کد خبر 1264016
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
برهم صالح: سوریه باید به اتحادیه عرب بازگردد

رئیس جمهور عراق می گوید که «ادامه بحران سوریه به نفع هیچکس نیست. امنیت و استقرار در منطقه بدون حل بحران سوریه و مقابله با ادامه حضور گروه‌های تروریستی در این کشور امکان پذیر نیست».

به گزارش مشرق، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در اظهار نظری خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد.

وی افزود: «سوریه در نشستی که قرار است روز شنبه تحت عنوان همکاری و مشارکت با حضور نمایندگان رسانه‌ای عربی و غربی در بغداد برگزار شود، غایب خواهد بود».

او تأکید کرد: «ادامه بحران سوریه به نفع هیچکس نیست. امنیت و استقرار در منطقه بدون حل بحران سوریه و مقابله با ادامه حضور گروه‌های تروریستی و حل بحران آوارگان اردوگاه الهول که به مثابه یک خطر جدی برای تمام جهان است، امکان پذیر نخواهد بود».

برهم صالح در ادامه توضیح داد: «نشست بغداد به منظور کاستن از شدت بحران‌ها در منطقه برگزار می‌شود. منطقه خاورمیانه به سازوکار جدیدی برای مدیریت نیاز دارد؛ سازوکاری که باید بر امنیت و همکاری‌های اقتصادی مشترک استوار باشد».

رئیس جمهور عراق در پایان یادآور شد: «عراق سال‌های طولانی از وجود بحران و تروریسم و جنگ و دیکتاتوری که در نهایت دودش به چشم تمام کشورهای منطقه رفته رنج کشیده است؛ الان وقت عبور از این مرحله و تلاش برای تثبیت امنیت منطقه است».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    برهم صالح: سوریه باید به اتحادیه عرب بازگردد// جناببرهم صالح باور بفرمائید اشتباه میکنید این اتحادیه عرب است که باید به سوریه باز گردد .زیرا سوریه ثابت کرد برای خودش یلیست بی همتا و خصوضا سران مرتجع عرب بایستی سینه خیز به سوریه برگردند و معذرتخواهی کنند. البته جواب ریخته شدن خون و مجروح و آواره شدن میلیونها انسان را در پیشگاه عدل الهی خواهند داد که با کمک به رژیم تروریست پرور یانکی ها دست این جانیان و نوکران داعشی و سلفی و وهابی را در کشتن مسلمانان باز گذاشتند. مرگ بر سران خائن مرتجع بدوی ز بیخ عرب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس