تعزیه

نخستین مجلس دومین سوگواره تعزیه‌خوانی «شبیه حسین (ع)» با تجلیل از عباس جواهری یکی از بهترین شهادت‌خوانان در نقش جناب «حر» برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری پس از برپایی موفق نخستین سوگواره مجلس‌خوانی «شبیه علی (ع)» در شب‌های قدر و سوگواره «شبیه حسین (ع)» در سال گذشته، به استقبال دومین سوگواره «شبیه حسین (ع)» می‌رود. این سوگواره در نخستین مجلس خود به «حر بن یزید ریاحی» از همراهان امام حسین (ع) در واقعه کربلا می‌پردازد.

دومین سوگواره «شبیه حسین (ع)» که با هنرنمایی جمعی از پیشکسوتان تعزیه از سراسر کشور برگزار می‌شود در تعزیه‌خوانی مجلس «حر بن یزید ریاحی» از حضور اساتیدی همچون رضا حیدری، مرتضی صفاریان و عباس جواهری بهره‌مند می‌شود.

بر اساس برنامه‌های اعلامی این سوگواره مقرر شده است هر شب یکی از بزرگان تعزیه کشور تجلیل و از هنرمندی‌هایش تقدیر شود. به این ترتیب امشب عباس جواهری تجلیل خواهد شد. خیلی از علاقه‌مندان تعزیه جواهری را یکی از بهترین شهادت‌خوانان در نقش جناب حر می‌دانند.

دومین سوگواره تعزیه‌خوانی «شبیه حسین (ع)» از ۱۵ تا ۲۱ شهریور با دبیری محسن میرزاعلی در حیاط حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هر شب بعد از نماز مغرب و عشا ضمن پخش از فضای مجازی، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. علاقه‌مندان برای مشاهده زنده و برخط اجراهای این سوگواره می‌توانند به صفحه اینستاگرامی @hoze.honari و سایت www.tva.tv مراجعه کنند.
 

استاد رضا حیدری، عباس حیدری، عباس جواهری، مرتضی صفاریان، محمد رضایی، محسن هاشمی، حسن نرگس‌خانی، محمود معینی، سعید نبئی، عباس صالحی، علی صدیقیان، خلیل پیریایی، جواد فلاحتی، مسعود حجازی‌مهر، سید امیر صالحی، استاد اسماعیل محمدی، استاد ابراهیم میرزاعلی و حسن فیاض از جمله مهم‌ترین هنرمندانی هستند که دومین سوگواره «شبیه حسین (ع)» از وجود آنها بهره‌مند خواهد شد.

همچنین همزمان با برپایی این سوگواره گالری ابوالفضل عالی میزبان مجموعه‌ای از ابزار و لوازم‌های تعزیه در حوزه‌های البسه، ابزار و تجهیزات، ماسک‌ها و عروسک‌ها و نسخ تعزیه خواهد بود. این موزه سیار ۱۶ شهریور افتتاح خواهد شد و تا ۲۳ شهریور آماده خدمت به علاقه‌مندان خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    خوب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس