رئیسی نمایه

رئیس جمهور گفت: محورهای اقتصادی بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب باید به طور دقیق و مستمر پیگیری و اجرایی شود.

به گزارش مشرق، نخستین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه با حضور اعضای جدید و به ریاست  سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد و در این جلسه راهکارهای فوری و موثر در جهت اجرایی کردن رهنمودهای روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار اعضای دولت سیزدهم به منظور فائق آمدن بر مشکلات و ایجاد ثبات پایدار اقتصادی درکشور مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

سید ابراهیم رئیسی در این جلسه ضمن قدردانی از عنایات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: محورهای اقتصادی این فرمایشات باید از طریق دبیرخانه ستاد و هر یک از اعضای تیم اقتصادی دولت، به طور دقیق و مستمر پیگیری و اجرایی شود.

بیشتر بخوانید:

مهم‌ترین سفارش رهبر انقلاب به دولت سیزدهم

 وی با اشاره به ۱۰ محور مهم اقتصادی مطرح شده در رهنمودهای مقام معظم رهبری تصریح کرد: پیوند نزدن مشکلات اقتصادی به مذاکرات هسته‌ای و نتایج آن باید همواره مورد توجه همه اعضای دولت به ویژه ستاد هماهنگی اقتصادی قرار بگیرد و باید محور اصلی در تصمیم‌گیری‌ها ظرفیت‌های داخلی و تکیه بر نیروهای فعال و جوان و آماده به کار باشد.

رئیس‌جمهور توجه لازم و دقیق به اصل مهم عدالت‌ورزی در تمام تصمیمات دولت و بخشنامه‌های اجرایی را ضروری دانست و گفت: همه تصمیمات دولت باید پیوست عدالت‌ورزی داشته باشد و بر این مبنا پیگیری و با اقتدار اجرایی شود.

رئیسی با اشاره به ضرورت شناخت زوایای پیدا و پنهان یارانه‌ها و اهمیت اشراف دولت بر این موضوع، اظهار داشت: برای توزیع عادلانه و بهره‌مندی عموم مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه از یارانه، برنامه‌ریزی‌ها و سازماندهی لازم صورت بگیرد.

 وی در این نشست همچنین بهبود فضای کسب و کار و اصلاح و تقویت نظام بانکی را از وظایف و دستورکار ستاد هماهنگی اقتصادی برشمرد و با اشاره به لزوم اجرای دقیق سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و برطرف کردن اشکالات و موانع خصوصی‌سازی گفت: این ستاد بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام داده و راهکارهای دقیق و در عین حال سریع اجرای آن را ارائه کند.

 رئیس‌جمهور همچنین به تیم اقتصادی دولت مأموریت داد با استفاده از تجربه‌ها و دیدگاه‌های نخبگان هرچه سریعتر بودجه دولت و راهکارهای تقویت ارزش پولی را بررسی و ارائه کند.

انسجام در تصمیم‌گیری و عملکرد تیم اقتصادی دولت، فعال کردن سامانه‌های مورد نیاز برای برقراری نظام ارتباطی مستمر و شفاف بین بخش‌های اقتصادی و روان‌سازی امور در این زمینه از جمله دیگر محورهای  مورد تاکید رئیس‌جمهور در این نشست بود.

در این جلسه همچنین تیم اقتصادی دولت مکلف شد درخصوص کنترل بازار ارز و نرخ تورم، اقدامات فوری و سازمان یافته انجام دهد به نحوی که مردم اثرات آن را در زندگی خود احساس کنند و اطمینان یابند که دولت در این زمینه اهتمام لازم را بکار گرفته است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    5 2
    زنده باد محسن رضایی
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    2 3
    دلاربزودی به زیر۱۵هزارتومان میرسه ماشین قیمتش تا۳۰۰درصدریزش پیدامیکنه انتخاب امیرعبدالهیان هم درراستای مذاکره باغربه منتظرریزش بسیارزیادقیمتها باشید
    • US ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
      1 0
      منم فکرکنم همینطوربشه وقت دیدن سیاه روزی مفت خورهایی که بی زحمت سود باداورده نصیبشون شده نزدیکه
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      0 0
      مذاکره رو قبول دارم ولی در مورد دلار و ماشین....
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    1 0
    با دستور و نظارت وشمشیر هرگز نمی توان اقتصاد درست کنی. باید از اقتصاد دان ها کمک بگیری. باید وزرا را مجبور کنی از همه متخصصین کشور برای حل مشلات فراخوان دهند.
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    3 0
    چرا دلار۲۰درصد ارزان میشود،قیمت کالاها ثابت میماندوکاهش نمیابد وفقط مشتری کمتر میشود ووقتی به کاسبها میگوییم (دلار ارزان شده چرا کالا نمیاید پایین!میگویکد ربطی به دلار نداره!؟) ولی ۵درصددلار گران میشودقیمت کالا۲۰تا۵۰درصد افزایش پیدا میکندوجویا میشویم که چرا اینقدر کالا گران شده(میگویتد دلار گران شده!؟)
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    چرا دلار۲۰درصد ارزان میشود،بورس کاهشی میشه ورکود عیر تورمی ایجاد میشه وخرید وفروش افت میکنه ولی قیمت کالاها ثابت میماندوکاهش نمیابد وفقط مشتری کمتر میشود ووقتی به کاسبها میگوییم (دلار ارزان شده چرا کالا نمیاید پایین!میگویند ربطی به دلار نداره!؟) ولی ۵درصددلار گران میشودقیمت کالا۲۰تا۵۰درصد افزایش پیدا میکندوبورس افزایشی میشه!وجویا میشویم که چرا اینقدر کالا گران شده(میگویتد دلار گران شده!؟)
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    1 0
    ۱-درایران وقتی دلار چند درصد یا چندین درصد کاهش پیدا میکنه،چه اتفاقی میافتد!؟(رکود غیر تورمی وکاهش عرضه وتقاضا+منفی شدن بورس+بجای اینکه تولید بیشتر بشه وکاهش قیمت تولیدات ایحاد شودوبورس رشد پیدا کنه،مافیای تولید کنندگان ودلالهاتولید را کاهش میدهندقاچاق را بیشتر میکنندتابدون افزایش تولیدوافزایش قاچاق قیمتها بالا برود+دستمزدها کاهش پیدامیکنه+انواع فساد وپارتی بازی بیشتر میشه ۲-وقتی دلار چندوچندین درصد افزایش میشه جهش مقطعی دررشد بورس+افزایش قیمتها +افزایش عرضه وتقاصا+بعد دوبار رکود تورمی وبلاتکلیفی وقاچاق وفساد وپارتی بازی ....
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    2 0
    دورود بر فرمانده محسن رضایی خرمشهر ها در پیش داریم
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    پیوست عدالت چیست؟
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    برای رسیدن ب ثبات اقتصادی یکی از محورها ثبات و توازن نرخ ارز ها با کشورهای همسایه بخصوص شرق و غرب هستند. باید از دخالت غرب تا انجا که ممکن است از این بازی جلوگیری شود تا تجارت بین انها با پایداری بوقوع بپیوندد.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    چراهنوزدرکارها کارشکنی،اطاله،فساد،خرابکاری،غارت،خیانت،جنایت وانواع فساد...ادامه دارهست!؟
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    چراهنوزدرکارها کارشکنی،اطاله،فساد،خرابکاری،غارت،خیانت،جنایت وانواع فساد...ادامه دارهست!؟
  • CA ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    انجام شود، پیگیری شود، تصمیم گیری شود، ارائه شود، ... راهکار و عمل صفر. ادبیات تکراری و نامید کننده از یک رئیس جمهور تا رئیس جمهور دیگر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس