المپیک

کاوران ورزش ایران روز چهارم پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را با یک مدال ارزشمند طلا و یک نقره به پایان رساند.

به گزارش مشرق، در چهارمین از رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ کاروان کشورمان در رشته‌های پارا دوومیدانی، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، تیر و کمان و پارا وزنه برداری به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل آن یک مدال ارزشمند طلا توسط روح الله رستمی در وزنه برداری و یک نقره در دوومیدانی بود.

رستمی امروز عملکرد فوق العاده ای داشت، طلایی شد تا پرچم کشورمان در سالن  توکیو اینترنشنال فوروم به اهتزاز دربیاید. او که در پارالمپیک لندن نقره گرفته بود، این بار با همتی که داشت رنگ مدال را تغییر داد و آن را مرغوب تر کرد و به طلا رسید.

نتایج کاروان ایران در روز چهارم پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

پارا دوومیدانی و یک نقره ارزشمند

در رقابت‌های صبح رشته پارادوومیدانی، ایران دو نماینده در پرتاب نیزه و وزنه داشت که سامان پاکباز در پرتاب وزنه کلاس F۱۲ در جایگاه پنجم ایستاد. او که قبل از اعزام هم شانس کمی برای کسب مدال داشت، با رکورد ۱۴.۲۹ متر در جایگاه پنجم ایستاد. پاکباز از نتیجه ای که کسب کرد راضی نبود و به مردم قول داد که در بازی‌های پاراآسیایی جبران کند.

امان الله پاپی دیگر دوومیدانی کار کشورمان در پرتاب نیزه کلاس F۵۷ بود که توانست با رکورد ۴۹.۵۶ متر صاحب مدال نقره شود تا بعد از رستمی دومین مدال امروز کاروان کشورمان را کسب کند.

نتایج کاروان ایران در روز چهارم پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

تیرهایی که به هدف خوردند/ رقابت با ورزشکار ۶۰ ساله

دو ملی پوش تیر و کمان امروز رقابت خود را با برد آغاز کردند. رمضان بیابانی در مرحله یک شانزدهم نهایی کامپوند انفرادی با پیتر مارچانت استرالیایی که ۶۰ سال سن داشت، رقابت کرد و مقابل این حریف ۱۴۱ بر ۱۳۹ پیروز شد و به مرحله یک هشتم نهایی رسید. بیابانی در این مرحله روز سه‌شنبه با پیوتر فن‌مونتاگو از بلژیک رقابت خواهد کرد.

علی سینا منشازاده هم در مرحله یک شانزدهم مسابقات کامپوند انفرادی کلاس W۲ به مصاف فیلیپ کواتس از آفریقای جنوبی رفت و با برتری ۱۴۳ بر ۱۳۰ راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. او هم در این مرحله سه‌شنبه به مصاف جیری فورسبرگ از فنلاند خواهد رفت.

نتایج کاروان ایران در روز چهارم پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

بسکتبال با ویلچر و کسب نخستین برد

تیم ملی بسکتبال با ویلچر که دو بازی قبلی را به استرالیا و آمریکا واگذار کرده بود، امروز مقابل الجزایر قرار گرفت و با نتیجه ۸۱ بر ۴۷ به نخستین برتری رسید. نتیجه‌ای که تعجب خود عباس آقاکوچکی سرمربی تیم ملی را هم در پی داشت و او معتقد بود پیش بینی برد را داشته، امانه با این قدرت و زیبایی.

نتایج کاروان ایران در روز چهارم پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

قهرمان به آلمان رحم نکرد

والیبال نشسته کشورمان امروز وارد رقابت‌ها شد و در نخستین جدال‌شان آلمان را از پیش رو برداشتند. درست است آلمانی‌ها در ست اول پایاپای آمدند و خودی نشان دادند، اما در ادامه حرفی برای گفتن نداشتند و ۳ بر صفر مغلوب قهرمان دوره گذشته شدند. شاگردان هادی رضایی که برای کسب هفتمین مدال طلا تلاش می‌کنند، در بازی بعدی روز دوشنبه مقابل برزیل قرار می‌گیرند.

نتایج کاروان ایران در روز چهارم پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

 با مدال طلای امروز رستمی و نقره پاپی، کاروان ایران تاکنون صاحب یک طلا و دو نقره شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس