کد خبر 1267511
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
حسن روحانی

بررسی درخواست اعمال ماده ۲۳۴ درباره استنکاف حسن روحانی از اجرای قانون در ستاد ملی مقابله با کرونا بخشی از دستور کار کمیسیون‌های مجلس است.

به گزارش مشرق، دستور کار هفته جاری کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی که از امروز تا چهارشنبه (۱۳ لغایت ۱۷ شهریور) نشست دارند اعلام شد.

برهمین اساس موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در شرایط کرونایی کشور با حضور وزیر علوم، وزیر بهداشت و سرپرست وزارت آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش بررسی خواهد شد.

در کمیسیون اجتماعی هم طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد، همچنین طرح صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت هم در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

اخبار و تحولات با حضور معاون پلیس اطلاعات و امنیت ناجا در کمیسیون امنیت ملی بررسی خواهد شد ضمن اینکه آخرین تحولات منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و وضعیت گروه نداجا در شمال اقیانوس هند با حضور امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار خواهد شد.

در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها هم تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از سال ۱۳۹۲ بررسی می‌شود. ضمن اینکه تحولات امنیتی افغانستان و مسائل مرزی با این کشور در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

در کمیسیون انرژی هم مسائل، موضوعات و اولویت‌های بخش نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی با حضور جواد اوجی وزیر نفت بررسی می‌شود.

حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و همچنین تعیین و معرفی اعضای هیأت تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی و طرح - لایحه توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور از برنامه‌های این کمیسیون در هفته جاری است.

بررسی درخواست اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص استنکاف رئیس [سابق] ستاد ملی مقابله با کرونا از اجرای قانون و استماع گزارش دیوان محاسبات کشور در خصوص هزینه‌کرد بودجه بخش سلامت در سال ۹۹ خصوصاً در  بخش دارو و تجهیزات پزشکی از دستورکارهای کمیسیون بهداشت و درمان در هفته جاری است.

در کمیسیون صنایع و معادن هم اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان ملی استاندارد ایران انتخاب خواهند شد. ضمن اینکه رأی‌گیری در تعیین اعضای کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی هم در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

در کمیسیون عمران هم رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی حاضر شده و درباره اجرای قانون جهش تولید مسکن توضیحاتی را ارائه خواهد داد. همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه در این کمیسیون حاضر شده و درباره بودجه عمرانی کشور توضیحاتی خواهد داد.

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هم به دیدار حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه خواهند رفت ضمن اینکه طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور هم بررسی خواهد شد.

در کمیسیون کشاورزی مجلس هم انتخاب رئیس کمیسیون در ادامه اجلاسیه دوم انجام خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    کدوم استنکاف؟
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    0 0
    روحانی باید بازخواست شود . این خواست همه مردم است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس