کد خبر 1264434
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
آمریکا اسرائیل

در این استراتژی که «مرگ با هزاران بریدگی» لقب گرفته، اسرائیل سعی خواهد کرد از طریق ترکیب اقدامات نظامی و دیپلماتیک متعدد علیه ایران در جبهات مختلف، این کشور را کنترل کند.

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر در کانال تلگرامی خود نوشت: پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس در گزارشی که از جزئیات دیدار رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل منتشر ساخته از دکترین جدید دولت یهود علیه ایران که در نشست مزبور مورد بحث قرار گرفته،پرده برداری کرده است.

در این استراتژی که «مرگ با هزاران بریدگی» لقب گرفته، اسرائیل سعی خواهد کرد از طریق ترکیب اقدامات نظامی و دیپلماتیک متعدد علیه ایران در جبهات مختلف، این کشور را کنترل کند.

برای بررسی بهتر این نقشه راه چند نکته باید مطرح شود .

 اسرائیل مدت هاست این استراتژی را تست کرده و به اجرا درآورده است؛ برای مثال حملات متعدد به کشتی های ایران در دریای سرخ و یا خرابکاری های امنیتی و سایبری و در آخر قرشمال بازی های پس از حمله به نفتکش این رژیم در دریای عربی از جمله تاکتیک های اعمال شده در راستای این استراتژی بودند.

آیا این نقشه راه تاکنون نتیجه ای مثبت برای اسرائیل در پی داشته ؟ آیا برنامه هسته ای ایران با سدی جدی مواجه شده یا اخلال ها در آن موقتی بوده است ؟ همچنین آهنگ تسلیح گروههای مقاومت در عراق ، سوریه ، لبنان و فلسطین در ۲ سال اخیر کندتر شده یا تندتر؟ برنامه پهپادی، موشکی و فضایی جمهوری اسلامی با وقفه روبرو گشته یا به سرعت پی گیری می شود ؟

پاسخ های دقیق به سوالات بالا موفق بودن این راهبرد را مشخص خواهد کرد .

 نبرد ۱۲ روزه ی موسوم به "سیف القدس" نشان داد هر چقدر رژیم صهیونیستی اهتمام به خرج دهد و قصد ضربات محدود اما گسترده به ایران را داشته باشد ، در پاسخ جمهوری اسلامی در اندک زمانی می تواند حداکثر خسارت را به ابنیه و تاسیسات حساس اسرائیل وارد کند .

به عبارت دیگر رژیم صهیونیستی برای ضربه به ایران محدودیت های جدی به لحاظ جغرافیایی و... دارد اما بالعکس متحدان جمهوری اسلامی در مرزهای فلسطین حاضر و آماده اند و روز به روز کمیت و کیفیت تسلیحاتشان را بالا می برند.

رونمایی از موشکی با نام قاسم توسط گردان های قسام در نبرد ۱۲ روزه ، پیام حماس به دنیا در خصوص نقش ایران و نیروی قدس سپاه در تسلیح جنبش های مقاومت بود .

در نتیجه اسرائیل اگر بخواهد به زحمت ضرباتی را در نقاط مختلف دنیا به حلقه اصلی محور ضد صهیونیستی وارد کند پاسخش را آشکارا در تل آویو ، بیت المقدس ، اسدود و ... دریافت خواهد کرد .

 نکته مهم اینجاست که ایران از طریق اشتراکات ایدئولوژیک و فرهنگی توانسته در منطقه غرب آسیا متحدانی را برای خودش فراهم کند که تنگناهای ژئوپلیتیک و محدودیت هایش را برای واکنش های نظامی و غیرآن علیه دشمنانش به حداقل برساند لکن اسرائیل فاقد اینگونه متحدانی است و به همین دلیل سعی داشت از طریق امارات و بحرین به اصطلاح در مرزهای ایران حاضر شود اما سوال مهم اینست که آیا حکام امارات با همه ناهوشمندی هایی که تاکنون از خود بروز داده اند حاضر خواهند شد هزاران میلیارد دلار سرمایه گذاری در دبی ، عجمان ، شارجه و ابوظبی را برای منافع اسرائیل بر باد دهند؟ 

در نتیجه باید گفت به نظر می رسد استراتژی مرگ با هزاران بریدگی از هم اکنون با شکست مواجه شود زیرا خراش های متعدد به بازوان جمهوری اسلامی تاثیر عمیقی ندارد اما تهران این  قابلیت را دارد که از طریق دوستان و متحدانش در اندک زمانی شدیدترین ضربات را به قلب اسرائیل وارد کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    18 3
    پس با این حساب صهیونیستها خودشان با ( مرگ با ضربه قاطع) به جهنم واصل خواهند شد ، چون ( با آل علی هر که در افتاد ورافتاد). اللهم عجل لولیک الفرج
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
      9 2
      ایران هم استراتژی مرگ با یک سوراخ بزرگ وسط پیشانی جواب این صهیونیست‌ها رو خواهد داد!!!!
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    11 1
    با مهندسی معکوس همین طرح میشه اسرائیل رو بدون جنگ از بین برد فرق ما با اونها اینه که مجاری ورگهای اسراییل در کشورهای همسایه اش رو بیشتر از اونا در اختیار داریم وراحت تر میتونم هزاران برش رو وارد کنیم
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    16 1
    اسرائیل نامشروع و باطل است و باطل هم نابود شدنی است ، این وعده ی خداوند است و من به وعده ی خداوند یقین دارم.
  • FR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    11 1
    اصلا اسراییل وقت میکنه که چندین زخم به بازوان ایران بزنه ؟!
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    0 1
    فعلا که دارن با واکسن های خارجی زمینه ی فاجعه رو نه فقط تو ایران که سایر نقاط پی می گیرن
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    1 1
    یکی از شیوه های اعدام در چین باستان بوده
  • مجید خطر IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    احمقها پرواز میکنند ،شما می تونید در اندک زمان ضربه بزنید ؟ یه سوال؟ اسرائیل چند کلاهک هسته ای دارد ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس