کد خبر 1265734
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
خلیل زاد: سرنوشت افغان ها به خودشان واگذار شد!

نماینده ویژه آمریکا مدعی شد که با خروج نظامیان خارجی از افغانستان، تعیین تکلیف آینده مبهم این کشور، به مردم آن واگذار می شود.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، در تلاش برای توجیه عملیات خروج غیرمسئولانه از افغانستان که بامداد امروز سه شنبه تکمیل شد؛ گفت: با عزیمت نیروی نظامی آمریکا و بسیاری از شرکایی که ما را در این عملیات همراهی کردند؛ افغان ها با لحظه تصمیم گیری و فرصت مواجه هستند. اکنون آینده کشورشان در دست های خودشان است. آنها در نهایتِ اختیار و آزادی عمل مسیر آتی خود را انتخاب خواهند کرد و البته این فرصتی برای پایان دادن جنگ شان نیز هست.

بیشتر بخوانید:

بازگشت مشاور ارشد «بن لادن» به افغانستان

خلیل زاد همچنین مدعی شد که اکنون طالبان با آزمون هدایت افغانستان به سمت آینده ای سعادتمند مواجه است و اینکه آیا افغانستان می تواند زیبایی و قدرت فرهنگ های متنوع، تاریخ و سنت های خود را به نمایش بگذارد.

آخرین هواپیمای نظامی آمریکا بامداد امروز در حالی خاک افغانستان را ترک کرد که ۲۰ سال پیش، نیروهای بیگانه با ادعای مبارزه با تروریسم و تضمین امنیت و ثبات منطقه به این کشور پا گذاشتند. اما اکنون، دولت واشنگتن با این ادعا که این جنگ خود افغان ها است، از قبول هرگونه مسئولیت در قبال این کشور زخم خورده از تجاوز و تعدی بیگانگان خودداری می کند.

همزمان، حضور داعش در افغانستان، امکان شکل گیری اپوزیسیون هایی در داخل کشور که حضور طالبان را بر نمی تابند و در نهایت یک دست نبودن طالبان، به احتمال وقوع جنگ داخلی در افغانستان دامن می زند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس