کد خبر 1267014
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
حمله تروریستی در نیوزلند ۶ زخمی به جا گذاشت

یک مهاجم نزدیک به گروه تروریستی داعش صبح جمعه با حمله به مشتریان یک سوپر مارکت در شهر اوکلند نیوزیلند شش نفر را زخمی کرد.

به گزارش مشرق، منابع خبری گزارش داده‌اند یک فرد نزدیک به گروه تروریستی داعش صبح جمعه به مشتریان یک سوپرمارکت در شهر «اوکلند» نیوزلند حمله و شش نفر را زخمی کرد. ماموران پلیس فرد مهاجم را با شلیک گلوله از پای درآوردند.

طبق گزارش یورونیوز، «جاسیندا آردرن»، نخست وزیر نیوزیلند در یک کنفرانس خبری اعلام کرد فرد مهاجم یک تروریست نزدیک به گروه داعش بوده است. او گفت فرد تروریست در سال ۲۰۱۱ از سریلانکا به نیوزیلند مهاجرت کرده بود. این فرد که هویتش افشا نشده از سال ۲۰۱۶ تحت نظر دستگاه‌های امنیتی بوده است.

اسکای‌نیوز گزارش داده این فرد بعد از ورود به سوپرمارکت با چاقو به مشتری‌ها حمله کرده اما ظرف ۶۰ ثانیه بعد از آغاز حمله به ضرب گلوله از پای درآمد. او اصالتاً تبعه سری‌لانکا بوده و از سال ۲۰۱۱ در نیوزلند زندگی می‌کرده است.

کشور نیوزیلند در اقیانوس آرام، پیش از این در مارس سال ۲۰۱۹ شاهد یکی از مرگ‌بارترین حملات تروریستی سال‌های اخیر در جهان بود. در ۱۵ مارس دو سال پیش یک فرد هوادار برتری نژادی سفیدپوستان با حمله به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ ۴۹ مسلمان را در دو مسجد به قتل رسانده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    2 0
    خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا کی این اسلام وهابی رو در هم می شکنی؟ کاری می کنند که همه مردم جهان اسلام رو با جهل و وحشت بشناسند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس