کد خبر 1269642
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
آپارات و فیلیمو هم حذف شدند/ تحریم‌های آمریکایی علیه فضای دیجیتال ایران

چندی پیش خبری در حوزه تکنولوژی، تعجب کاربران ایرانی را برانگیخت و به‌سرعت در محافل رسانه‌ای و مخصوصا رسانه‌های بیگانه با خط و ربط‌های مشخص سیاسی پیچید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خبری که نشان از حذف سوپر اپلیکیشن «روبیکا» از فروشگاه رسمی برنامه‌های اندرویدی گوگل یا همان گوگل‌پلی داشت؛ اما این تمام ماجرا نبود و به فاصله زمانی کمتر از یک‌روز این ماجرا برای یک اپلیکیشن موتور جستجوی بومی نیز اتفاق افتاد و «ذره‌بین» نیز از گوگل‌پلی حذف شد.

با وجود اینکه اتفاقات مذکور زمانی رخ داد که یکی از معاونان سازمان حاکمیتی ساترا در اظهاراتی غیرحرفه‌ای در شبکه فیلتر شده توییتر مبنی بر اینکه مجوز سرویس صوت و تصویر سوپر اپلیکیشن روبیکا توسط ساترا باطل شده است، زمینه را برای دشمنان فراهم کرد تا نسبت به اپلیکیشن‌های ایرانی گارد بگیرند، اما امروز رسانه‌ها از حذف «آپارات» و «فیلیمو» خبر دادند.

بنابراین هرچند اظهارات نابجای مسئولان ساترا، منجر به شماره افتادن نفس دو کسب‌وکار ایرانی شد و عملا سازمان حاکمیتی ساترا را در موقعیت پاسخگویی نسبت به این اقدام نسنجیده قرار داد، اما اتفاقات امروز هم نشان می‌دهد که کینه خصمانه دشمن زبانه گرفته و به دنبال اقدام علیه سایر بیزینس‌های ایرانی است!

در شرایطی که به نظر می‌رسد این اپلیکیش‌ها تحت مقررات تحریمی ایالات متحده از گوگل‌پلی حذف شده‌اند، اما این نشانه و هشداری برای مسئولان داخلی است تا نسبت به چاره‌اندیشی در این فضا باشند.

دور نیست زمانی که این رفتار مشابه در ارتباط با سایر سکوهای ایرانی که توانمندی خود را به اثبات رسانده‌اند نیز تکرار شود و باید به فکر راه چاره پیش از وقوع فاجعه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    4 2
    اتفاقن خوب کاری کرد ... یه فیلم بی سر و ته ایرانی رو باید بخریم تا دانلود کنیم اونوقت فیلمای تولید بقیه جاها رو مفتی مفتی میزارن توی سایتشون؟همینطور محصولاتی مثل بازی های ویدیویی.. سیستم عامل اپلیکشن ها ... و... همشون مفتی در دسترسومونن حالا چون دسترسی 3 تا سرویسی که من سال ب سال هم بهش سر نمیزنم رو محدود کرده ناراحتی داره؟
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    5 2
    البته ک چاره اندیشی ینی سیستم عامل بسازین جایگزین ویندوز و آندروید و آی او اس ... بازی بسازین...مشابه اینستا بسازین واتس اپ بسازین تلگرام بسازین... موتور جستجو بسازین... آفیس بسازین؟ کدومشو میتونین بسازین ک میخایین چاره اندیشی کنین؟شما فقط بلدین مسدود کنین... این چیزا مفتی مفتی ساخته نمیشه وقت و پول و نیرو میطلبه... هووای با اون هوواییش بعد تحریم گوگل پلی هنوز توی سیستم عامل انحصاریش مونده... شما ک نمیتونین یه گوشی موبایلم تولید کنین... کسی دنبال فیلیمو و آپارات این و چیزا نمیره بهتر ک مسدود شدن
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      1 0
      این شما کیه؟؟ تویی، خانواده ات، فامیلت، همشهریانت، هموطنانت و..... یه جوری حرف میزنی انگار خودت از مریخی یا از کهکشان شیری و داری از اون بالا نگاه میکنی!
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 0
      دولت که از بخش خصوصی پشتیبانی حقیقی و دراز مدت نمیکنه، پس نمیتونیم روی بخش خصوصی تکیه کنیم. می ماند ارتش سپاه و بخش دولتی. خانواده ما اکثرا معلم و دبیر و خلاصه اهل مدرسه هستن. به صورت اتفاقی با پیام رسان شاد آشنا شدم. جالب بود. واتس آپ ام را حذف کردم و برای کارهام از شاد استفاده میکنم. و راضی هستم. نقطه شروع خوبیه. باید پول بریزین پای این کارا. کلی متخصص بایستی کار کنند ( حقوق بگیرند)...... باقیش را خودتون بهتر بلدید. این کار یک نفر و دو نفر نیست.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    2 1
    اووووف چقدر خوشحالم
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    این یعنی تروریسم علیه ایرانیها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس