چین

وزارت خارجه چین در واکنش به ادعاهای آمریکا مبنی بر خوشحالی چین و روسیه از اتلاف منابع آمریکا در افغانستان این صحبتها را تنها در راستای توجیه شکست آمریکا در افغانستان دانست.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های چین، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در کنفرانس خبری خود واکنش به سخنان جن ساکی سخنگوی کاخ سفید مبنی بر آن که روسیه و چین از دیگر کشورها بیشتر خواهان باقی ماندن آمریکا در افغانستان و از بین رفتن منابع ایالات متحده در آن کشور گفت: این سخنان تنها به منظور توجیه شکست آمریکا در افغانستان بیان شده و ماهیت سلطه جو و قلدمآب آمریکا در جهان را نشان می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: "عامل مسائل امروز افغانستان ایالات متحده است و جنگ ۲۰ ساله خسارات و رنجی عظیم برای مردم این کشور به جا گذاشته است. آمریکا باید در برقراری صلح و بازسازی افغانستان مسئولیت خود را بر عهده بگیرد و نه اینکه با ترک این کشور وظایفش را بر دوش کشورهای همسایه افغانستان و جامعه جهانی بیاندازد. آمریکا باید اشتباهات خود را بازنگری کند و دیگر حضور نظامی، ایدئولوژی و ارزشی خود را بر دیگران تحمیل نکند و از تکرار اقدامات گذشته خود در افغانستان بپرهیزد. "

اظهار نظرها درمورد افغانستان درحالی ادامه دارد که نظرسنجی مشترک روزنامه واشنگتن پست و شبکه ای‌بی‌سی نیوز حاکی است اکثر شهروندان آمریکایی از تصمیم جو بایدن رئیس جمهور این کشور برای خارج کردن نظامیان از افغانستان حمایت می‌کنند ولی از عملکرد کاخ سفید در مدیریت این مسئله به‌شدت ناراضی‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    صبر کنید القاعده و داعش پیدا بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس