آلمانی ها علیه نژاد پرستی دست به تظاهرات زدند

هزاران نفر در خیابان‌های شهر برلین، پایتخت آلمان در اعتراض نژاد پرستی دست به تظاهرات زدند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، روز شنبه خیابان‌های شهر برلین، پایتخت آلمان صحنه اعتراضات گسترده شهروندان این کشور علیه نژادپرستی بود.

در این ارتباط گفته شده گروه‌های مختلفی از شهروندان آلمانی علیه نژاد پرستی، نقض عدالت، تغییرات اقلیمی و شکاف طبقاتی اعتراض کردند.

همچنین هزاران نفر از آلمانی‌ها در دوسلدورف نیز تجمعات اعتراضی تشکیل دادند و شهر کلن شاهد برگزاری دو تظاهرات جداگانه بود که در آن چندین هزار تن با در دست داشتن پلاکاردها و دست‌نوشته‌های زیادی علیه نژادپرستی گرد هم آمدند.

دیگر شهرهای آلمان از جمله مونستر، دورتموند، لورکوزن و بن نیز شاهد اعتراضات مشابهی علیه نژادپرستی بوده است و سازمان‌دهندگان این تظاهرات بر اعتراض شدید خود علیه نژادپرستی در آلمان تاکید دو چندان کردند.

از سوی دیگر همزمان هزاران نفر نیز در حمایت از حقوق بشر، همبستگی و عدالت اجتماعی و اعتراض به فاجعه افغانستان تظاهرات کردند و با تظاهرات ضدنژادپرستی همراه شدند.

ائتلاف موسوم به «تجزیه ناپذیر» در آلمان که علیه نژادپرستی فعالیت می‌کند، این اعتراضات را با مجوز پلیس سازماندهی کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ES ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    1 0
    هیچ تظاهرات مستقلی در آلمان انجام نشده و نخواهد شد و تمام تظاهرات ها سیستماتیک و ریشه ی حزبی دارد و این تظاهرات در دوسلدورف که ما از نزدیک مشاهده کردیم به حزب سبزها تعلق داشت یکی از خطرناکترین احزاب برای خاورمیانه مخصوصا ایران. این حزب خواهان جذب پناهنده است بدون اینکه به پایان جنگ سوریه و عراق و یمن و شمال آفریقا کمک کند بر عکس خواهان تشنج در کشورهای مسلمان و هواداری شدید از اسراییل است و خانم بربوک رهبر حزب سبزها که شوهرش یک یهودی میلیونر و صاحب چندین مدیای سیاسی است یک لابی آمریکا و اسرائیل هم هست. باید ساده لوح بود که فکر کرد جریان خودجوش در اروپا و مخصوصا در آلمان بوجود خواهد آمد که از حقوق بشر دفاع کند. در سیاست غرب هیچ چیزی تصادفی و خودجوش نیست اگر هم بوجود بیاید آنهم برنامه ریزی شده است این جمله ی معروف روزولت رئیس جمهور آمریکاست. چرا هیچوقت تظاهرات علیه جنگ یمن، فروش میلیاردی اسلحه به وهابی های عربستان، علیه جنایت‌های اسرائیل، علیه تحریم هشتاد میلیون ایرانی ، علیه جنک در شمال آفریقا و غیره انجام نمی‌شود؟؟ سیاست یک علم محاسباتی است که نتیجه ی آنهم مانند ریاضیات دقیق هست و هر کسی بهتر از این محاسبات و فرمول استفاده کند برنده است.
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    عجب !
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    1 1
    هیچکدام آلمانی اصیل نیستند. بلکه بیشترشان از کشورهای دیگر همانند کره جنوبی هستند. کره‌ای‌ها و شرق آسیایی‌ها در آلمان بیداد میکنند. تعداد 5 میلیون نفر هم از ترکیه هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس