وداع عجیب قهرمان‌المپیک با کشتی(عکس)

به نظر می‌رسد که باید کار گیبل استیوسون در ورزش کشتی را تمام شده دانست.

به گزارش مشرق، نزدیک به یک ماه از زمانی که گیبل استیوسن یکی از لحظات فراموش نشدنی المپیک توکیو را از هیچ چیز خلق کرد، می گذرد؛ جایی که این جوان آمریکایی تنها ۲۱ سال موفق شد یکی از غیر منتظره ترین طلاهای المپیک توکیو را از آن خود کند. 

مسئله صرفا این نیست که استیوسون با شکست دادن ژنو پتریاشویلی، قهرمان سه باره جهان از گرجستان، در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم به اولین مدال طلای سنگین وزن آمریکا در کشتی آزاد از سال ۱۹۹۲ به بعد رسید. موضوع این است که این کشتی گیر ۲۱ ساله چگونه این کار را انجام داد؛ او در مسابقه  سه امتیاز عقب بود و تنها ۱۰ ثانیه از زمان کشتی باقیمانده بود، او سپس با دو فن پیاپی و دو بار خاک کردن حریف قدرتمندش که دومی در آخرین ثانیه کشتی بود، توانست تا باخت ۸-۵ را به شیوه ای خیره کننده تبدیل به پیروزی ۱۰-۸ کند. مسابقه ای که در تاریخ کشتی المپیک ماندگار خواهد بود. 

چندی پیش بود که خبر رسید استیوسون تصمیم گرفته که در رقابت های جهانی نروژ حضور نداشته باشد. در نگاه اول به نظر می رسید که این کشتی گیر آمریکایی تصمیم دارد بعد از کسب طلای مدال المپیک کمی استراحت کند تا برای حضور در رقابت های آینده آماده شود اما حالا اخبار جدید و غیرمنتظره ای درباره او به گوش رسیده است.

وداع عجیب قهرمان‌ المپیک با کشتی +عکس

بر اساس گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد که قهرمان سنگین وزن کشتی آمریکا تصمیم گرفته خیلی زود با این ورزش خداحافظی کند و پا به عرصه جدیدی بگذارد. در واقع گفته شده که استیوسون قراردادی برای حضور در مسابقات WWE( به اصلاح معمول کشتی کج) به امضا رسانده است. ادعا شده که این کشتی گیر حتی قبل از رقابت‌های المپیک نیز چنین تصمیمی داشته و در این بین دیداری بین او و رئیس WWE نیز شکل گرفته بود. 

از سمت دیگر استیوسون روز گذشته یک توییت معنادار را به اشتراک گذاشت؛ توییتی که به واسطه آن باید حضور این آمریکایی در رقابت های WWE را قطعی دانست؛ جایی که او نوشت: "فقط خودکار روی کاغذ بگذارید(امضا کنید)" 

نکته جالب دیگر اینکه خانواده استیون به نوعی با مسابقات WWE پیوند برقرار کرده اند چرا که پیش از این نیز برادر بزرگتر گیبل یعنی بابی برای حضور در این مسابقات قرار داد امضا کرده بود.

گفتنی است استیوسون آخرین نفر در صف طولانی کشتی گیران آماتوری است که به WWE پیوستند. برجسته ترین آنها کورت انگل است که در المپیک تابستانی ۱۹۹۶ مدال طلا گرفت و به یکی از بزرگترین سوپراستارهای WWE در تمام دوران تبدیل شد.

وداع عجیب قهرمان‌ المپیک با کشتی +عکس

وداع عجیب قهرمان‌ المپیک با کشتی +عکس

وداع عجیب قهرمان‌ المپیک با کشتی +عکس

وداع عجیب قهرمان‌ المپیک با کشتی +عکس

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سپهر IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    23 5
    دیگه حداقل شماها نگین «کورت انگل در المپیک آتلانتا طلا گرفت». طلای آتلانتا بدون ذره‌ای تردید حق عباس جدیدی بود که در یکی از تابلو ترین حق‌کشی‌های تاریخ اون رو از گردنش باز کردن ..............
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    6 2
    چرا نوشتید کشتی گیر آماتور>>>؟؟؟؟؟؟ قهرمان المپیک آماتوره؟
    • IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      0 3
      کلا اساس المپیک بر ورزشکاران آماتور پایه ریزی شده نه حرفه ایها
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    10 22
    با امریکا و امریکایی نمیشه درافتاد
    • NL ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      1 1
      آره بخدا . اگه با آمریکاییا در بیفتی با هواپیماشون میزنن موشکتو میندازن ... تازه افسراشون میان دستاشونو میزارن روسرشون بعد تو قایقتون جیش میکنن ... وای من از آمریکا میترسم
  • سعید IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 0
    دوستمون دقیقا درست میگه فینال اتلانتا برای همه واضح بود که برنده واقعی عباس اقای جدیدی بود
  • مجید IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 0
    به نظر من بعد از اون زمان دیگه کشتی گیر قدرتمندی به جز جدیدی و حیدری تو کشتی ما به اون صورت نیومدن، از قدرت صحبت میکنم نه فن، با احترام به همه بزرگان کشتی، تو خاک محال بود این دو عزیز فن بخورن
  • شیراز IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 0
    خاک برسر ایران که کشتی ورزش سنتی وباستانیش ومولد اون بوده یه سنگین وزن برا المپیک نداره حتما میخانداز اسکی رو یخ گلف مدال بیارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس