کد خبر 1267557
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
بایدن

دولت آمریکا ممنوعیت سفر به کره شمالی را که در زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور آغاز شده بود، تا اوت 2022 تمدید کرد.

به گزارش مشرق، دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ممنوعیت سفر به کره شمالی را که در زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور آغاز شده بود، تا اوت ۲۰۲۲ تمدید کرد.

به گزارش وبگاه «تاون هال» وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد که تمام گذرنامه‌های ایالات متحده برای سفر به کره شمالی تا ۳۱ اوت ۲۰۲۲ نامعتبر است. این ممنوعیت  که برای اولین بار در یکم سپتامبر ۲۰۱۷ اجرا شد، در دوران ریاست جمهوری ترامپ هر ساله مرتب تمدید شد.

در این اطلاعیه آمده است: «وزارت امور خارجه تشخیص داده که همچنان تهدید جدی برای شهروندان و اتباع آمریکایی و احتمال دستگیری و بازداشت طولانی مدت آن‌ها وجود دارد.»

 بر این اساس، تمام گذرنامه‌های ایالات متحده برای سفر به کره شمالی یا از طریق این کشور معتبر نخواهند بود، مگر اینکه برای چنین سفرهایی تحت اختیار وزیر امور خارجه به طور خاص تأیید شده باشد.

در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا توصیه‌های سفر به کره شمالی با شدیدترین میزان رتبه بندی، به عنوان «سفر نکنید، همه احتیاط‌ها را اعمال کنید، احتیاط را افزایش دهید، در سفر تجدید نظر کنید و در سفر نباشید» آمده است.   علاوه بر خطرات ذکر شده، وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شده  که آمار شیوع  کرونا در کره شمالی نامشخص است.

در وبگاه وزارت خارجه آمریکا آمده است، دولت ایالات متحده قادربه ارائه خدمات اضطراری به شهروندان آمریکایی در کره شمالی نیست زیرا روابط دیپلماتیک یا کنسولی با کره شمالی ندارد. سوئد در حال حاضر به عنوان حافظ منافع ایالات متحده در کره شمالی عمل می‌کند.

ممنوعیت سفر به کره شمالی برای اولین بار در زمان ترامپ در ژوئیه ۲۰۱۷ پس از مرگ یک دانشجوی آمریکایی که در سال ۲۰۱۶ به کره شمالی سفر کرد و در مسیر پرواز خود در فرودگاه بازداشت شد، اعلام شد. این شهروند آمریکا به اتهام براندازی در کره شمالی زندانی شد و در سال ۲۰۱۷ درگذشت. به دنبال مرگ این آمریکایی، از یک سپتامبر ۲۰۱۷  ممنوعیت سفر به کره شمالی اجرای شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    ببینید کره شمالی اگر بره با آمریکا یک چیزی تو مایه برجام امضا کنه و خلع سلاح بشه هیچ ایرادی نداره چون جمعیتی کمتری داره و وسعا کم و ممابع اون هم زغال سنگ و اورانیوم هستند اورانیوم که ۹۰ درصدش میره برا مذاکره و زغال سنگ هم ارزشی نداره ولی ایران با منابعی به ارزش ۲۷/۳ هزار میلیارد دلار ( با داشتن دومین ذخایر نفت و گاز جهان ) و ۳۰میلیون نیروی کار و وسعت زیاد اگه دولتشدبخواد کشور رو به ۱۵ هزار کیلومتر آن طرفتر گره بزنه خیلی مایه تاسفه هرچند میدونم دولت جدید از اینکار ها نخواهد کرد و به داخل متکی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس