کد خبر 1266121
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۴

به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی بخشی از گفتگو با فالاچی‏ با محمدرضا پهلوی را طی توییتی منتشر کرد.

«در زندگی یک مرد، زن به حساب نمی آید مگر وقتی که زیبا و دلربا باشد... شما زنان هرگز یک میکل آنژ یا یک باخ نداشته اید! یا حتی یک آشپز بزرگ! و اگر از امکانات صحبت کنید پاسخ می دهم که یک شوخی است!»

نوع نگاه محمدرضا پهلوی به زنان

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    13 22
    این نگاه که معلومه کاملا اشتباهه و حرفی توش نیست ولی نگاه فمینیستی و برعکس این هم که زنها در همهٔ پستهای مملکتی و مدیریتی به زور باید بصورت نمایشی بکار گرفته بشن حتی اگر مردهایی هستند که صلاحیت بیشتری دارن هم اشتباه محضه!!!! به قول خیلی از خود آمریکایی‌ها اگه قراره مساوات برقرار بشه فقط نباید در پستهای مدیریتی باشه، چطوره تعداد رفتگر های شهرداری و کارگرهای ساختمونی و... رو هم بین زن و مرد ها مساوی کنیم؟؟!! مواظب باشین در تلهٔ جدید غرب که خودشون هم بدجوری توش گیر کردن نیفتین!!!
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      5 6
      شما حرف نزن. سکوت کن. مغز شما هم تاب ور داشته. انگار روی دوم سکه فمینیسم هستی. زن و مرد مساوین و هیچ فرقی در مراتب سلوک ندارن والسلام. لعنت بر غاصب ال محمد صلی الله علیه و آله و سلم که آن غاصب عین شما فکر میکرد. راستی برو افغانستان. دیگه بسته تو ایران هر چه پربار شدی.
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      2 5
      انقدر کوچیک هستی کامنت نویس ساعت 7 که حتی نمیدونی چطور استدلال کنی. به عنوان متخصص بهت میگیم. هوش مردان از مادرانشون هست. برو مطالعه کن و جستجو کن. اگر مادر شما عقب نگاه داشته بشه، نتیجش شما هستی. جز این هم نبوده که ائمه ما بارها توصیه کردن به انتخاب شایسته. زن فقط برای زایش نیست. برترین، باسوادترین، متدین ترین و نخبه ترین ها مادران ائمه می شدن. از مادر نادان پسری عنود و دگم و خشن به بار میاد. نه افراط نه تفریط. عدل و انسانیت!!!!! در علوم ریاضی احدی روی دست خانم مریم میرزاخانی بلند نمیشه. در بسیاری از علوم برنامه نویسی زنان ایرانی صاحب مدال المپیاد و سر آمدن و در علوم انسانی. شما به چه حقی، خط و مرز تعیین می کنید؟؟؟ مملکت قانون داره! همین گنده گویی ادمهایی نادون چون شما باعث ایجاد گروه ها و باندها شده. بهتره من بعد سکوت کنید. اصلا حرف نزنید سنگین ترید.
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      2 1
      ۷.۴٢ در عصر دیجیتال کار ساختمونی هم میشه واگذار کرد. من بعد ماشین جای کارهای یدی رو میگیره. ناظر بر اجرا مرد و زن نداره. غره بودن به اینکه خروسی و یا مرغ خطاست. شعورت رو به کار بنداز. حدس میزنم اینطور که ارد ناشتا میدی، مجردی. خشونت زیادت تعدیل نشده هست.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    14 1
    بچه جون تازه این کتاب فالاچی رو خوندی ؟
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      4 2
      نه جوجه، زیرش نوشته فالاچی تا اونهای دیگه ای هم که نخوندن بیان اینجا اظهار فضل کنن انگار که قبلا خونده بودن!!!!!
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    3 0
    خیلی خنده دار و مزخرف گفته...ماری کوری که دوبار جایزه نوبل گرفته رو فراموش کرده و جالب اینجاست که صد سال پیش اصلا زنان حق پزشک شدن هم نداشتن در آمریکا و حتی حق تحصیل در ایران....تو جمهوری اسلامی هم زن ها باید در دایره امر و نهی مرد ها زندگی کنن
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    2 1
    شماره 7.42 شما برگرد به کشور مادری. و اونجا رو حاکم کن. اندیشه های متصلب و بسته خود رو با تصور خوش فهمی قالب نکن. عمدتا کسانی که در بدبختی، فلاکت، عقب رفت، زبانزدن دید صلبی و بسته نسبت به تساوی حقوق زنان و مردان دارن. اینها یا تربیت مناسب رو در مادران خود ندیده اند و محیطی پر آسیب رو تجربه کردن و یا در هیجانات جنسی غوطه ورن گرچه کتمان می کنند و ظاهر اسلامی برای خود بهم می رسانند. دلیل فلاکت و مصیبت افغانستان همینه. دلیل فلاکت کشورهای افریقایی همینه. و تا این نگاه باشه، این فلاکت تا قیامت زبانه میکشه.
  • الم IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 1
    ثابتی اگه راس میگی ثابت کن و عین مصاحبه را نشر کن نقل قول نکن محمدرضا پر از مشکل بود همه کارهاش خلاف بود می میخورد منبر میسوزاند نماز نخون بود قمار میکرد و جاده و خیابان نساخت اگر کمی ساخت برای راحتی گردش انگلیسیها و امریکایها بود مدرسه و دانشگاه نساخت اگه کمی ساخت ان هم برای ترویج فرهنگ غربی بود نیروگاه هم نساخت ممکنه خودت اعتراض کنی و بگی پس انموقع سینماها و تلویزیونها چگونه کار میکردند نمیگم نساخت ساخت ولی بیشتر برای راحتی انگلیسها و امریکایها بود چون انها عادت نداشتند تو خیابنهای تاریک گردش کنند پدرش هم اگر راه اهنی ساخت برای راحتی انگلیسیها بود که شاید دوباره هوای پل پیروزی کردن ایران به سرشون بزنه استفاده کنن یا شناسنامه گداشت ان هم بخاطر این بود که میخواست ادای غربیها را در بیاره والا ما کجا شناسنامه کجا فرودگاه ساخت و هواپیما اورد ان هم برای خودشان و دوستان امریکاییشان بود ووووو همه اش درست و همه را پذیرفتیم و شکی نیست ولی این گفته ات را هر جوری حساب و کتاب میکنم نمیتونم جمش کنم چون اگه این فکر را داشت و امیدی نداشت که زنان بجایی برسند حکومت و قدرتش را بخاطر مسایل زنان از جمله حمایت از کشف حجاب و جذب انها در تمام دستگاه ها و وارد کردنشون به اصل های انقلابش همان سپاهیگریها و اجازه رای در انتخاباتو بخطر نمیانداخت شاید حضور ذهنی نداشتی شاید هم این حرف مربوط به کس دیگری بود فکر کردی همه گیجند و میپذیرند شاید هم تو خواب دیدی شاید هم قصد داشتی تو دل کسی جا خوش کنی نمیدونم ولی برای وقت گذاشتن به خواندن خزلییاتت برای خودم متاسفم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس