بازی روانی- رسانه‌ای اصلاح‌طلبان علیه هفته اول دولت!

از روز مسجل شدن نتایج انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در خردادماه امسال تخریب‌ها علیه رئیس‌جمهور منتخب آغاز شد؛ رویکردی که تاکنون نیز ادامه دارد و به بهانه‌های مختلف به‌روزرسانی می‌شود.

به گزارش مشرق، از روز مسجل شدن نتایج انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در خردادماه امسال تخریب‌ها علیه رئیس‌جمهور منتخب آغاز شد؛ رویکردی که تاکنون نیز ادامه دارد و به بهانه‌های مختلف به‌روزرسانی می‌شود. اگر چه سبقه تخطئه وجه رئیس‌جمهور منتخب به قبل از انتخابات و حتی به انتخابات سال ۱۳۹۶ برمی‌گردد، اما با این حال طی هفته‌های اخیر میزان و گستره این تخریب‌ها به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

ادعاهای تخریب‌کنندگان طی هفته‌های اخیر به گونه‌ای است که گویی عامل اصلی مشکلات کشور طی هشت سال اخیر دولت کنونی و شخص رئیس‌جمهور است.

سکوت دیروز، تندی امروز

در شرایطی که تخریب‌کنندگان رفتاری متفاوت با دولت قبلی داشته‌اند و با آنکه گرانی، رکود و بیکاری و تورم شکل گرفته در دولت قبل در طول تاریخ بی‌سابقه بود، با این حال حمله‌کنندگان به دولت کنونی ترجیح دادند روزه سکوت و انگشت اتهام را به سمت اصل نظام گیرند و عامل مشکلات کشور را سیاست‌های کلان نظام در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی عنوان کنند.

حال بانیان وضع کنونی کشور در شرایطی دولت جدید را مورد حمله‌های همه‌جانبه قرار می‌دهند که وزرا کمتر از یک هفته است از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفته‌اند و هیچ عقل سلیمی انتظار ندارد هیئت وزیران یک هفته‌ای و یک‌شبه مشکلات کشور را حل و فصل نماید، اما از آنجا که دعواهای جناحی و حزبی اولویت اساسی است و منافع ملی جامعه در مقابل اهداف سیاسی اولویت‌دار است، یک جریان سیاسی تلاش خود را بر به بن‌بست کشاندن سیاست‌های مختلف دولت با هدف کنترل گرانی، تورم، رکود، بیکاری و ترمیم معیشت مردم متمرکز کرده که یکی از اهداف جریان مذکور ایجاد توقعات کاذب برای جامعه نسبت به دولت و در ادامه دلسرد کردن آن‌ها از سیاست‌های دولت است، این جریان توقع دارد اتخاذ رویکرد مورد اشاره می‌تواند نهایتاً به لشکرکشی‌های خیابانی و شورش‌های اجتماعی در آینده نیز ختم شود.

عقده‌های سیاسی که سر باز می‌کند

جریان مورد اشاره طی روزهای اخیر شیب تخریب‌های خود علیه دولت سیزدهم را تند کرده و در تلاش است با عملیات روانی و رسانه‌ای مانع از تحقق اهداف دولت در زمینه‌های اقتصادی سیاسی و اجتماعی شود. در یکی از آخرین موضع‌گیری‌ها مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی بازدید حجت‌الاسلام رئیسی از غسالخانه بهشت زهرا (س) را نمایشی می‌داند و می‌نویسد: «اقدامات تشریفاتی و نمایشی از قبیل حضور یافتن در حرم امام خمینی (ره)، عکس گرفتن با کارکنان غسالخانه بهشت زهرا (س)، نیمه‌شب به وزارتخانه رفتن وزرا و روز پنج‌شنبه جلسه دولت را تشکیل دادن، فقط در صورتی جواب می‌دهند که در سفره مردم اثر بگذارند، قیمت‌ها را کاهش بدهند و مرگ و میرهای کرونایی را به طرف صفر شدن ببرند، در غیر این صورت دولت سیزدهم هم می‌شود مثل دولت‌های دیگر، مخصوصاً دولت‌های نهم و دهم که محور اصلی آن‌ها نمایش بود.»

اظهارات مسیح مهاجری در حالی است که قریب ۱۸ ماه رئیس‌جمهور قبلی کشورمان تنها از منزل به دفتر پاستور و بالعکس تردد می‌کرد و کمترین توجهی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نداشت و ترجیح می‌داد به جای سرکشی به حوزه‌های مختلف به استراحت مستمر بپردازد.

مصطفی هاشمی‌طبا، چهره جریان تجدیدنظرطلب و یکی از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری دور دوازدهم نیز در مورد دولت سیزدهم، درباره میزان عملیاتی بودن برنامه‌های اعلامی وزرای دولت سیزدهم می‌گوید: «معلوم است که نمی‌توانند این کارها را انجام دهند. به عبارت دیگر هیچ کدام از این برنامه‌ها نه تحقق پیدا می‌کند و نه فایده‌ای دارند، البته کسان دیگری هم بیایند این کارها را نمی‌توانند انجام دهند. من صحبت‌های وزرا را در زمان جلسات رأی اعتماد رصد کردم، برنامه‌های اعلامی آن‌ها برنامه‌های «کپی- پیست» است. ۴۰ سال گذشته را ببینیم برنامه وزرای پیشین نیز همین‌ها بود، این برنامه‌ها تنها جملاتی قشنگ هستند که با یکسری کلمات زیبا ساخته می‌شوند، در پایان کار نیز همه یک جمله را می‌گویند پول نداشتیم، شرایط هم آماده نبود، پس نشد.»

وی در ادامه بیان می‌کند: «معتقدم وزرای دولت سیزدهم کارهای معمولی را شاید نتوانند انجام دهند، چه رسد به اینکه بخواهند به وعده‌های اعلامی خود رسیدگی کنند، چون وعده‌ها از آدم‌ها بزرگ‌ترند. آقای رئیسی همکاران خوبی انتخاب نکرد. واقعاً چرا فقط باید در انتخاب وزرا نگاه سیاسی را مدنظر قرار داد؟»

علی صوفی، وزیر تعاون دولت اصلاحات نیز در گفتگو با روزنامه خانواده هاشمی‌رفسنجانی گفت: «رئیسی در زمان رقابت‌های انتخاباتی به مردم وعده تشکیل دولت فراجناحی داد. این کابینه حتی فراسلیقه‌ای هم نبود و ایشان در بین سلایق اصولگرایی گیر کرد. مهم‌ترین پیامد عدم شایسته‌سالاری ناکارآمدی است که در آینده با آن مواجه خواهد بود. باید این نکته را نیز در نظر گرفت که رئیسی در گذشته سابقه اجرایی نداشته و تنها در قوه قضائیه فعالیت کرده است. افرادی که وی در کابینه به کار گرفته است نیز دارای هماهنگی نیستند و یکصدا از دولت بیرون نخواهد آمد.»

او همچنین گفت: «دولت رئیسی فاقد یک مکانسیم علمی برای حل مشکلات است... واقعیت این است که نباید رفتاری از خود نشان دهند که بیشتر پوپولیستی باشد. اینکه به یکباره تصمیم می‌گیرند به خوزستان سفر کنند، صرف سفر نمی‌تواند در بلندمدت پاسخگوی نیازهای کشور باشد. رئیس‌جمهور بهتر است ابتدا به فکر اصلاح و تشکیل ساختارهای جدید و کارآمد باشد. ممکن است بر اساس برنامه ایشان در جایی حضور داشته باشند، اما چنین اقداماتی دردی از مردم دوا نخواهد کرد.»

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «کلید FATF در دست اصولگرایان» نوشت: «یکی از موانع مهم گشایش اقتصادی قرار داشتن ایران در لیست سیاه گروه اقدام ویژه مالی است. اصولگرایان دو لایحه از چهار لایحه FATF را بلاتکلیف در مجمع تشخیص مصلحت نظام نگه داشته‌اند و این‌گونه حتی روابط مالی و بانکی با کشورهای دوست و همراه هم سخت و بعضاً ناممکن شده است.»

این روزنامه در ادامه نوشت: «در حالی که معتقدند اگر تحریم‌ها لغو شوند، این لوایح مجدداً بررسی و احتمالاً تصویب خواهند شد، بر طبل خروج ایران از برجام می‌کوبند و مذاکرات را بی‌نتیجه می‌دانند، هر چند رئیسی تاکنون خود را موافق مذاکرات و تلاش برای رفع تحریم‌ها نشان داده، اما بدنه اصولگرایی دولت دل در گرو ادامه تحریم‌ها دارد و شاید کمترین دلیل هم سهم خوب برخی از آن‌ها از دورزدن تحریم‌ها باشد. حال مردم هر روز فقیرتر شوند، چه اهمیتی دارد، وقتی آن‌ها هر روز ثروتمندتر می‌شوند.»

این روزنامه مدعی اصلاح‌طلبی در این گزارش بیان کرد: «نرخ دلار رو به افزایش و تورم همچنان افسارگسیخته است، اما خبری از سیاست‌های حمایتی برای بازشدن گره‌های اقتصادی مانند آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده و برقراری روابط بانکی و مالی با دنیا نیست. در چنین شرایطی اصولگرایان باید بدانند مسئول ادامه وضع موجود خواهند بود و مردم انفعال، سکون و بعضاً تلاش برای ادامه تحریم‌ها را فراموش نکرده و نخواهند بخشید.»

هوشمندی لازم

با توجه به رویکرد جریان غرب‌زده در مواجهه با دولت سیزدهم باید گفت دولت همپا و موازی باید با تلاش برای برداشتن آوارهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی کشور حاصل هشت سال مدیریت جریان خوش‌بین به غرب و تمرکز بر احیای روحیه خودباوری ملی و زدودن روحیه ناامیدی و یأس در جامعه نسبت به آینده کشور بتواند حملات گسترده و ضربات پیاپی جریان مورد اشاره را نیز دفع کند و مانع از تحقق اهداف این جریان در بعد عملیات روانی و رسانه‌ای شود.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    4 2
    اصلاح طلبان دستشون به هیچ جا بند نیست
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      2 0
      این بیشتر عقده گشایی ناشی از تحقیر در شکست در انتخابات گذشته است و نباید به پای خرد و دانش سیاسی ــ اجتماعی این نحله مهوّع گذاشت که ایشان اساساً در این حدّ و اندازه نیستند!
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    4 0
    جرات محاکمه که ندارید، چرا اینایی که دروغ پراکنی، تمسخر و توهین می کنن رو در فضای مجازی محدود نمی کنین؟ کدوم کشور اینقدر بی در و پیکره..؟
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    4 0
    مطمئنن برنامه زیادی برای تخریب نظام و دولت در ۴سال آینده دارن تنها پادزهرش بهبود وضعیت اقتصادی مردم هست
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      2 0
      نه، فقط محاکمه ی بانیان وضع موجود. چرا باید بزن در رو باشه؟ یکی بیاد مسئولیت بگیره هر غلطی دلش خواست انجام بده بعدش هم بره تو دانشگاه و فلان شرکت و فلان وزارت خونه همچنان حقوق بگیره؟ این چه مسخره بازی ایی هست راه انداختن. # محاکمه بانیان وضع موجود
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 0
    اصلاحات برعکس اسمش افساداته. البقره وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ﻭ ﭼﻮﻥ ﺑﻪ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﻮﺩ: ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻓﺴﺎﺩ ﻧﻜﻨﻴﺪ، ﮔﻮﻳﻨﺪ: ﺟﺰ ﺍﻳﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻓﻘﻂ ﻣﺎ ﺍﺻﻠﺎﺣﮕﺮﺍﻧﻴﻢ (١١) أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَٰكِن لَّا يَشْعُرُونَ ﺑﻪ ﻫﻮﺵ ﺑﺎﺵ ﻛﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﻫﺎ ﺗﺒﻬﻜﺎﺭﺍﻧﻨﺪ ﻭﻟﻲ ﻧﻤﻲ ﻓﻬﻤﻨﺪ (١٢)
  • وحید IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 0
    خدا رو شکر که دشمنان ایران از احمقها هستند چه داخلی و چه خارجی، کسی برای لجن پراکنی طیف منفور افساد طلب تره خرد نمیکنه
  • احسان صادقی IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 0
    سلام علیکم / وظیفه شما به عنوان رسانه های جریان انقلابی، پاسخگویی به رسانه های انان است. نگذارید دولت وارد حاشیه شود. شما باید پیش دستی کنید و در مقابل شبهات رسانه های اصلاح طلب، پاسخ بدهید و افکار عمومی را اقناع کنید. انگ هم نزنید، انگ زدن به اصلاح طلب ها، هر گونه انگ زدن, اقناع افکار عمومی را، به تاخیر می اندازد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس