رهبری

طبیعی است اینکه پناهیان میگوید «گاهی هم به‌جای تعقیبات نماز باید یک صفحه‌ای را باز کنید، صفحات انقلابی را لایک کرده و فالو کنید، پست‌ها را فوروارد کنید» باعث آشفتگی یک جریانی خاص در داخل شود.

به گزارش مشرق، برای درک بهتر اهمیت فضای مجازی کافی است این کلیدواژه را در بیانات رهبر انقلاب جست‌وجو کنیم، مسئله ای که با وجود تاکیدات و ترسیم نقشه راه آن مورد غفلت مسئولان دولت قبل قرار گرفت و حتی توسط دلسوزان نیز آنگونه که شایسته بود به آن پرداخته نشد.

در باب اهمیت این موضع آیت‌الله خامنه‌ای صراحتا اعلام کردند «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم» و این بیان بار سنگینی است بر دوش تمامی مسئولان، وزرا، علما، اساتید و تک‌تک اعضای جامعه، زیرا امروز بیش از نیمی از جمعیت کشور عضو شبکه‌های اجتماعی هستند و هرکدام میتوانند درجایگاهی نقش آفرینی کنند که رهبر انقلاب چنین اهمیتی را برای آن قائل است.
 
وقتی که بخش اعظمی از راهبردهای دشمنان داخلی و خارجی برفضای مجازی متمرکز شده است، غفلت نیروهای انقلابی خالی کردن میدان نبرد و حضور حداکثری و کارجهادی در این فضا شکست برنامه‌ریزی های دشمن است، شاید به همبن دلیل است که رهبرانقلاب اهمیت فضای مجازی را به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی میدانند.

اگر افرادی به دنبال اجرای دستورات رهبری هستند، و خود را مرد میدان فرهنگی میدانند باید توجه داشته باشند که آنچه مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری در این فضا بوده است نه ولنگاری فضای مجازی و ول شدگی این فضا است که در چند سال گذشته شاهد آن بوده ایم و نه مدیریت فضای مجازی به معنای محدودسازی است که حضرت آقا مسدود کردن اینترنت و محدودیت را بی‌عقلی تعبیر کرده اند.

آنچیز که میتواند برگ برنده جنگ نرم در فضای مجازی باشد، حضور جبهه‌ی انقلاب دراین فضا است، حضوری که کف ترازو را به سمت حق‌ و عقلانیت برمیگرداند و بسیاری از توطئه ها و عملیات های روانی طراحی شده توسط دشمنان را خنثی میکند.


دشمنان انقلاب ذکر مستحبی بعد از نماز را به کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی ترجیح می‌دهند

۵ سال میگذرد از زمانی که ولی فقیه در توصیه‌ای آشکار به حضور در شبکه های اجتماعی گفتند «به اعتقاد من، امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز ما، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است»

در چند روز گذشته حجت‌الاسلام پناهیان نیز در سلسله سخنرانی های مربوط با بحث تبلیغات به انتقاد جدی از ضعف و ناهماهنگی‌ داخلی در تبلیغات، مقابل هماهنگی و انسجام دستگاه تبلیغاتی دشمن پرداختند. ایکاش دیگران هم از حاشیه امنی که برای خود ساخته اند خارج میشدند و بدون ترس از تخریب جریانات رسانه ای خارجی و یک جریان فکری مریض داخلی در راستای پیگیری مطالبات رهبر انقلاب قدمی بر میداشتند!

صحبت های چند روز گذشته استاد پناهیان دقیقا بسط دادن سخنان رهبری بود که فرمودند اگر استدلال قوی و زبان شیوا در بیان مطالب ندارید انعکاس دهنده حرف‌های درست در فضای مجازی باشید.

طبیعی است اینکه پناهیان میگوید «گاهی هم به‌جای تعقیبات نماز باید یک صفحه‌ای را باز کنید، صفحات انقلابی را لایک کرده و فالو کنید، پست‌ها را فوروارد کنید» باعث آشفتگی یک جریانی خاص در داخل شود.

یک جریان برانداز خارجی با حمایت دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی ایران از یک طرف،   و یک جریان عقب افتاده فکری در داخل سالها برنامه ریزی و هزینه کرده اند تا یک هم‌صدایی را در فضای مجازی ایجاد کنند که از این طریق افکار شهروندان را کانالیزه کنند. دروغ‌پردازی ها و شایعه سازی ها در کوتاه مدت و تاثیرات عمیق شناختی در دراز مدت از برنامه ‌های اصلی این جریانات است. حضور فعال در شبکه های اجتماعی و حمایت از افراد و صفحات انقلابی باعث شکسته شدن مارپیچ سکوتی خواهد شد که شکست تمام این برنامه‌ریزی‌ها و هزینه های سنگین انجام گرفته است.

طبیعی است که برخی از دعوت مردم برای حضور فعال در فضای مجازی برآشفته شوند زیرا وقتی مارپیچ سکوت شکسته شود، دیگر کاربران از بیان نظرات خود نمی‌ترسند، دیگر جو سنگینی که برای حمایت از جبهه انقلاب در فضای مجازی ایجاد شده است شکسته خواهد شد، و در یک کلام باسنگینی کفه ترازو جریان انقلابی ابتکار عمل از دست جریان ضدانقلاب خارج میشود که این عملا شکست دشمن در جنگ نرم خواهد بود.

منبع: روز پلاس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 7
    اصل مطلب خوب هست ولی نباید فتوا بده
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      0 0
      البته فتوا ندادند باید در گفتار مراقب سو استفاده چی ها بود
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    7 0
    دروووود
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    6 0
    به روی چشم گرفتیم
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    4 0
    میدونین بدی کار شما چیه؟؟؟؟؟؟ ؟؟ رک و راست میگم. وقتی این دفاع رو بدی دست کسی که شهره شده، زود تر می زنند به هدف. یه ذره از یهودیان یاد بگیرین!!!! تمیز و نرم میرن جلو. در دفاع از انقلاب و کانالیزه کردن استدلالها و مباحث چند نفر مارکدار و شاخص رو نندازین جلو. پخش کنید به مجاری معتبر و بیشتر. کار بدید ما دانشگاهیان هم تمیز انجام میدیم، با نظارت خودتون.
    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      0 0
      درسته که تمیز و نرم میرند جلو اما صریح و بی تعارف و رک هم حرکت میکنن
  • شبیه راز IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 3
    حالا ما خودمان هم باید دقیق حرف بزنیم. بهتر بود ایشان هم می‌فرمود بعد از تعقیبات نماز این کار را هم بکنیم. در عصر رسانه نباید به این سادگی بهانه دست عقده ای جماعت بدیم.
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 0
      احسنت.
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    5 1
    احسنت استاد پناهیان! فضای مجازی باید در خدمت رشد و تعالی فرهنگی باشد نه در اختیار ماسونهای جهود مسلک داخلی و خارجی.
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 3
    پناهیان دیگه
    • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      0 0
      به حرف نگاه کن نه به گوینده حرل
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 2
    آقای پناهیان در سه جمله حداقل ۴ کلمه انگلیسی و بیگانه استفاده کرده است. آیا کار ایشان انقلابی است. عدم گسترش فرهنگ بیگانه مبنای کار انقلابی است.
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 0
    مستحب همیشه مستحبه و واجب همیشه بر مستحب مقدمه. وقتی یک آدم با سواد یا یک فعال فرهنگی و با سلیقه و یا یک عاشق فرهنگ اسلام میبینه همنوعانش دارند توی فضای مجازی با سرعت باور نکردنی از راه خدا به قتلگاه شیاطین وارد میشند آیا براش واجب نیست که به کمک دین خدا بره؟ نصرت دین خدا در هر حال و به هر وسیله واجبه و این حال میتونه بعد از نماز باشه و وسیلش هم میتونه همین گوشی و ...باشه.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 0
    برای اینست که نفوذیهافکرمیکردندکه همیشه میتوانندبانفاق وملق بازی درفضاهای مجازی پیروز شوند.
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 0
    درود به پناهیان عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس