کد خبر 1264877
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۳
آیا ایران جز افسرده‌ترین کشورهای دنیاست؟!

در حالی‌ که رسانه‌های غربی به دروغ اصرار دارند، ایران را از افسرده‌ترین کشورهای دنیا نشان دهند، اما آمارهای رسمی جهانی چیز دیگری را نشان می‌دهد!

به گزارش مشرق، افسردگی یک اختلال سلامت روانی است که بر احساس فرد، طرز فکر او و همچنین نحوه عملکرد فرد تأثیر منفی می‌گذارد؛ با اینکه این اختلال شایع است اما خوشبختانه قابل درمان است و علائم آن از خفیف تا شدید متغیر است. 

بیشتر بخوانید:

احتمال تاثیر یک داروی ضدافسردگی در بهبود کرونا

از جمله علائم افسردگی: احساس غم و اندوه، از دست دادن علاقه به فعالیت‌ها، تغییر در اشتها، کاهش یا افزایش وزن، مشکل در خوابیدن یا خواب زیاد از دست دادن انرژی یا افزایش خستگی، افزایش کارهای بی‌هدف یا فعالیت‌های بدنی مانند قدم زدن، کند شدن حرکات و گفتار، احساس گناه یا بی‌ارزشی، مشکل در تفکر یا تمرکز و افکار خودکشی قابل اشاره هستند.

سبک زندگی , آمریکا , بهداشت و درمان ,

درحالی‌ که رسانه‌های غربی  به دروغ اصرار دارند ایران را از افسرده‌ترین کشورهای دنیا نشان دهند، اما آمارهای رسمی جهانی چیز دیگری را نشان می‌دهد! براساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO)، ایران حتی در بین ۱۰ کشور اول دنیا نیست و کشورهای مثل آمریکا و استرالیا در صدر جدول رتبه‌بندی کشورهای افسرده جهان قرار دارند!

براساس مطالعات، نرخ افسردگی در سراسر جهان حدود ۳.۴ است ک حدود ۲۶۴ میلیون نفر در سراسر جهان را شامل می‌شود؛ طبق برآوردهای "WHO" در سایت "worldpopulationreview"، ده کشوری که بیشترین شیوع افسردگی را دارند عبارتند از:

اوکراین (۶.۳)، ایالات متحده (۵.۹)، استونی (۵.۹)، استرالیا (۵.۹)، برزیل (۵.۸)، یونان (۵.۷)، پرتغال (۵.۷)، بلاروس (۵.۶)، فنلاند (۵.۶) و لیتوانی با (۵.۶) درصد از جمعیت؛ 

سبک زندگی , آمریکا , بهداشت و درمان ,

و ده کشور دارای کمترین میزان افسردگی عبارتند از: جزایر سلیمان (۲.۹)، پاپوآ گینه نو (۳.۰)، تیمور - لسته (۳.۰)، وانواتو (۳.۱)، کریباتی (۳.۱)، تونگا (۳.۲)، ساموآ (۳.۲)، لائوس (۳.۲)، نپال (۳.۲) و فیلیپین با (۳.۳).

 بر اساس این آمار، آمریکا دومین کشور افسرده جهان است؛ فرهنگ یک کشور می‌تواند بر سلامت روانی مردم آن و در دسترس بودن خدمات درمانی بهداشت روانی تأثیر بسزایی بگذارد؛ به عنوان مثال، در حالی که میزان افسردگی در ژاپن نسبتاً پایین است، میزان خودکشی برای کودکان و نوجوانان ۱۰-۱۹ ساله زیاد است! این امر به احتمال زیاد به دلیل فشار بر عملکرد خوب در مدرسه و کار و انطباق با هنجارهای گروهی است.

علاوه بر این؛ برخی از علائم افسردگی در برخی جوامع به دلیل عوامل دیگر شایع‌تر است؛ در حالی که میزان افسردگی در سراسر جهان در حال افزایش است، درمان در دسترس و در دسترس‌تر می‌شود؛ تخمین زده می‌شود که ۱۷.۳ میلیون بزرگسال در ایالات متحده حداقل یک دوره افسردگی شدید در سال ۲۰۱۷ داشته‌اند؛ در میان افرادی که افسرده تشخیص داده شده‌اند، حدود ۶۵ درصد تحت درمان قرار گرفته‌اند؛ حدود ۵۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی مبتلا به افسردگی نیز دارای اضطراب هستند؛ "اورگان"، "ویرجینیای غربی" و "مین" بیشترین میزان افسردگی را در آمریکا دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 18
  • US ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    39 37
    ایران شادترین کشور جهان ، البته از آخر!
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      19 11
      چطور سر واکسن که میشه WHO قبلهٔ شماست ولی الان آمارش قابل قبول نیست؟؟!! تو هم عاقل ترین فرد جهان البته از آخر!! خخخخخخخخ
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      4 1
      اره از شلوغی جاده های شمال با وجود 40 سال تحریم، جنگ رسانه ای و کرونا مشخصه تو راست میگی. ابله. البته شما دشمنان ایران و مخاطبان بی بی سی شدیدا افسرده این، چون 40 ساله امید بستین به چیزی که سرابی بیش نیست. یکی یکی ام راهی گور خواهید شد.
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      0 2
      ایران شادترین کشور دنیاست
    • ایرانی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      11 8
      ببخشید ولی باید بگم ما دیگه در رده کشورهای افسرده یا غیر افسرده محاسبه نمیشیم بلکه جزء نادر کشورهایی با بیماریهای حاد روحی روانی هستیم
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      4 31
      خب کمتر بی بی سی و مصی ببین عزیزم.
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      1 0
      از همین سخنت پیداست اهل مزاح هستی . بخند . دیدی اشتباه میکنی
  • IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    18 21
    این آمار بدرد لای جرز میخوره همش تقلبیه
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      12 2
      ما هی میگیم این سازمان های جهانی از جمله WHO همه تقلبین و اعتبار ندارن شما هی میگین سازمان‌های بین المللی، جامعه بین المللی!!!!
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 1
    شکی نیست چون وزرای مسکن دولت روحانی با گرانی مسکن اصلی ترین نیاز مردم - از اکثر مردم امید به زندگی را گرفته اند - سوء استفاده از ابزار مسکن برای نمایش ثروت و انتخابات و قدرت مردم را به بیماری خود تحقیری دچار کرده است - قیمتهای مسکن در مناطق 1 و 2 مردم را به جنون کشانده است. حال مردم را بد کرده است - بالاخره اگر بنا بود از نهضت امام خمینی شکاف اجتماعی جدیدی پدیدبیاید و مردم را به فسار نمایش و ادا و طوار ثروت از ثروت فقرا بدست یک مشت ... که روح آن امام بزرگ بی زار این بزک های شیطانی بود - قطعا این وضعیت که مناطق مسکونی در شهرها و تهران ابزار طبقات اجتماعی بشود این وضع درمان نشود مردم خواه ناخواه به خشم خواهند آمد. - شرکت کاویان در مسکن مهر پاکداشت مرد آباد علی رغم این که افراد ساکن در آنجا نزدیک است اقساط بانکی شان تمام شود 10 سال است ساکن و تمام تعهداتشان را مردم انجام داده اندهر روز آن شرکت به بهانه ای ساکنین را تیغ می زنند - این شرکت به کدام رزل سیاسی متصل است؟ به ساکنین می گویند ساختمانهای شما قیمت پیدا کرده مردم را تلکه می کنند خجالت نمی کشند - یک بحث دیگه با بوهای ازار داهنده شبها میلیونها آدم را زندگی شان را تبدیل به جهنم کرده اند.
  • NL ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    18 10
    این افسردگی‌ها نتیجه کرنا و وضعیت اقتصادی هست چون کشوری مانند فنلاند دو سال قبل شادترین کشور بود اما اون کشورهایی که الان در صدر شادترین هستند مردمش چیزی حالیشون نیست و چیزی نداشتند از دست بدن
    • علی IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      13 31
      پس نتیحه می گیریم دل به چیزی نبند که با از دست دادنش افسرده بشی.
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      26 1
      علی اقایی که میگی دل به چیزی نبند خدا برات نیاره ولی وقتی بچه کوچیکت پدر و مادر نازنینت تو دستات پر پر بشه می فهمی بخوای نخوای دلبستشونی
  • خسروجردی IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    24 0
    شادترین کشورهاست مردم ازخوشی توپوستشون نمیکنجن کی کفته ماافسردهایم
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      1 2
      آلمان و اسپانیا و بقیه اروپا از ما افسرده ترن.دست مسوولین درد نکنه.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    9 1
    «ما شادیم»...................!................ ؟
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      7 7
      بله، من بسیار شاد و امیدوار هستم. شما رو نمیدونم.
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      7 5
      بنده هم شادم، خدارو صد هزار مرتبه شکر، چرا نباشم؟؟!!
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      4 2
      ۰۹:۴۸ ..! دیوانه چو دیوانگی بیند خوشش آید.
  • حمید IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    18 12
    به اذعان همان منابع آماری خط فقر ده میلیون است حالا چند درصد مردم زیر خط فقرند؟به همان نسبت که در زیر خط فقریم به همان نسبت نیز افسرده ایم چون رابطه مستقیمی بین فقر و افسردگی هست؛اشتباه میکنم؟؟
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      5 80
      بله اشتباه میکنی!!
    • امیر IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      0 0
      تا جایی که من میدونم فقر در ایران در سال 2014 10.5 درصد بود حالا نمیدونم چقدره البته اینرو هم بگم که فقر مطلق در ایران نزدیک به صفر......
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    11 24
    با آمارهای ما، ما بهترینیم! هوا هم اگر بده مشکل خودشه.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    11 3
    افسردگی را رد کردیم الان تو مرحله فرار از مرگیم
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      5 5
      مللومه، بوی الرحمانت بلند شده!!! خخخخ
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    6 1
    عزیز من مردم ما در اوج رفاه هستن با یک زندگی ایده آل . خوب معلومه شادترین کشور جهان هستیم .
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      2 0
      شادی ناشی از رفاه و کاه و یونجه ارزون و فراوون نیست. اینو بفهم. مثلا هندی ها خیلی شادن با اینکه فقیرن.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    4 2
    این که شما میگید بیماری افسردگیه اما اون چیزی که دیگران در مورد ایران منظورشون هست میزان شادیه ، مسلما مردم آمریکا و دیگر کشورهای دنیا خیلی شادتر از ایران هستند.
  • علی خان IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 0
    اتفاقا فقرا شادترین هستن چون چیزی برا از دست دادن ندارن تا غم بخورن ولی پولدارها الکی شادن و همیشه ته دلشون ی ترسی دارن که نکنه این دلخوشی های پولکی ما ی روزی تمام بشه بنابراین شروع به غارت و چپاول می کنند و از مال و ثروت دیگران برا خودشان شادی می سازن ، انسان فقیر و بی پول باشه اگه قدر سلامتی و تندرستی خود را بدانه شادترین فرد جهان است ، فقط سلامتی تن و جان و روح بزرگترین ثروت عالم است فریب شیطان و این دادر دودور الکی را نخورید .
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    4 11
    کسی که منتظر ظهور مهدی زهرا عج هست. غمی نداره، به امید دیدار زنده است. نه خوردن و خوابیدن... بقیه اتفاقات کمبودها لازمه رسیدن دیدار محبوبه.
  • علی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    5 10
    خیلی از اونایی که حرف شبکه های ماهواره ای رو گوش می‌دهند این القا عات به ذهنشون نشسته که ایرانی ها را افسرده بدونن
  • رسول IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 3
    سلام , افسردکی یه نیروی فوق طبیعیه که درمانش موقتیه دوباره برمیگرده
    • RO ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      0 0
      فوق طبیعی کدومه عزیز هورمون های دوپامین و سروتونین تو مغز بالا پایین بشه فرد دچار افسردگی میشه و موقعی که فرد زندگی استانداردی داشته باشه غلظت این هورمون ها هم در حد استاندارد باقی می مونه
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 0
    الا بذکر الله تطمئن القلوب
  • ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    2 0
    از کامنت گذاران محترم می خواهم واقع بین باشند و از سیاه نمایی علیه کشور و ملت خود پرهیز کنند ایجاد ناامیدی و یاس در مردم گناه بزرگی است.
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      1 0
      ولشون کن. اینا که نماینده مردم ایران نیستن. اغلب اینا یه مشت آدم غربزده الدنگ وازده کم سوادن (برای همین کلی غلط املایی ابتدایی دارن_ساده ترین کلمات رو اشتباه می نویسن مثلا بجای توجیه طرف می نویسه توجیح!! بعد کلی فحش هم میده!) که علاف و بیکار و بیعارن برای عقده گشایی میان اینجا چرندیات مزدورای ماهواره رو بلغور می کنن. یادمه موقعی که پراید 7 میلیون بود یک آقایی متاثر از چرندیات منافقین می گفت : "مردم ایران گرسنه هستن. نون شب ندارن که بخورن !!" دوروبر میدان فلسطین تهران بودیم. به حاشیه های خیابون ها اشاره کردم که جای پارک نبود و همه جاها با ماشین های مدل جدید پرشده بود. بهش گفتم بنظر شما صاحبان این ماشین ها گرسنه هستن؟ و گفتم اینجا ناف تهرونه نه نیاورون و ولنجک. اصولا با تبلیغات پرفشار میشه هرچیزی رو تو حلق جماعت احمق فروکرد. مثلا طوری که قبول کنن ماست سفید نیست بلکه آبی کمرنگه!! ماجرای افسردگی مردم ایران هم یه دروغ شاخدار از همین سنخه که با تبلیغات مکرر و پرفشار جاانداخته شده. پشت 300 شبکه مزدور ماهواره ای انبوهی از جامعه شناسان و روانشناسان درجه 1 قراردارند برای شستشوی مغزی جماعت احمق و می بینیم که در کار خودشان توفیق زیادی داشته اند. احمق تا آخر احمقه و کاریش نمیشه کرد.احمق احمق نیست چون هندسه دیفرانسیلی را نمیتونه بفهمه. احمق احمقه چون نمی فهمه بی بی سی مال انگلیسه و انگلیس 200 ساله که دشمن خونی مردم ایرانه و یقینا خیر مردم ایران رو نمی خواد.خلاص.
  • RO ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    11 0
    اون دوست عاقلمون که راه افتاده هی WHO WHO می کنه و این قضیه رو با واکسن مقایسه می کنه بهتر در جریان باشه که واکسن رو تو آزمایشگاه میشه تمام کمال بررسی کرد اما آیا از WHO کسی اومده شما رو روانکاوی بکنه؟! اینا معیارشون میزام مصرف داروهای ضد افسردگی است ولی متاسفانه بر خلاف کشورهای پیشرفته که مردمشون تا یه کوچولو غمگین میشن میرن پیش روانشناس تو ایران خیلیا تا افسردگی به مراحل حاد نرسه حتی متوجه افسردگی شون نیستن و به کسی بگی برو پیش دکتر میگه روانی خودتی! تازه خبر از قیمت داروهای ضد افسردگی دارید؟! خلاصه اینکه زیاد روی این آمار حساب نکنید ما داریم اینجا زندگی می کنیم و بهتر از هر کسی میدونیم در چه وضعیتی هستیم!
    • آزادوار IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      1 17
      واکسن رو تو آزمایشگاه کامل بررسی میکنن!!!درست مثل فایزر ومدرنا!!!!!بعدش به ایران میرسه واکسن برکت آب مقطره!؟!شماها قبلتون سازمان بهداشت جهانیه!
  • بیگی علیرضا IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    2 2
    متاسفانه اونایی که دچار خودکمبیی هستند میگن مردم ایران جزء افسردترین هاهستند. واین علارغم وجود مشکلات درست نیست
    • RO ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      0 1
      مدرک؟
  • 111111 IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 1
    فنلاند که جزو شاد تذین مردم جهان هستن !!
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 0
    آیا مردم آمریکا افسرده ترين مردم دنيا هستند
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      0 0
      نه داداش اونا سر خود قرص ضد افسردگی می خورن تا یه وقت افسرده نشن و همین مساله WHO رو به اشتباه انداخته
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    کسانی که دچار خود کم بینی هستند معمولااینطور فکرمی کنندکه مردم ایران اغلب افسرده هستند درصورتی که علارغم همه مشکلات موجود این طور نیستن
  • عبد IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 0
    ایران=استرس
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    2 1
    اره بابا ما شادیم . این امریکای بیتربیته که افسرده هست . از شادی داریم میمیریم. مگر کورند و نمی بینینند مردم از شادی در سطلهای آشغال دارند میگردند برای یک لقمه نان .مگر نمیبینند که عده ابی بخاطر تفنن وشادی زیاد به قبر خوابی روی آورده اند . اینها نمی بینند مردم ایران از شادی زیاد عصبی شده اند و بخاطر یک چپ نگاه کردن به یکدیگر و ایجاد تفنن در خیابانها بجان هم می افتند و به قصد کشتن یکدیگر را کتک میزنند
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      1 0
      همون طور که در مورد کرونا مسئولین به دنیا اطلاعات غلط دادن و اونا رو به اشتباه انداختن در این مورد هم واضحه که اطلاعات غلط دادن
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    شک نکن
  • بنده خدا IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 0
    شادی یعنی چه؟....اینکه فکرگرانی هیچ چیزنکنی ومسئولین طوری کشوررااداره کنن که مردم هیچ دغدعه ای نداشته باشن آیامسئولین ما واقعا اینطوری هستن ومردم ما هیچ ناراحتی ویادغدغه ای ندارن؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    3 0
    شما ها رونمیدونم ولی من وقتی دندونم رو کشیدم چون پول نداشتم درستش کنم دارم افسرده میشم یعنی به عبارتی فقر باعث افسردگی میشه همین و خلاص. یه جایی خوندم چون یه خونواده فقیر بودن مجبور شدن دوچرخه پسر ۱۳ساله اش رو بفروشن واون بچه فرداش خودکشی کرد به همین سادگی. پدر فقر بسوزه.
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      1 0
      احسنت. دو سال به خاطر کرونا دندونم خالی شده بود نرفتم دندان پزشکی . یک طرفه غذا میخوردم. تا هفته پیش به عصب رسید داشتم دیوونه میشدم صبح رفتم مرکز دندانپزشکی. یک میلیون وششصد بابت عصب کشی گرفت. شش تومن حقوقت باشه میفهمی نزدیک دوتومن "کلاغ پر" چه حالی داره !
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      1 0
      بیا با هم گریه کنیم هیچ کس به فکر هزینه های دندانپزشکی نیست آدم رو بیچاره میکنه.دیروز رفتم دندون عقلم رو بکشم گفت ۷۰۰هزار تومن مجبور شدم بدم فقط از درد خلاص شم آخه یه دندون میخوان بکشن پول دوتا بی حسی ۷۰۰هزار تومن وا مصیبتا.
  • ایرانی IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 1
    صد در صد شک نکنید اولین کشور افسرده جهانیم ..با آمار بهداشت جهانی و الگوهای زندگی در جهان مطمئن باشید .
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 4
    یک دلیل افسردگی افراد عجز در پاسخگویی به پرسش های بنیادی و مهمترین آنها یعنی وجود خداست. این مشکل رو اغلب آدم های بیدین یا ضددین پیدا می کنن. قلب متدینین واقعی که مالامال از اطمینانه و یاس و افسردگی در اون راهی نداره.دکتر الهی قمشه ای در یکی از جلسات درسشان گفتند پدرم همیشه شاد و متبسم بود و صورتی گلگون داشت.دکتر گفت بعضی افراد پژمرده به ایشان مراجعه می کردند و خصوصی می پرسیدند حاج آقا(مرحوم آیت الله الهی قمشه ای مترجم و مفسر قرآن) شما چی می خورید که همیشه شادین؟!! دکتر قمشه ای می گفت بیچاره ها فکر می کردن با خوردن شراب و نظایر آن می شود شاد شد.
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    اونایی که میگن ایران کشور شادیه چی میزنن که با این وضع قیمت ها و زندگی شادن؟
  • ناشناس IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    شادترین کشورهای دنیا دانمارک و فنلاند هستند
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    2 0
    ما نباید دائم کش.رهارا مقایسه کنیم ولی در باره ایران باید گفت طبق نظ روانشناسان خشم زیاد ریشهاش در افسردگی است کلا ثابت نبودن قیمتها در این سالها سمی است که به جان مردم تزریق می شود چه پولدار ئپ وچه بی پول وخوشحال از اینکه با بالا بردن این وان ویا بازی با قیمتها کشور می چرخانیم بله می چرخد ولی بیه قیمت بیماری روحی مردمحالا ببینید ارزشش را دارد که
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    وقتی رهبر فرزانه میگه شاد ترینه یعنی درسته. امارهای جهانی برای تخریب وجهاهت میگن ایران افسرده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس