قاتل نیوزلندی

یک افراطی نژادپرست که در سال 2019، 51 نمازگزار را در مسجدی در نیوزیلند به قتل رسانده بود، به حبس ابد بدون امکان بخشش محکوم شد.

به گزارش مشرق، «برنتون هریسون تارانت» که در سال  ۲۰۱۹ در اقدامی تروریستی ۵۱ نمازگزار را در دو مسجد شهر «کرایست چرچ» نیوزیلند به قتل رساند، امروز (پنجشنبه) به حبس ابد بدون امکان بخشش محکوم شد.

شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» در این خصوص گزارش کرد، قاضی نیوزیلند حداکثر محکومیت ممکن را برای این جوان نژادپرست و افراطی ۲۹ ساله استرالیایی صادر کرد و این اولین بار است که چنین حکمی در نیوزیلند صادر می‌شود.

«کامرون مندر» قاضی پرونده قتل نمازگزاران مساجد کرایست چرچ تصریح کرد که جرم تارانت به اندازه‌ای شرورانه است که حکم حبس ابد هم برای آن کفایت نمی‌کند.

وی ادامه داد که تارانت با نشأت گرفتن از یک ایدئولوژی شرورانه و منحرف موجب شکسته شدن قلب‌های شمار زیادی از افراد شده است.

مندر در دادگاه گفت: «اقدامات شما غیرانسانی بود. شما به عمد یک کودک سه ساله را در حالیکه پای پدرش را چسبیده بود، به قتل رساندی».

حملات مارس ۲۰۱۹ به دو مسجد «النور» و «لینوود» تکان هولناکی به نیوزیلند وارد کرد و به تصویب قانون ممنوعیت مالکیت کشنده‌ترین انواع سلاح‌های نیمه‌ خودکار در این کشور منجر شد.

این عامل مسلح در سال ۲۰۱۹ در حالیکه یک دوربین بر روی کلاه خود نصب کرده بود، تصاویر ویدئویی را به صورت زنده از حمله به دو مسجد و تیراندازی به نمازگزاران به صورت پخش می‌کرد.

طبق این گزارش، این حکم حبس ابد بعد از برگزاری چهار جلسه دادگاه صادر شد و ۹۰ تن از بازماندگان اعضای خانواده قربانیان دو مسجد نیز حضور پیدا کردند.

تارانت که پیش از این از اقدام به قتل دهها مسلمان در دو مسجد نیوزیلند ابراز خرسندی می‌کرد، آنطور که قاضی پرونده می‌گوید، اخیراً گفته است که فلسفه افراطی‌گری خود را رد می‌کند و حملات خود به نمازگزاران را «بی‌شرمانه و غیرعقلانی» توصیف کرده است.

طبق این گزارش، تارانت در ماه مارس به ارتکاب ۵۱ فقره قتل و ۴۰ فقره اقدام به قتل و یک فقره اقدام تروریستی اعتراف کرد.

این شهروند استرالیایی مانیفستی در توئیتر منتشر کرده بود که نشان می‌داد از «آندرس برویک» نروژی که در سال ۲۰۱۱ میلادی ۷۷ نفر را در اسلو قتل عام کرد الهام گرفته و در ضمن علاقه شدیدی به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    28 2
    همشون همین جوری عین اسراییلی ها وحشی هستند وهر روز باید خون بریزند
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      7 2
      الان در ایران بود اعدامش کرده بودند
    • حجت IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      16 0
      الان از اینکه اعدامش نکردن خوشالی یا ناراحت؟
  • دیده بان IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    53 0
    تصور کنید یک مسلمان وارد کلیسا می شد و 51 مسیحی را می کشت. یعنی سلبریدی ها می ذاشتن دیگه کسی نفس بکشه؟؟؟ یعنی غرب گداها می ذاشتن دیگه یه مسلمان آبرو براش بمونه؟ اما حالا چی؟ هیچی . سکوت . خفه خون . سرها توی برف . ای نفرین بر وطن فروشان و دین فروشان
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    11 0
    اون این امکان رو داره که تو زندان هم آدم بکشه ، آخرین مجازاتش باز حبس ابده ...
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      3 0
      نیوزلند کلا اعدام نداره برای هر جرمی
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    19 0
    50 نفر بی گناه رو کشته اون وقت تا آخر عمر فرستادن تو زندان مفت بخوره و بخوابه و استراحت کنه !؟ چقدر آدم رو باید می کشت تا اعدامش کنن هزارتا صدهزارتا یک میلیون تا !!!!!!!!!
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      15 0
      اگه بالاتر از 1000 یا میلیون نفر بکشه تازه مثل رئیس جمهورهای آمریکا تو ایران کلی هم کشته مرده بین غربگداها پیدا میکنه!!!
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    26 0
    51 نفرو عمدا قتل و عام کرده اونوقت بهش حکم حبس ابد دادن؟ عجب عدالتی
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      8 0
      کمترین کاری که می شد باهاش کرد اعدام بود، درک این موضوع یعنی اینقدر سخته؟
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    8 1
    باسلام.فرهنگی تقلبی،دادگاه تقلبی..فکرها ماقبل هر دوره ای! .. خون اون 51 انسان مومن .. دامنتان را خواهد گرفت.. دادگاه واقعی و نگهبان خداست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس