یمن

پس از تسلط کامل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به «رحبه» در جنوب استان «مأرب» ده‌ها خانواده آواره به این شهر بازگشتند.

به گزارش مشرق، هفته جاری یک منبع امنیتی به خبرگزاری «سبأ» یمن گفت، شهر «رحبة» در جنوب استان مأرب از نیروهای اشغالگر و وابسته به اشغالگران پاکسازی و به طور کامل آزاد شد.

این منبع با بیان اینکه «آرامش و ثبات به همه مناطق شهرستان رحبه بازگشته است»، به خبرگزاری یمن گفت، همه مردم می‌توانند به منازل و مزارع  خود بازگردند و زندگی عادی را از سر بگیرند.

بازگشت ده‌ها آواره به«رحبه» پس از تسلط نیروهای صنعاء +عکس

در همین ارتباط منابع محلی به «وکاله الصحافه الیمینه» گفتند، بسیاری از آواره‌ها پس از پاکسازی رحبه در حال بازگشت به منازل خود هستند.

این منابع تأکید کردند، پس از استقرار اوضاع امنیتی در رحبه، دهها خانواده آواره به منازل خود در منطقه «الکوله» مرکز شهر رحبه بازگشته‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، مسیرهای اصلی منتهی به مأرب شاهد ازدحام زیاد خودروهایی است که خانواده‌های آواره را به منازلشان بازمی‌گرداند.

بازگشت ده‌ها آواره به«رحبه» پس از تسلط نیروهای صنعاء +عکس

منابع مذکور در ادامه گفتند، نیروهای صنعاء طی ساعت‌های گذشته اقدام به تأمین امنیت مسیرها، عبور و مرور در آنها و نیز تأمین نیاز خانواده‌های آواره در مسیر کرده‌اند.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء (پایتخت) از سال گذشته (۲۰۲۰) آغاز شده و بیشتر مناطق و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمده است.

استان مأرب از استان‌های برخوردار یمن از منابع طبیعی مثل نفت و گاز است. نبردها از ماه‌های فوریه و مارس گذشته (بهمن و اسف

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس