حفظ امنیت زائران اربعین دستور کار اصلی مقام‌های امنیتی عراق

هرچه که به مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان نزدیک می‌شویم، تلاش‌های امنیتی و اطلاعاتی مقامات امنیتی عراقی هم برای حفظ جان زائران و مصون نگه داشتن آنها از اقدامات تروریستی بیشتر می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از المورد نیوز، در ادامه اقدامات نهادهای امنیتی عراقی برای تامین مراسم اربعین امام حسین(ع)، «عبدالغنی الاسدی» رئیس سازمان امنیت ملی عراق به استان‌های الدیوانیه و المثنی در جنوب عراق رفت تا از میزان آمادگی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی آگاه شود.

بیشتربخوانید:

مدیر شبکه افق، دبیر ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی اربعین شد

وی به منظور اطلاع از امنیت مسیر عبور زائرانی که به سمت کربلای معلی می‌روند به این استان‌ها سفر کرده با مسئولان امنیتی و اطلاعاتی این دو استان طرح‌های امنیتی و فراهم آوردن فضای امن برای زائران و نیز تامین امنیت انتخابات آتی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

الاسدی بر اهمیت تقویت همکاری امنیتی میان نیروها به منظور مقابله با هرگونه تحرک تروریست‌ها در مراسم اربعین حسینی تاکید و به نقش مقامات محلی استان‌ها در حمایت از امنیت و نظم  اشاره کرد.

وی تاکید کرد: نشست‌های امنیتی گسترده با حضور نهادهای امنیتی دو استان الدیوانیه و المثنی با حضور الاسدی برگزار و بر ضرورت همکاری عالی میان دستگاه‌های امنیتی و بسیج همه امکانات در راستای حفظ امنیت کشور و شهروندان تاکید کرد.

یادآور می‌شود که وی به استان‌های بابل و کربلا همه رفته و در جریان طرح امنیتی ویژه مراسم اربعین قرار گرفته بود. وی با «حسن مندیل» استاندار بابل و «نصیف الخطابی» استاندار کربلا و دیگر مسئولان امنیتی و اطلاعاتی این دو استان دیدار و گفتگو کرده بود.

روز یکشنبه هم «حسن خلاطی» عضو کمیسیون بهداشت پارلمان عراق تاکید کرده بود که پس از مراسم میلیونی عاشورا، طرف‌های بهداشتی و دولتی نسبت به افزایش احتمالی ابتلاها به ویروس کرونا نگران بودند. برخلاف احتمالات مبنی بر افزایش موارد ابتلا به کرونا در عراق پس از مراسم میلیونی عاشورا، هیچ افزایش قابل ملاحظه‌ای در شمار مبتلایان به کرونا دیده نشد.

وی افزوده بود: پس از گذشت تقریباً دو هفته از مراسم عاشورا و حضور میلیون ها زائر در کربلا آنطور که مورد انتظار بود، هیچ افزایش قابل ملاحظه‌ای در شمار افراد مبتلا به کرونا رخ نداد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    2 0
    الحسین سفینه النجاه!! کشتی اقا امام حسین کشتی نجات از بلاست ونجات در اخرت .اقاجان دست ماایرانیان هم بگیر مولا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس