کد خبر 1267833
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
النجباء: آماده ورود به معادله بازدارندگی اعلام شده سید حسن نصرالله هستیم

سخنگوی جنبش نُجَبای عراق با بیان اینکه فرانسه با سودای بازیگری در منطقه به عراق آمد گفت: فشارهای خارجی به الکاظمی علت دعوت نشدن سوریه در اجلاس بغداد بود.

به گزارش مشرق، روزنامه وطن امروز گفت‌وگویی با نصر الشَمَّری، سخنگوی جنبش نُجَبای عراق انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

حضور آیت‌الله رئیسی در نشست‌های مردمی تاثیر بسزایی داشت

- حضور آیت‌الله رئیسی در نشست‌ها و کنفرانس‌های مردمی با سخنرانی‌های دقیق و نیز ملاقات و آشنایی مردم عراق با سلوک اعتقادی او، تاثیر بسزایی داشت.

- این در حالی است که در سفر شخصیت‌های خارجی به عراق ـ که به ندرت اتفاق می‌افتد- از حاکمان خلیجی گرفته تا مسؤولان اروپایی و آمریکایی، دیدارها به صورت خصوصی و منحصرا در کاخ ریاست‌جمهوری و نخست‌وزیری برگزار می‌شود که اظهارات آنان نیز بیشتر تحریک‌کننده است.

- به عبارت دیگر، آنان برای دیکته برخی شروط به عراق می‌آیند که برای طرف عراقی نیز دستاوردی را در پی ندارد؛ جز سخنانی خصمانه ضد ملت، آیندگان، حشدالشعبی و مقاومت عراق.

آقای رئیسی را مانند یکی از خودمان یافتیم

- در سفر آقای رئیسی، ما او را مانند یکی از خودمان یافتیم- در حقیقت او یکی از ما است- و اظهارات حسنه او نیز موید این روایت بنده است.

- او گفت «ای ملت عراق! خون شما، خون ماست و جان شما، جان ما». این موضع‌گیری صمیمانه توسط هزاران جوان عراقی مورد توجه و اهتمام عالی قرار گرفت و بارها در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده منتشر شد. 

- سفر آقای امیرعبداللهیان نیز به همین ترتیب بود و عموم مردم عراق، جوانان مجاهد و اعضای حشدالشعبی رویکرد مثبتی به آن داشتند. 

اجلاس بغداد سودی برای عراق نداشت

- بسیار روشن است که حاکمان مرتجع خلیج‌فارس بدون اجازه و دستور آمریکا اقدامی را انجام نمی‌دهند، لذا حضور این کشورها بدون اذن غربی‌ها به هیچ‌گونه همکاری و مشارکتی منجر نخواهد شد.

- صراحتا اعلام می‌کنم این نشست هیچ هدف مشخص و از پیش تعیین‌شده‌ای برای عراق نداشت، بنابراین به هیچ نتیجه ملموس و حقیقی نیز نایل نشد.

فشارهای خارجی به الکاظمی؛ علت دعوت نشدن سوریه در اجلاس بغداد

- به عقیده بنده، این اجلاس برای تقویت حکومت الکاظمی تشکیل شد تا او را به عنوان یک سیاستمدار قدرتمند نشان دهد که به فرض توانسته است روابط عراق با کشورهای همسایه را دوباره احیا کند.

- نشست اخیر در سایه عدم حضور یکی از مهم‌ترین کشورهای همسایه عراق و همچنین با حضور کشورهایی برگزار شد که اصلا همسایه عراق نیستند و هیچ امکانی برای کمک به عراق ندارند؛ البته اگر چیزی از عراق مطالبه نکنند!

- مثلا کشور اردن به عنوان همسایه عراق یا کشورهای غیرهمسایه مصر و فرانسه که از عراق دور هستند، چه دردی را می‌توانند از عراق دوا کنند؟

- به طور کلی، حضور فرانسه در تحولات سال‌های اخیر منطقه و به طور ویژه در این اجلاس، برای دستیابی به نقشی جدید و برنامه‌ریزی در راستای بازیگری بدیل در حوزه غرب آسیا ارزیابی می‌شود تا از این طریق بتواند به عنوان پوششی بر تضعیف مداخلات انگلیس و آمریکا در این منطقه باشد.

- من معتقدم علت دعوت نشدن سوریه به این اجلاس، فشار کشورهای خارجی بوده است و دولت الکاظمی نیز بشدت در برابر فشارهای خارجی موضع ضعیفی دارد. 

مکرون باید در حرمین کاظمین از اهانت به پیامبر عذرخواهی می‌کرد

- مراقد مقدس اهل‌بیت پیامبر صلوات‌الله علیهم بزرگ‌تر از آن است که به یک مذهب یا دین محدود شود. این مراقد مطهر متعلق به تمام انسان‌هاست و همواره از اتباع دیگر ادیان با آغوشی باز استقبال می‌شود.

- حضور رئیس‌جمهوری فرانسه که به پیامبر اکرم صلی‌الله و علیه و آله اهانت کرده است، در حرم نوادگان آن حضرت و قدم زدن در چنین مکان مقدسی برای ما بسیار دردناک بود.

- دست‌کم باید در بارگاه معصومین سلام‌الله علیهم از پیامبر اکرم صلوات‌الله علیه به خاطر اهانتی که کرده عذرخواهی می‌کرد ولی همان‌گونه که پیش از این نیز تاکید کردم، دولت الکاظمی همیشه در برابر فشارهای خارجی تسلیم شده و نگاه او همواره به خارج از عراق خیره است. او از احساسات و نیازهای ملت مظلوم عراق غافل است یا شاید خود را به غفلت ‌زده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    32 3
    مکرون نمی تونه مردم خودشو از خیابون جمع کنه اومده مشکل منطقه رو حل کنه . جل الخالق
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      2 19
      تو میتونی
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      2 10
      نه تو میتونی!!!
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    12 0
    مکرون خودش را خیلی بزرگ فرض کرده. همه جا میره عراق , لبنان و.... ومرتب هم با اقای رئیسی هم تلفنی حرف میزنه که بگه داخل آدم هسته ! کاملا متوهم هسته وخود بزرگ بین
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      0 0
      شما خود بزرگ بين نيسته ؟خخخ
  • امیر IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    12 0
    انقدرامریکا ضعیف وبدبخت شده که مکرون واردوغان خیال میکنن ابرقدرت شدن وتوهمه جاسرک نیکشن هه هه
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    7 0
    در زمانه ای که امریکا درحال عقب نشینی به داخل خاک خودش هست، محل گذاشتن به فرانسه توهین به محور مقاومت هستش
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    آقای رئیسی اصالتا عراقیه بههمین دلیل عراقی ها بهتر به اشون اعتماد می کنن تا سایر کارگزاران دولت ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس