ادامه اختلافات و درگیریهای مزدوران وابسته به عربستان سعودی و امارات در جنوب یمن خبر می‌دهند.

منابع آگاه به پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیة» گفتند که امارات در حال جذب نیرو از استانهای جنوبی است تا از نیروهای وابسته به خود در ساحل غربی حمایت کند.

این نیروها تحت سرکردگی «طارق صالح» قرار دارند. منابع مذکور گفتند که امارات با این اقدام در تلاش است مقدمات «آغاز یک عملیات غافلگیر کننده علیه گروههای الاصلاح در جنوب تعز» را فراهم کند.

به گفته این منابع، امارات اخیرا حدود پنج هزار نیرو را از استانهای «الضالع»، «ردفان» و «الحبیلین» جذب و به «المخا» اعزام کرد تا به نیروهای تحت فرماندهی طارق صالح بپیوندند.

منابع مذکور خاطر نشان کردند، عملیات «جذب نیرو با هدف حمایت از عملیات نظامی قریب‌الوقوعی صورت می‌گیرد که نیروهای صالح برای حمله به نیروهای الاصلاح در جنوب شهر تعز آغاز خواهند کرد».

این اقدامات همزمان با افزایش تنش بین نیروهای الاصلاح و وابسته به امارات صورت می‌گیرد. هر کدام از طرفین نیز قصد دارد بتواند نقاط راهبردی را اشغال کند و از این طریق دستاوردهای سیاسی به دست آورند.

به گزارش این پایگاه خبری، اخباری نیز شنیده می‌شود مبنی بر اینکه نیروهای وابسته به ریاض هم قصد دارند حملات پیشگیرانه به نیروهای وابسته به ابوظبی در المخا آغاز کنند.

در همین ارتباط، «عادل الحسنی» از اعضای ارشد «المقاومه الجنوبیه» سه‌شنبه هفته جاری خبر داد امارات تجهیزات نظامی جدیدی به نیروهای وابسته به خود در بندر  المخا(غرب استان تعز) تحویل داده است تا زمینه را برای تسلط «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) بر استان حضرموت در شرق یمن ‌ویژه مناطق نفت‌خیز فراهم کند.

اخیرا یک کشتی اماراتی حامل ۱۵۰ خودروی زرهی در بندر المخا پهلو گرفته و بخشی از محموله این کشتی به «هیثم قاسم» فرمانده کل تیپ‌های پیاده‌نظام سواحل غربی یمن و بخش دیگری آن به «رائد الجبهی» فرمانده تیپ موسوم به غول‌پیکران تحویل داده شده است.

عادل الحسنی در این خصوص گفت که امارات پنج تیپ نظامی سواحل غربی یمن را که هیثم قاسم فرماندهی آن‌ها را برعهده دارد به حضرموت منتقل خواهد کرد تا در تیپ «بارشید» وابسته به شورای انتقالی جنوب مستقر شوند.

منابع یمنی گزارش داده بودند که پس از تلاش امارات برای سیطره بر منابع نفتی و گازی استان «شبوه» در جنوب یمن و تبدیل آن به پایگاه‌های نظامی، عناصر وابسته به این کشور از یک سو و نیروهای حزب اخوانی الاصلاح وارد تنش شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس