کد خبر 1264879
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۸
اضطراب نمایه استرس نمایه

روانشناس با تاکید بر اینکه نباید در بحران کرونا هر خبری را پذیرفت اظهار داشت: برای پذیرش یک خبر باید منبع رسانه‌ای آن و انگیزه و هدفش از انتشار خبر را بدانیم.

به گزارش مشرق، علیرضا عابدین روانشناس درباره روشهای کاهش استرس و اضطراب در مبتلایان به کرونا  گفت: امروزه در کشورمان وضعیت دشواری قرار گرفته‌ایم. از طرفی به صورت روزمره توسط رسانه های غربی و عربی تحت خبرهای بد و سیاه هستیم و از طرف دیگر اعتماد عمومی نسبت به عملکرد مسئولان نسبت به کنترل بحران کرونا به حداقل رسیده است. در این حالت مردم افسرده شده اند و ما باید نقشی فعال را در دریافت و پردازش اخبار داشته باشیم. در این عصر نمی توان به صورت منفعلانه خبر را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:

تغذیه قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا چگونه باشد؟

عابدین افزود: ما بسیار باید باهوش تر باشیم . پیش از این خبر رادیو تلویزیون و روزنامه را باید تجزیه تحلیل می کردیم و در حال حاضر رسانه های جمعی دیگر هم وجود دارند. نباید موارد موجود در این شبکه ها را برای دیگران ارسال کنیم. اگر بخواهیم به صورت ۲۴ ساعته به اخبار بد گوش دهیم تاثیر خود را به صورت قطره چکانی بر جای خواهد گذاشت. نیازی نیست منابع خبر را محدود کنیم بلکه باید بتوانیم هدف و انگیزه این رسانه ها را تحلیل کنیم به عنوان مثال NBSعربستان سعودی و BBC انگلستان و جیره خوار ملکه انگلیس است و صدای آمریکا همان صدای آمریکاست و صدای ایران نیست.

وی با تایید این موضوع که استرس موجب کاهش سطح ایمنی بدن می شود گفت: باید ضمن اینکه ساعات دریافت خبر را محدود کنیم از منابع مختلف خبری استفاده کنیم اما بدانیم انگیزه این رسانه ها چیست و از کجا تعذیه می شوند.در زندگی نباید اوقاتمان را فقط با اخبار پر کنیم بلکه باید هنری مثل موسیقی و کامپیوتر بیاموزیم و با افراد دیگر به صورت مجازی ارتباط بگیریم. تغذیه مناسب داشته و ورزش کنیم و از مشاوره استفاده کرده و از مصرف دخانیات خودداری کنیم.

روانشناس خاطرنشان کرد: در درجه اول باید با هوشتر باشیم و از زمانمان با کادربندی جدید به صورت بهینه استفاده کنیم اگر لازم است در خانه بمانیم واقعا در خانه بمانیم و اگر مسئولان می‌گویند از تردد غیر ضرور خودداری کنیم نباید جاده ها را پُر کنیم بلکه باید بیشتر مهارت بیاموزیم.

وی در پایان اظهار داشت: فردی که نمی تواند بخوابد یعنی اضطراب دارد  فردی که نمی تواند خواب درستی داشته باشد یعنی افسردگی دارد. باید برای جلوگیری از استرس راهکارهای گوناگونی را مد نظر قرار دهیم و استرس را از بدنمان خارج کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    تلویزیون ایران با گفتن دروغ اشکار نقش بزرگی در بی اعتماد کردن مردم دارد .
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    هیچی، به رسانه ها گوش نکنین. چون با ترسوندن شما باعث ضعف سیستم ایمنی بدن ما میشن و کاری میکنن کرونا عین اب خوردن بر ما غلبه کنه. واکسن، خصوصا خارجی، نزنید. دارو، خصوصا تجویز شده ی سازمان بهداشت جهانی، نخورید. دلیل، یکی بگه چرا تو افغانستان عراق و یمن بدون رعایت هیچ دستورالعملی کرونا افسارگسیخته نیست؟ # کرونا فریب قرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس