کد خبر 1267746
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
کرونا نمایه

یک اپیدمیولوژیست گفت: نباید دچار خوش خیالی پایان پیک پنجم شویم، زیرا همچنان شاهد شیوع کرونا و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر هستیم.

به گزارش مشرق، حمید سوری، با بیان اینکه در سراسر کشور با پیک پنجم مواجه هستیم، افزود: بارقه‌هایی از امید دیده می‌شود ولی هنوز زود است که اعلام کنیم که از پیک پنجم عبور کرده ایم.

وی ادامه داد: همه چیز بستگی به ما دارد که شامل مردم، مسئولین، سیاستگذاران، تصمیم گیران و…، می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهبود شرایط با وضعیت شکننده

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با انتقاد به روند کند سیر نزولی پیک پنجم، گفت: انتظار می‌رفت که زودتر به روند کاهشی برسیم.

سوری افزود: ما یک تفاوتی را در استان‌های کشور می‌بینیم و یک مقدار جابجایی طغیان‌های ناشی از اپیدمی را داریم و به نظر می‌آید این اپیدمی در حال حرکت است. به طوری که از جنوب شروع شد و در حال حاضر به سمت غرب کشور می‌رود. لذا، باید هوشیاری خودمان را در مناطقی که اپیدمی مهار شده است، حفظ کنیم و در جاهایی که اوضاع رو به وخامت است، سعی کنیم التهاب جامعه را به حداقل برسانیم.

وی گفت: متأسفانه به رغم اینکه چند هفته از واکسیناسیون انبوه در کشور می‌گذرد، باز فراوانی مرگ و میر و بستری را داریم که دلایل متعددی دارد. از جمله اینکه باید بازنگری در برنامه واکسیناسیون را انجام دهیم تا بار طغیان اپیدمی را به حداقل برسانیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس