کد خبر 1268788
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
شهرری "آلوده‌ترین منطقه تهران" محسوب می‌شود

شهردار منطقه ۲۰ تهران با اشاره به اینکه این منطقه و شهرری بیشترین آلودگی هوا را نسبت به سایر مناطق تهران دارد ،گفت: منطقه ۲۰ ظرفیت بالقوه در حوزه صنعتی دارد.

به گزارش مشرق، فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ در جریان دهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به ویژگی‌های منطقه ۲۰ و شهرری اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی هویت‌بخشی این منطقه است و حضور ۱۰ هزار خانواده ایثارگر و همچنین وجود آرامستان‌های تاریخی ۱۰۰ ساله از ویژگی‌های شهرری محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آلاینده تابستانه باز هم از کیفیت هوای تهران کاست

وی تصریح کرد: البته این منطقه با چالش‌هایی از جمله پایین بودن سرانه خدماتی، تداخلات مدیریتی، حاشیه‌نشینی و ... روبه‌رو است و تمهیداتی برای رفع این موانع اندیشیده شده است.

شهردار منطقه ۲۰ تهران  با اشاره به ظرفیت و پتانسیل شهرری خاطرنشان کرد: این منطقه به لحاظ وجود حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)  زائران بسیاری را دارد که البته در طی این سال‌ها تمهیداتی برای ارائه خدمات به این افراد در نظر گرفته شده است.

افشار ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در منطقه ۲۰ و شهرری به آن توجه داشتیم اجرای پروژه‌های مشارکتی است که در این بخش با همکاری سرمایه‌گذاران اقداماتی انجام شده و اخیرا نیز شهربازی برای گروه‌های زیر ۱۵ سال با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیاردی بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه شهرری یکی از آلوده‌ترین مناطق پایتخت محسوب می‌شود، گفت: اگر در طول سال مناطق تهران ۲۰۰ روز آلوده باشد، این آمار در منطقه شهرری ۴۰ درصد افزایش دارد.

شهردار منطقه ۲۰ به ارتقای تاب‌آوری در منطقه شهرری اشاره کرد و گفت: همچنین در این منطقه بوستان بانوان، با شرایط مناسب احداث شده است.

افشار به اصلاح ترافیک در منطقه ۲۰ در گفت: این مسئله در راستای حضور آسان‌تر و سهل‌تر زائران و شهروندان برای زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)  در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به محدوده چشمه علی اشاره کرد و گفت: این منطقه، یک منطقه گردشگری است که می‌تواند خلع‌های گردشگری تهران را مرتفع سازد.

افشار با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های شهرری، صنعت ری است ،گفت: اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده شود مشکلات عمده "امین‌ حضور" و "بازار تهران" برطرف خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدایوب IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    4 0
    الوده ترین وکثاقت ترین جا پاستور بود که به لطف خدا وهمت مردم پاک شد
  • DE ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    4 0
    محیط سبز و درختکاری میوه ها و مغزیات مثل بادام و غیره رو بوسیله نذر درخت میوه شهرداری در شهرری افزایش بده تا اکسیژن بیشتری دراین شهرری تولید بشه. هرچی باشه زمانی پایتخت ایران بوده باید بیشتر به شهرری از نظر طبیعت سازی زیبا اهمیت داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس