کارشناسی داوری دیدار ایران - سوریه

کارشناس داوری فوتبال کشورمان معتقد است داور ژاپنی باید مهدی طارمی را در دیدار ایران - سوریه از زمین اخراج می‌کرد.

به گزارش مشرق، نادر جعفری درباره قضاوت ریوجی ساتو ژاپنی در دیدار ایران و سوریه گفت: تیم داوری ژاپنی تیم با تجربه و الیت آسیا بود. آنها به لحاظ کار تیمی خوب عمل کردند و داور به خوبی پرچم‌های کمک‌ها را دید. داور ژاپنی تصمیمات بسیار خوبی هم گرفت. نکته خوب داوری این داور بود که ریوجی ساتو دوندگی بسیار خوبی داشت و تمام زمین را پوشش می‌داد.

وی ادامه داد: داور چهار اخطار داد که همه درست بودند، فقط در دقیقه ۸۰ باید به طارمی کارت قرمز می‌داد. در این صحنه‌ها که برخورد آرنج صورت می‌گیرد، فیفا تأکید دارد که باید کارت قرمز داده شود. اگر VAR داشتیم می‌توانست به او کمک کند. به جز این صحنه، تمام سوت‌های داور درست بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حمید کلباسی IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    30 61
    چرا در باره بازیکن نامرد سوریه در زمانی که سرلک بیهوش روی زمین افتاده بود و بازیکن سوری عمدا با استوک به صورت سرلک زد و اخطار هم نگرفت حرفی نمی زنی جناب کار نشناس؟!
    • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      9 29
      کاملا درسته برخی از این کارشناسان در پیتی یک جو عرق ملی هم ندارند.سیب زمینی بی رگ.....
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      35 6
      جناب کارشناس!!!!!! درسته که بازیکن خر بین کار زشت و شایسته اخطار بود ولی بصورت آقای سرلک ضربه نزد بلکه به کتفشان و با استوک هم نبود با پاشنه پا و یا درسترش با پشت پاشنه پا بود، و حرکت طارمی هم خطای واضح و به تشخیص کارشناس داوری طبق قانون کارت قرمز داشته، شما چن دوره داوری دیده اید و چند بازی قضاوت نموده ای و چقدر تجربه در سطح اول و بین المللی فوتبال داری که بهمین راحتی بخاطر تعلقات رنگی به یه کارشناس اهانت میکنی، حداکثر حداکثرش، فقط میتونستی نظرتو بنویسی نه اهانت، وگرنه پشت کیبرد دهان همه باز و آزاده و همه هم فحاشی و توهین بلدن.
  • ES ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    8 47
    موقعی که داور به نفع ایران صوت میزنه یا خطایی را نمیگیره همه بی‌طرف و حق شناس و ورزشی میشن و به داور اعتراض میکنن ولی وقتی حق ایران خورده میشه و داور به ضرر ایران صوت میزنه باید به تصمیم داور احترام بگذاریم و همین هست که هست. از دست این کارنشناس هایی که فقط به زبان فارسی صحبت میکنن. اگر طارمی اخراج میشد که فاجعه بود برای تیم ایران. توی این شرایط حساس اینگونه ضد تیم ملی ایران نظر دادن یا پشتگرمی از جایی میخواد یا حماقت.
    • بلال IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      32 3
      اول فارسی نوشتنو یاد بگیر، بعدم داور چه در پشت میز دادگاه و یا در زمین فوتبال، کارش قضاوته، و البته پر واضه که حتماً حتماً اول شرط قضاوت بیطرفیه، حال بخواد در مورد امیرالمومنین علی علیه السلام قضاوت کنه(ماجرای زره امام در دستان مرد یهودی، جستجویش کن) و یا در زمین فوتبال برای تیم ملی کشورش، فرق صوت با سوتو نمیدونی مجبوری نظر بدی و بدتر از اون داور اهل فن رو قضاوت کنی و بدتر از اونم اینکه تشخیص دادی که پشتگرمی داره و زشت تر اینکه توهینم میکنی، یک لحظه فکر کن در دادگاهی، چه دنیایی چه اُخروی و در دادگاه عدل الهی در مورد این اهانت چه جوابی داری، میدونستی یکی از اسماء خداوند قاضی ست و قضاوت مختص خداست که به پیامیر(ص) سپس به امامان معصوم علیه اسلام و ولی فقیه و تحت شرایط خاص به قضات دادگاه تفویض شده، و در آخر به این آیه قرآن توجه بفرما«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَ لا تَجَسَّسُوا وَ لا یَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضاً أَ یُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أَخیهِ مَیْتاً فَکَرِهْتُمُوهُ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحیم». زحمت معنی اش رو خودت بکش، بنقل از خبرگزاری میزان: ما از درون انسان ها و نیت آنها آگاه نیستیم. تنها خداوند حکیم است که می داند در دل هر انسانی چه می گذرد و هم اوست که بر اساس آنچه می داند قضاوت می کند و جزای عمل انسان را می دهد. پس بدانیم و آگاه باشیم که قضاوت در مورد خوب و بد دیگران و نیت اعمالشان در حوزه صلاحیت ما نیست لذا ما انسان ها به جای خداوند متعال حق نداریم در مورد خوبی و یا بدی کسی نظر داده و "نباید قضاوت کنیم!"
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      20 0
      معلومه با خودت چند چندی؟ غیر غلط املایی غلط نگارش هم داری سه خط اول نطرت رو بخون، ببین خودت متوجه میشی، کاملا با هم در تضاد و تناقصند
  • رضا TR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    3 0
    احتمالا اخراج داشت. ولی به تلافی قبلی بود و حرکت جالبی کرد طارمی از نظر من. عدالت برقرار شد.
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      1 5
      تلافی قبلی چیه مومن .سرلک با تلک وحشتناکش هم داشت خودشو به کشتن میداد هم خربین رو .اتفاقا سرلک هم کارت قرمز داشت که اصلا داور کارت زرد هم نداد .دقیقا مشابه کاراته المپیک شد که ایرانی خودشو به بیهوشی زد و طلا گرفت اینجا هم سرلک خودشو به مرگ زد تا کارت نگیره . طارمی هم که کارش زشت و غیر ورزشی و ناجوانمردانه بود با ارنج محکم کوبید صورت رقیب خون دهن و صورتشو ندیدین مگه.
  • عباس IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    4 1
    دست طارمی درد نکنه دمشششش گرم یک ایرانی کامل و قلدر دوستش دارم تلافی کرد .
  • محمود IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    2 6
    حرکت طارمی خطای محرز بود کارت قرمز میخواست این به ملیت ربطی ندارد اشتباه داوری بود
  • ناشناس IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    6 1
    حالا خان بخشیده نوکرخان نمی بخشد
  • علی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 0
    سلام منم ب نوبه خودم وحق شهروندی بودنم ب طارمی حق میدم چون اونم ب بازیگران ضربه زد وطارمی خدایی جبران کرد دمش گرم واقعات ک ایرانی هس من نوکرهمه تیم ملی هستم خیلی خوب بازی کردن وانشالاک باعراقم خوب بجنگند وپیروزبشیم تا درحامحهانی سربلند بشیم انشالا بامید سربلندی وپیروزی تمام ایرانیان عزیز خدا یارویاوتان باد وخدا رهبرمانو در برابر تمام این کم کسری واین بلایای خدای حفظش کنه ک ما هرچی داریم از حرمت خون شهدا و ایثارگران و سرمشق این رهبر عزیزمان هس پس خدا پشت پناه اون باشه انشالا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس