سد

سخنگوی رسمی فرماندهی نیروهای مسلح سودان ادعای ارتش اتیوپی درباره حمایت خارطوم از جنگجویان جبهه آزادی بخش تیگرای در حمله به سدالنهضه را رد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سودان، سرهنگ طاهر ابوهاجه گفت: ارتش اتیوپی اعلام کرده که سودان از جنگجویان جبهه آزادی بخش تیگرای در حمله به سد النهضه حمایت کرده است. خارطوم این اتهام را  بی اساس را رد می‌کند و آن را عاری از هرگونه صحت می‌داند.

سخنگوی رسمی فرماندهی نیروهای مسلح سودان تصریح کرد: خارطوم و ارتش سودان هیچ دخالتی در امور داخلی اتیوپی ندارند و سودان از رهبران آدیس آبابا می خواهد،   به دور از هرگونه اتهام زنی در مسیر پایان دادن به درگیری‌های داخلی اتیوپی گام بردارند.

به نوشته روزنامه الصحیه چاپ خارطوم، ارتش اتیوپی به تازگی اعلام کرده است،   حمله عناصر جبهه آزادی بخش تیگرای را در منطقه «المحله» واقع در ایالت بنی شنقول واقع در نزدیکی مرزهای سودان درهم شکسته است.

ارتش اتیوپی تصریح کرد: عناصر جبهه آزادی بخش تیگرای که مورد حمایت سودان است، با این حمله می‌خواستند روند ساخت سد النهضه را به تعطیلی بکشانند.

به گفته یک مقام نظامی اتیوپی در ایالت بنی شنقول، در جریان حمله افراد مسلح به سدالنهضه نیروهای ارتش توانستند ۵۰ نفر از مهاجمان را کشته و ۷۰ تن دیگر به شدت زخمی کنند.

این مقام نظامی اتیوپی تاکید کرد: ارتش بر مناطق مرزی اتیوپی و سودان نظارت کامل دارد و از سد النضهه دربرابر هرگونه تهدید داخلی و خارجی حمایت می‌کند.

به نوشته این روزنامه، جبهه آزادی بخش تیگرای از خردادماه گذشته توانسته بیشتر مناطق تحت تصرف ارتش اتیوپی در ایالت تیگرای باز پس‌گیری و به برخی مناطق ایالت‌های عفر و امهر نفوذ کند. این ایالت‌های همجوار تیگرای هستند.

به دنبال افزایش اختلافات جبهه آزادی بخش تیگرای با دولت آدیس آبابا،   نخست وزیر اتیوپی در پائیز سال گذشته به ارتش این دستور داد تا یگان‌های رزمی خود به این ایالت اعزام کند.

این ارتش پس از چند هفته درگیری با عناصر جبهه آزادی بخش تیگرای موفق شد با تصرف مرکز این ایالت به حکمرانی این جبهه بر ایالت مزبور پایان دهد البته این اقدام ارتش ایتوپی به جنگ در تیگرای پایان نداد و این ایالت همچنان درگیر جنگ است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس