کد خبر 1266586
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
‌ الوطن سوریه: شرایط به سود ایران است ولی ما رویای خودمان را داریم

روزنامه الوطن سوریه در شماره روز پنجشنبه خودش به بررسی آخرین شرایط تیم ملی این کشور در دیدار نخست مرحله مقدماتی جام جهانی برابر ایران پرداخت.

به گزارش مشرق، روزنامه الوطن سوریه در گزارشی در خصوص بازی تیم ملی این کشور مقابل ایران نوشت: عصر امروز فوتبال دوستان آسیایی ساعات حساس و سرنوشت سازی را در پیش خواهند داشت و مسابقات مهمی در مرحله نهایی دور انتخابی جام جهانی برگزار می‌شود.

در خصوص دشواری مسابقه امشب برابر ایران اتفاق نظر وجود دارد و هدف ما رسیدن به یک امتیاز و کسب تساوی با توجه به شرایط ویژه‌ای است که برای کسی پنهان نیست. یکی از این دلایل مصدومیت‌های تاثیرگذاری است مثل غیبت عمر السوما مهاجم تیم و ماردیک مردکیان، عبدالرحمن برکات و صخره خط دفاعی احمد الصالح همچنین دفاع کناری حسین جوید و آخرین آنها عمرو المیدانی مدافعی که یکباره دچار مصدومیت شد و نمی‌تواند در این مسابقه حاضر باشد. 

تغییر شرایط تیم پس از جدایی نبیل المعلول سرمربی سابق بر کسی پوشیده نیست همچنین تاخیر پیوستن لژیونرهای اصلی به تیم و مهمترین مسئله اینکه نزار محروس سرمربی جدید هنوز با بسیاری از موضوعات و جزئیات آشنا نشده و اطلاعات کافی در خصوص شرایط تیم ندارد.

بیشتر بخوانید:

ایران - سوریه؛ گام اول برای ادامه رکورد صددرصدی

با وجود همه این شرایط نباید فراموش کرد که تیم ملی ایران برای کسب پیروزی خانگی در اولین مسابقه خودش تحت فشار روحی قرار دارد و البته در سوی دیگر بازیکنان و هواداران سوریه از یک تساوی در این بازی استقبال می‌کنند و با تمام وجود، ایمان و اعتقاد به قدرت و توانمندی‌های خودشان برای رسیدن به این هدف تلاش خواهند کرد.

از منظر تاریخی سوریه تنها یک بار در مسابقات انتخابی جام جهانی در سال ۱۹۷۴ در همین ورزشگاه موفق به شکست ایران شد هرچند آن بازی برای ایران تشریفاتی بود. نزار محروس سه بار مقابل ایران به عنوان بازیکن قرار گرفته که هر سه مسابقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید. یکی از آنها بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های ۱۹۸۸ در نپال بود که در ترکیب اصلی حضور داشت و دو مسابقه در مرحله مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ که نیمکت‌نشین بود.

محروس پیش از سفر به تهران در گفت‌وگویی دوستانه به الوطن گفت: نمی‌شود غیبت بازیکنان سوریه را با غیبت سردار آزمون مهاجم ایران در این بازی مقایسه کنیم. یا به طور کلی نمی‌توانیم لژیونرهای سوریه با لژیونرهای تیم ملی ایران مورد قیاس قرار دهیم خصوصا با توجه به باشگاه‌هایی که بازیکنان ما و لژیونرهای آنها در آنجا بازی می‌کنند. انتخاب نفرات تیم ملی ایران برای این بازی بسیار آسان است در حالی که ما برای انتخاب ترکیب خودمان در این بازی دچار تردید هستیم. با همه این وجود دستمان را به علامت تسلیم بالا نمی‌بریم و با تمام وجود برای کسب یک نتیجه قابل قبول تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: انتظار از بازیکنان ما این است که برای یک شروع رویایی در این مسابقه تلاش کنند هرچند فاصله ما و ایران در جدول فیفا ۵۴ پله است. آنها در جایگاه ۲۶ جهان قرار دارند و ما در مکان ۸۰. ایران تیمی است که پنج بار به جام جهانی رسیده ، سه بار قهرمان آسیا شده و ما از مرحله گروهی جام ملت‌ها صعود نکرده‌ایم و بیش از آنکه در مرحله نهایی جام ملت‌ها حاضر باشیم غایب بوده‌ایم. تاریخ به سود ایران است همانطور که جغرافی هم در این بازی به سود آنها است اما ما رویای خودمان را داریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما HK ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    5 1
    موقعی که همه به اقتدارایران اعتراف می کنند
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    3 0
    سوریه خشن و فیزیکی وروی اعصاب بازی میکنن حواستون باشه
  • حسین ازشهرحرریاحی IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 0
    فقط باید گفت دمتون گرم انشالله سلامت وتن درست باشین با قدرت بسوی جام جهانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس