کد خبر 1267835
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
ملابرادر

معاون سیاسی طالبان گفت که این گروه برای تامین امنیت و بهبود زندگی مردم افغانستان تلاش می‌کند و حکومت جدید همه‌شمول و فراگیر خواهد بود.

به گزارش مشرق، «ملا عبدالغنی برادر»، معاون سیاسی طالبان گفت که تاکنون کار روی تشکیل یک حکومت همه‌شمول جریان دارد. به گفته وی حکومت پاسخگوی همه خواهد بود.

برادر در گفت‌وگو با تلویزیون الجزیره خطاب به مردم افغانستان گفت که طالبان برای بهبود بخشیدن به زندگی مردم تلاش خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

افغانستان؛ جنگ و دهه‌ها دخالت قدرت‌های بیگانه

وی افزود که طالبان امنیت را برقرار خواهند کرد، چون به گفته او برای توسعه اقتصادی مهم می‌باشد و زمینه‌ اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی را فراهم خواهد کرد.

برادر اما نگفت که حکومت جدید دقیقاً چه زمانی اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

رئیس دولت جدید طالبان معرفی شد

این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود به دلیل درگیری میان گروه ملابرادر و شبکه حقانی، وی زخمی شده و برای مداوا به پاکستان منتقل شده است. 

این در حالی است که فشار جهانی بر طالبان برای ایجاد حکومت همه‌شمول افزایش یافته است.

پیش از این آمریکا، وزیر خارجه ایالات متحده از طالبان خواسته است که حکومتی را تشکیل دهند که حقوق اساسی تمامی مردم از جمله زنان و دختران در آن رعایت شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    امیدواریم این چنین باشد حکومتی فراگیر با مشارکت همه اقوام افغانستان پشتون، تاجیک، هزاره، پارسیوان ها و .... شکل بگیرد ، در غیر اینصورت اگر فقط مانند گذشته اقوام پشتون در راس قدرت و تعیین کننده باشند موجبات نا رضایتی های مجدد و جنگ های داخلی در افغانستان خواهد شد .. افغانستان متعلق به یک قوم خاص نیست متعلق به همه اقوام این سرزمین هست .. ایران باید با دقت و حساسیت پیگیر این موضوع باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس