کد خبر 1264685
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
فلسطین

دفتر سازمان ملل در کرانه باختری خبر داد که در دو هفته گذشته، رژیم صهیونیستی اقدام به تخریب و مصادره ۳۱ خانه فلسطینی‌ها کرده است.

به گزارش مشرق، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در فلسطین اشغالی امروز (شنبه) در بیانیه‌ای از تخریب و مصادره ۳۱ خانه فلسطینی‌ها در کرانه باختری در دو هفته گذشته خبر داد.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است که از تاریخ ۹ الی ۲۳ آگوست، تخریب و مصادره ۳۱ خانه، موجب وارد آمدن ضرر و زیان به ۶۸۰ فلسطینی شده و ۱۴ کودک نیز آواره شده‌اند.

به گفته سازمان ملل در یک مورد در محله «شعفاط» در قدس اشغالی، صهیونیست‌ها اهالی یک خانه را مجبور کردند که با دست خود اقدام به تخریب آن کنند. در پی تخریب این خانه چهار خانواده متشکل از ۱۵ نفر مجبور به کوچ اجباری از این منطقه شدند.

در محله بیت صفافا، یک ساختمان که قرار بود مهدکودک شود نیز تخریب شد و طبق گزارش سازمان ملل قرار بود ۱۰۰ کودک از این مکان استفاده کنند.

علاوه بر تخریب خانه‌ها، بولدزرهای اسرائیلی اقدام به ایجاد خاکریز در اطراف زمین‌های کشاورزی روستای «بتیر» در شهر بیت لحم کردند که باعث شده ۱۰۰ خانواده نتوانند به زمین‌هایشان دسترسی داشته باشند.

طبق این گزارش، صهیونیست‌ها در دو هفته گذشته پنج فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند. تعداد فلسطینی‌هایی که از ابتدای سال میلادی با شلیک مستقیم به شهادت رسیده‌اند ۵۵ نفر هستند. همچنین ۲۲۱ فلسطینی هم زخمی شده‌اند که ۱۵۲ تن از آن‌ها در اثنای اعتراض به شهرک‌سازی‌ها و تخریب خانه‌هایشان زخمی شده‌اند.

به گفته سازمان ملل، مأموران صهیونیستی در دو هفته گذشته ۱۰۴ فلسطینی را هم بازداشت کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    0 1
    مرگ بر اسرائیل جنایتکار کثیف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس