فرانسه و آلمان خواستار بازگشت فوری ایران به مذاکرات وین شدند

وزیر امور خارجه فرانسه و یکی از مقامات وزارت امور خارجه آلمان در اظهاراتی طلبکارانه از ایران خواستند که هرچه زودتر به مذاکرات احیای برجام در وین بازگردد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه این کشور در گفتگوی تلفنی با همتای ایرانی خود حسین امیرعبداللهیان خواستار بازگشت بازگشت ایران به مذاکرات احیای برجام در وین و از سرگیری فوری این مذاکرات شده است.

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه خود در این خصوص اظهار داشت: «وزیر [لودریان] بر اهمیت و فوریت از سرگیری فوری مذاکرات تأکید کرد.»

ساعاتی قبل نیز یک مقام وزارت امور خارجه آلمان در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که آلمان از ایران می‌خواهد که هرچه زودتر به گفتگوهای وین بازگردد.

این مقام آلمانی گفت: «ما آماده از سرگیری مذاکرات هستیم، اما این پنجره تا ابد باز نخواهد بود.»

طرف‌های غربی طی هفته‌های اخیر بارها تلاش کرده‌اند که ایران را مقصر طولانی شدن مذاکرات وین جلوه دهند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره در پاسخ به این ادعای تکراری و بی‌اساس طرف‌های غربی تأکید کرده‌اند که آنها با بی‌توجهی به حقوق ایران و تلاش برای گره زدن برجام به مسائل دیگر باعث پیچیدگی مذاکرات احیای برجام شده‌اند.

از سوی دیگر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه شب در یک گفتگوی تلویزیونی تصریح کرد: «به دنبال فرار از میز مذاکره نیستیم. دولت سیزدهم مذاکره‌ای را مذاکره می‌داند که دستاوردهای ملموس در راستای تامین منافع و حقوق ملت ایران داشته باشد. طبعا این پیام تاثیرات مثبت خود را در طرف مقابل داشته است.»

امیرعبداللهیان تأکید کرد: «مذاکره از ابزار دیپلماسی است و امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد و طرف‌های مقابل بر مبنای خرد در میز مذاکره حضور یابند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یار IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    8 0
    این که از برجام خارج نشده که بیاد اگر دنبال حق هستید به آمریکا بگید همون جوری که ترامپ جلوی رسانه ها تحریم جدید برخلاف برجام نوشت این بابا هم بیاد جلوی رسانه ها بگه همه ی تحریم های ترامپ که خلاف برجام بود همه به طور کلی لغو می باشد . اون موقع تازه حرف از برجام بزنید. افتاد
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      3 0
      غنی سازی 90 درصد تو راهه . ان شاءالله که خیره
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    3 0
    نه بابا ، خوب شد که گفتید یادمون رفته بود...
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 0
    اول لغو تمام تحریم ها در عمل و راستی آزمایی دقیق؛ بعداً در مورد مذاکرات تصمیم می گیریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس