شروع عجیب ایران برای صعود به جام‌جهانی/ تیم ملی غافلگیر می‌کند؟

تیم ملی فوتبال ایران نخستین بازی خود برای حضور در مهمترین رویداد جهان را در حالی مقابل سوریه برگزار می‌کند که عجیب‌ترین شرایط را نسبت به تمام دوره های گذشته تجربه کرده است.

به گزارش مشرق، رقابت‌های انتخابی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا از پنجشنبه هفته جاری در دو گروه ۶ تیمی آغاز می‌شود تا تیم‌ها رقابت خود را برای رسیدن به مهم‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا دنبال کنند.

تیم ملی فوتبال ایران نخستین بازی خود در گروه A را هی عنوان سرگروه ساعت ۲۰:۳۰ مقابل سوریه برگزار می‌کند.

کوتاه‌ترین اردو بدون آقای سرمربی

شاگردان دراگان اسکوچیچ در حالی به مصاف سوریه می‌روند که کمترین روزهای اردو را پشت سر گذاشتند. بازیکنان داخلی تیم ملی ایران از چهارم شهریورماه و تنها یک هفته مانده به آغاز بازی تمرینات خود را آغاز کردند. اردویی سه روزه که بدون حضور دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان برگزار شد. سرمربی و دستیار ایرانی‌اش در تیم ملی به بیماری کرونا مبتلا شدند تا دوران قرنطینه خود را پشت سر بگذارند.

بیشتر بخوانید:

ایران - سوریه؛ گام اول برای ادامه رکورد صددرصدی

ممانعت از حضور مربیان پرسپولیس با دستور یحیی

تمرینات بازیکنان داخلی با غیبت کریم باقری و مهرداد خانبان مربیان پرسپولیسی تیم ملی ایران، زیر نظر ماریو تات برگزار شد تا او ۱۰ بازیکن را برای حضور در دور دوم این اردو با حضور لژیونرها معرفی کند.

سرمربی پرسپولیس اجازه نداد آقا کریم در دور نخست تمرینات شرکت کند تا تیم ملی با بحران عجیب و تاریخی در آستانه نخستین بازی خود در حساس‌ترین موقعیت قرار بگیرد.

کمترین میزان تمرین مقابل بیشترین تیم اردونشین

تیم ملی فوتبال ایران در حالی به مصاف سوریه خواهد رفت که کمترین تعداد تمرین را بدون حضور سرمربی و مربی داشته است. این تیم جدی‌ترین تمرین خود را شب گذشته در زمین شماره یک ورزشگاه آزادی برگزار کرد. تمرینی که وزیر ورزش و رئیس فدراسیون در آن حضور داشتند اما خبری از نفر اول نیمکت نبود! دراگان اسکوچیچ همچنان با پاسخ مثبت تست کرونای خود روبرو شد تا همچنان از حضور در جمع ملی‌پوشان محروم شود.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در حالی از سوریه میزبانی می‌کنند که این تیم با سرمربیگری «نزار محروس» اردوهای بلند مدتی را پشت سر گذاشت تا خود را برای بازی با ایران آماده کند.

شروع عجیب ایران برای صعود به جام‌جهانی/ تیم ملی غافلگیر می‌کند؟

آمار رویایی سوری برای گرفتن امتیاز در تهران

تیم ملی ایران در آخرین تقابل خود با این تیم به پیروزی سه بر صفر در دیداری تدارکاتی رسید.

دو تیم در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز در یک گروه قرار گرفتند تا تیم ملی با سرمربی وقت خود کارلوس کی روش نتواند سوری‌ها را در دو بازی رفت و برگشت شکست دهد. تساوی دو تیم در هر دو بازی باعث شد تا سوری‌ها به پلی‌آف بروند. فدراسیون فوتبال سوریه در دور مقدماتی، «نبیل معلول» را با وجود کسب هفت پیروزی از هشت بازی برکنار کرد تا نزار محروس جای او را بگیرد.

مهم‌ترین بازی در عجیب‌ترین دیدار

نشست خبری پیش از دیدار دو تیم جمله‌ای مشترک داشت: «بازی سخت و مهمی داریم که دنبال پیروزی هستیم.» دو تیم در صورت کسب نتیجه در این بازی می‌تواند با اعتماد به نفس و آرامش بیشتری برای بازی‌های بعدی در مرحله گروهی آماده شوند. سوریه که در ۲۰۱۸ تا یک قدمی صعود به جام جهانی پیش رفته بود حالا دنبال رؤیای بردن تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی تهران است.

تیم ملی فوتبال ایران ساعت ۲۰:۳۰ امروز پنجشنبه مقابل سوریه نخستین بازی خود در گروه A انتخابی نهایی جام جهانی را برگزار می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمدجواد IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    7 6
    حالا شما این سرمربی رو با کیروش مقایسه کنید. اگر کیروش بود زمین و زمان رو بهم می کوبید. حیف شد
    • پری مجرد 44 ساله IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      3 0
      فقط اسکوچیچ بزرگ کی‌روش کوچک فوتبال تهاجمی ایران رو خراب و متلاشی کرد
  • عبدالله IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 2
    هم میهن: بارحلت پیامبر، اسلام محمدی ان نونهال مهربانی نیز برحمت خدا رفت چراکه : آنچنانکه باغبان رسالت و خداوندگارش توصیه کرده بودند نهال الهی تغذیه و آبیاری نشدتا ثمره و میوه دهد و مشتریان با اشتیاق واختیارخریدار میوه آن درخت عدالت و مهرورزی شوند ، صاحبان بعدی ازنام اسلام جهت توسعه طلبی وثروت اندوزی و قدرت استفاده کردندآنهم با زورشمشیر وجبراز عهد عمر تا هم اکنون که شاهدیم این بود سرنوشت انزوا و مظلومیت اسلام نوجوان و واقعیت اسلام !! بقیه اش دروغ و کلک و خرافه و دکان دین فروشان دنیا پرست و مال اندوزه پس آگاه شوید و فوج فوج آگاه کنید که هزینه ای ندارد جزثواب!!
  • جلال IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 4
    زارررررت از سوریه هم بترسید با انواع بهانه
  • شاهرخ IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 0
    دراین روزها که حال دل مردم به دلایل مختلف خوب نیست جورمسئولین روجوانان ایران عزیزبه دوش میکشندامیدوارباشیم باعث شادی هموطنان شوند،ازکیروش،اسکوکیچ،وحیدهاشمیان وکریم باقری عزیز وهرکسیکه واسه این تیم ذره ای مفیدبوده متشکریم وبااینکه سوریه روبایک بردخفیف اقتصادی یوزهای ایران زمین شکست دادند امیدوارم کادرفنی عیارشو دربازی باعراق و...نشون بده بریم جام جهانی واونجاهم ازگروهمون صعودکنیم،بازیکنان ایران عالین وبه امیدخدا بازیهای بعدی بهترباشیم،کم وبیش نگران کوچینگ تیم هستیم وشخصا ازعدم دعوت ازبازیکنانی مثل رامین رضائیان چون تیم دراون پست بنظرم کمی ضعف داره ولی الان باید باتمام وجود ازتیم حمایتکنیم، به جزئیات ومسائل غیرحرفه ای بپردازیم مشکل جامعه ما مثل باخت قبل ازژاپن گریبانگیرمان خواهدشد،کیروش رفت تمام شد وباید فکر،ذهن ونگاهمون به جلو باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس