کد خبر 1264122
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان از ۲۱۵ میلیون نفر + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از ۷۳۰ هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به ۲۱۵ میلیون و ۴۹۵ هزار نفر رسید.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۲۱۵ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۶۱۷ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۴۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۹۲ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۶۶۴ نفر بهبودیافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۶۹ هزار و ۹۵۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۹ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۱۵۳ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۵۱ هزار و ۹۵۶ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۴۴ هزار و ۵۵۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۲ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۸۸ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۳۶ هزار و ۸۸۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۳۱ هزار و ۲۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۰ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۵۶۱ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۷۷ هزار و ۶۰۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ترکیه و آرژانتین نیز به ترتیب با ۶ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۵۴۰، ۶ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۱۹، ۶ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۸۰۹، ۶ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۹۷ و ۵ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۹۲۶ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای کلمبیا با ۴ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۸۵ مبتلا و اسپانیا نیز با ۴ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۳۲۰ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۳۱ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۴۲۸، ۳۰ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۱۲۰ و ۱۹ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۵۰۳ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس