مسکن نمایه

قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهرتهران در مرداد ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ میلیون تومان افزایش داشته است.

به گزارش مشرق، بررسی وضعیت بازار مسکن در مرداد ۱۴۰۰ نشان می‌دهد قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های ملکی شهر تهران نسبت به ماه قبل با رشد ۳.۱ درصدی به ۳۰ میلیون و ۹۷۰ تومان رسیده است.

میانگین هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در مرداد سال ۹۹ حدود ۲۳ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان بوده که در مرداد ۱۴۰۰ با رشد ۳۴ درصد با بیش از ۷ میلیون تومان افزایش به ۳۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسیده است.

بیشتربخوانید:

هزینه رهن و اجاره آپارتمان در کاروان

در مرداد ۱۴۰۰ بالغ بر ۵ هزار و ۴۹۹ واحد مسکونی در تهران معامله شده که بیشترین سهم مربوط به واحدهای تا ۵ سال ساخت بوده است.

در بین مناطق ۲۲ گانه شهرداری بیشترین معاملات مربوط به منطقه ۵ با ۸۸۸ فقره معامله معادل ۱۶ درصد از کل معاملات بوده است و قیمت هر متر مربع آپارتمان در این منطقه حدود ۶ میلیون تومان بیشتر از میانگین قیمت کل شهر تهران است.

کمترین معاملات نیز مربوط به منطقه ۱۹ شهرداری تهران با ۴۱ فقره معامله بوده که قیمت هر مترمربع آپرتمان در این منطقه حدودا ۱۲ میلیون تومان کمتر از میانگین قیمت کل شهر تهران است.

اختلاف ۵۰ میلیونی قیمت بین ارزانترین و گرانترین منطقه تهران/ رشد ۷ میلیونی قیمت هر مترمربع آپارتمان نسبت به سال ۹۹

گران قیمت‌ترین منطقه تهران نیز مربوط به منطقه ۱ با میانگین قیمت متری ۶۴ میلیون و ۵۵۸ هزار تومان است که بیش از ۲ برابر میانگین قیمت آپارتمان در شهر تهران قیمت دارد و تعداد ۲۵۹ فقره معامله در مرداد ۱۴۰۰ در این منطقه به ثبت رسیده است.

ارزانترین منطقه شهر تهران نیز مربوط به منطقه ۱۸ با میانگین قیمت ۱۴ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان بوده که حدود ۱۶ میلیون کمتر از میانگین قیمت آپارتمان در شهر تهران است و ۱۳۳ فقره معامله در این منطقه به ثبت رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اختلاف قیمت آپارتمان بین گرانترین و ارزانترین منطقه شهرداری تهران حدودا ۵۰ میلیون تومان است که رقم قابل توجهی است.

اختلاف ۵۰ میلیونی قیمت بین ارزانترین و گرانترین منطقه تهران/ رشد ۷ میلیونی قیمت هر مترمربع آپارتمان نسبت به سال ۹۹

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس