کد خبر 1265098
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: در سفر نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی به آمریکا که با حجم سنگینی از تبلیغات رسانه‌ای انجام شد از راهبرد پیشنهادی بنت علیه ایران موسوم به «مثله کردن» رونمایی شد. اما این سفر چه اهداف و ابعاد احتمالی داشته و رژیم‌ صهیونیستی از انجام این سفر به دنبال چه موضوعی است؟

 با توجه به اخبار منتشرشده، موضوع اصلی سفر، ایران است. با توجه به مذاکرات هسته‌ای و از سویی سیاست فعالانه ایران در حوزه هسته‌ای، طبیعی است که صهیونیست‌ها نگرانی‌های جدی در قبال ایران داشته باشند و بخواهند از طریق هماهنگی با آمریکا در جهت رفع آن اقدام نمایند. همچنین احتمال به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای و خطر فعالیت‌های هسته‌ای ایران برای اسرائیل، مسئله‌ای است که صهیونیست‌ها به آسانی نمی‌توانند از کنار آن عبور کنند. لذا بر اساس آن‌چه در واشنگتن اعلام شده محتمل است طی یکی دو سال آینده راهبرد تهاجمی علیه ایران با محوریت اقدامات امنیتی پیگیری شود و دور از انتظار نیست که شاهد ترورها و یا حوادثی مشابه انفجار در نطنز با هدف ایجاد فرسایش در توان ایران باشیم.

 بحث دوم مرتبط با موضوع خروج تدریجی آمریکا از منطقه است. خروج آمریکا به اذعان بسیاری از کارشناسان در نهایت موازنه امنیتی در منطقه را به ضرر رژیم‌ صهیونیستی و به سود ایران تغییر خواهد داد. بی‌شک یکی از دلایل سفر بنت پیگیری این موضوع است تا بتواند تضمین‌هایی در جهت حفظ امنیت خود دریافت کند. از طرفی ظاهراً بناست هماهنگی‌هایی به منظور جایگزینی رژیم‌ صهیونیستی به جای آمریکا با هدف پرکردن خلأ حضور این کشور در منطقه در حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی، امنیتی و نظامی صورت گیرد. 

 بحث سوم نیز موضوع فلسطین است. از آنجایی که دولت بایدن تا این لحظه بر خلاف دولت‌های قبلی طرح و سیاست خود را در قبال مسئله فلسطین اعلام ننموده است ولی به گزارش برخی رسانه‌ها بنا دارد به زودی از طرح خود رونمایی کند، لذا محتمل است یکی از اهداف سفر بنت به آمریکا در جریان قرارگرفتن و انجام هماهنگی‌های نهایی به منظور رونمایی از این طرح است. طرحی که ظاهراً در آن محوریت به جای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با مصر خواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    3 0
    بنت هر برنامه ای بلده بذار بچینه یدالله فوق ایدیهم.
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 0
    یکی از اهداف مهم بنت به آمریکا که خیلی هم بزرگ بود!، ریختن آبروی ابرقدرت و قدر شوکت آمریکا با به نمایش گذاشتن رییس جمهور چرتوی آن بود !.
  • میلاد IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 0
    شماخوبی. باباکرونا بچسبیدیه خبردرموردش نیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس