سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به کردستان

نماینده ولی‌فقیه در کردستان، گفت: سرمایه اجتماعی مهمترین مولفه ای است که باید مورد توجه مدیران باشد چون هر وقت مردم خدمات بی شائبه مدیران را دیدند با مشارکتی گسترده پای کار بودند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان به روی کارآمدن دولت جدید اشاره و اظهار کرد: زمینه و فضا برای جذب سرمایه‌گذار در استان کردستان فراهم نشده است که این نیز مستلزم امنیت فکری، ذهنی و کاری سرمایه‌گذاران است و از درون ادارات و سازمان‌های استان باید این مهم تأمین شود.

وی افزود: امیدواریم در دولت جدید رویکردها بهتر و بسیاری از مشکلات حل و فصل شود.

وی با اشاره به اینکه کردستان، استان هنر و فرهنگ است، اظهار داشت: استان کردستان دارای ظرفیت‌های متعددی است که باهم اندیشی بسیاری از افراد ازجمله اصحاب رسانه این مهم بالفعل شده و گسترش می‌یابد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم یکی از برنامه‌های رئیس‌جمهور در آینده نزدیک سفر به کردستان باشد که تحولاتی در راستای حل مشکلات استان انجام شود.

وی همچنین به فعالیت نهادهای وابسته به دفتر مقام معظم رهبری در کردستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه استان کردستان ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف دارد بنیادهای زیر نظر مقام معظم رهبری جهت سرمایه‌گذاری‌ها در این استان حضور می‌یابند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان در خصوص توسعه استان نیز گفت: اگر بخواهیم کردستان را به عنوان یک استان فرهنگی نمایان کنیم باید توجه ویژه‌ای به فرهنگی بودن آن داشته باشیم و در این راستا از ظرفیت‌هایی که در استان نهفته است استفاده کنیم.

وی شاخص‌های مقام معظم رهبری در خصوص انتخاب رئیس‌جمهور را متعهد، متخصص بودن، اجتماعی بودن، مردمی بودن، حضور در مجامع، مسلط بودن به امور و هم‌صحبت شدن با اقشار جامعه عنوان کرد و گفت: انتخاب افراد برای مسئولیت باید با نگاه خدمتگزاری باشد لذا انتخاب استاندار نیز باید همین شاخصه‌ها را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: با توجه به اینکه بانوان نقش بسیار مؤثری در مدیریت دارند از ظرفیت آنها در مسئولیت‌ها استفاده خواهیم کرد و به مدیران ارشد استان که در آینده فعالیت خود را آغاز می‌کنند سفارش می‌کنیم که از بانوان توانمند استان در عرصه‌های مختلف مدیریتی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: سواد رسانه‌ای و کتاب خوانی متأسفانه در استان کمرنگ شده و عموم مردم به صورت سطحی به این موضوع می‌نگرند و تنها به خبرهای فضای مجازی اکتفا می‌کنند لذا اصحاب رسانه باید به صورت عمقی به دنبال مسائل و موضوعات بروند و در این خصوص مطلبی را منتشر کنند که عموم مردم توجه بیشتری به اخبار و رسانه داشته باشند.

وی به اقتصاد رسانه اشاره کرد و گفت: این موضوع مهم با توجه به ظرفیت‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد لذا امیدواریم در دولت جدید برای این مهم چاره اندیشی شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: سرمایه اجتماعی مهمترین مؤلفه ای است که باید مورد توجه مدیران باشد چون هر وقت مردم خدمات بی شائبه مدیران را دیدند با مشارکتی گسترده پای کار بودند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: بازگشت سرمایه اجتماعی منوط به گسترش خدمات اجتماعی است.

پیگیر هزینه کرد اعتبارات ویژه نایسر هستیم

وی در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص عدم تحقق وعده استاندار کردستان در خصوص اعتبار ۱۶۲ میلیارد تومان برای توسعه نایسر اظهار کرد: بنده در جلسه‌ای که در مورد نایسر بود نتوانستم حضور پیدا کنم اما اگر محقق نشده است حتماً موانعی وجود دارد و باید بررسی شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: ما فکر می‌کردیم که امور عمرانی و اجرایی در نایسر در حال انجام است اما گزارش رسانه‌ها از مبحثی دیگر خبر می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: باید ببینیم اشکال چی هست و حتماً این مبحث را پیگیری خواهم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 2
    مراقب باش مثل ممد شهید نشی رئیسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس