طالبان

طالبان با اعلام اینکه مراحل لازم برای اعلام ترکیب دولت جدید افغانستان به پایان رسیده است، از برخی کشورها برای حضور در مراسم اعلام دولت جدید دعوت بعمل آورد.

به گزارش مشرق، یکی از اعضای طالبان که نامش فاش نشده به «الجزیره» گفت که از شماری از کشورها از جمله روسیه، ترکیه، چین، ایران، پاکستان و قطر دعوت شده تا در مراسم اعلام ترکیب دولت جدید افغانستان در کابل شرکت کنند.

این عضو طالبان با اعلام اینکه مراحل لازم برای اعلام ترکیب کابینه جدید تکمیل شده است، افزود که طالبان نظامی ایجاد خواهد کرد که مورد پذیرش جامعه جهانی و مردم افغانستان خواهد بود.

صبح امروز نیز «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در یک نشست خبری اعلام کرد که با تصرف پنجشیر و پایان جنگ، ترکیب دولت آینده و فراگیر افغانستان تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

وی جزئیات بیشتری در این باره اعلام نکرد.

پیش از «شیر محمد عباس استانکزی» معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته بود که ترکیب دولت جدید ۱۲ شهریور معرفی می‌شود اما این اعلام به تاخیر افتاد.

«ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان اظهارداشت که آنها در حال تلاش برای ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان هستند.

ملا برادر به «الجزیره» گفته بود: ما به مردم اطمینان می‌دهیم که برای بهبود شرایط زندگی آن‌ها تلاش می‌کنیم و دولت نسبت به همه مسئول خواهد بود و امنیت را تامین خواهد کرد چرا که امنیت برای توسعه اقتصادی ضروری است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 4
    ایران هم باید شرکت کنه بهرحال از الان به بعد دولت جدید افغانستان هستن و دشمنی با همسایه به نفع هیچ کشوری نیست از اشرف غنی بهتر نباشن بدترم نیستن
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 1
      موضع رسمی دولت ایران حمایت از دولتی در افغانستان است که بر اساس انتخابات بر سر کار آمده باشد. و یک نکته دیگر دولت طالبان توان مالی لازم برای ادامه کار را ندارد مگر آن که پشتیبانی خارجی شود
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    2 0
    چه كشورهاي آشنايي ،ايران ، روسيه،چين،پاكستان،طالبان....زنده باد آزادي
    • تالقان IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      0 1
      آزادی فقط حرفی مسخره است... امروز،ارزش ها از دهانه آلات حرب بیرون میزند... نه از پچ‌پچ مذاکرات و محافل...
    • BE ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      0 1
      آزادی برای شما یعنی وول خوردن مانند کرم ، سریال ترکی زیاد نگاه نکن
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 0
    عبدالحمید را بفرستین خیلی مشتاقن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس